Antwerp door de mangel gehaald: Cynisch en sarcastich, net als hun coach

Antwerp door de mangel gehaald: "Cynisch en sarcastich, net als hun coach"

maandag 23 oktober 2017 om 12:22

Antwerp is één van de revelaties van dit seizoen, het staat als promovendus zowaar in de top zes. Toch kan dat op weinig respect rekenen bij Peter Vandenbempt van Sporza. Daarvoor is het net iets te veel anti-voetbal.

Tegen Club Brugge pakte Antwerp weer uit met het klassieke recept. "Club voetbalde gisteren heel matig, maar dat had vooral te maken met de manier waarop Antwerp speelde. Het verstaat de kunst om een tegenstander slecht te doen spelen door een zeer viriele aanpak met ouderwetse mandekking en grote collectieve defensieve discipline. Het was een barslechte match, een gevecht, maar ook dat kan Club dan winnen."

Vandenbempt vindt het jammer dat coach Laszlo Bölöni resoluut voor de loopgraven kiest. "Antwerp kan overigens ook wel echt goed voetballen. Dat bleek op het einde van de wedstrijd. Maar Bölöni laat zijn team vaker spelen zoals hij zichzelf ook meent te moeten gedragen voor en na de wedstrijd en langs de lijn: cynisch en sarcastisch. Dat is jammer. Maar bij Club Brugge vonden ze Antwerp wel de lastigste ploeg tot nu toe en dat is toch een mooi compliment."

Plaats een reactie

freeman +2853
maandag 23 oktober 2017 om 12:57
Antwerp is met voorsprong DE meest fysieke ploeg waartegen Club moest voetballen ! Doet me meteen denken aan het Standard van in de zestiger jaren met een Beurlet, Jeck, Thissen .... was ook zo'n keiharde ploeg om tegen te spelen . " Kwaliteit (?) " die hen destijds geen windeieren legde tijdens hun Europese campagnes !
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 12:59
Lijkt een exact commentaar van PVDB.
Ik heb op een andere site ook al gesproken van voetbal van 10 jaar geleden. Keihard op en over het randje,met z'n allen achter de bal en zelfs bij achterstand slechts op het eind mondjesmaat aanvallen. Jammer want met een Rodrigues,Hairemans en co lopen er toch leuke voetballers bij.
Vind ik leuk
Julien +576
maandag 23 oktober 2017 om 14:02
Als ik de commentaren lees, dan vraag ik me toch af of de great old nu echt een aanwinst is voor de Jupiler Pro League. Of heeft het dan niets met voetballend vermogen te maken ?
Vind ik leuk
maandag 23 oktober 2017 om 14:03
Niet alleen Club Brugge vond Antwerp de lastigste ploeg waartegen ze gespeeld hadden. Dat Peter Vandenbempt het geen mooie match vond nemen we er dan maar bij. Dat de promovendus niet met een open deur kwam spelen zou iemand die pretendeert een voetbalkenner te zijn moeten weten. Meer zelfs, voor zijn tweede helft en zijn slotoffensief verdiende rood-wit een gelijkspel, maar dat was onze analist blijkbaar ontgaan...
Vind ik leuk
Retlaw +73
maandag 23 oktober 2017 om 15:58
Sorry Peter maar kan dat sarcasme van Bölöni echt wel smaken, eens iets anders dan het dikwijls oeverloze gelul van vele andere coaches. Bij het begin van het seizoen werd Antwerp bij de "doetjes" van 1ste klasse geplaatst, draait toch wel iets anders uit me dunkt. En misschien zijn we nog niet klaar om een ploeg als Brugge met open vizier te bekampen maar lang zal het niet meer duren.
Vind ik leuk
Wimz3 +320
maandag 23 oktober 2017 om 17:40
Misschien moet Vandenbempt als journalist gewoon wat neutraal blijven? Niemand heeft uw mening gevraagd manneke.
Vind ik leuk
Elise +214
maandag 23 oktober 2017 om 22:29
De jouwe al evenmin dan!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Antwerp door de mangel gehaald: "Cynisch en sarcastich, net als hun coach"