Opvallend: nederlaag voor Anderlecht, maar geen enkele speler gebuisd

Opvallend: nederlaag voor Anderlecht, maar geen enkele speler gebuisd

donderdag 19 oktober 2017 om 07:50

Het was een bijzonder spannende avond voor RSC Anderlecht, woensdag in het Astridpark tegen Paris Saint-Germain. De Brusselaars verloren dan wel met 0-4, maar kregen toch heel wat lof voor hun prestatie. Bij Het Laatste Nieuws zag men geen enkele gebuisde speler en zelfs één grote uitblinker.

Ondanks de fout bij het eerste doelpunt geeft men in Het Laatste Nieuws toch nog een 6 aan Matz Sels. Volgens de krant kon de doelman zich tijdens de wedstrijd toch herpakken met enkele mirakelsaves. Zo krijgt de hele verdediging, van Dendoncker tot Appiah ook een 6 voor de prestatie tegen PSG. Zelfs de vier tegendoelpunten kon niet voor een laag cijfer zorgen. Enkel invaller Josué Sa deed het wat minder en kreeg een 5.

Op het middenveld zijn de beste cijfers te vinden. Het gemiddelde is een 7, met Adrien Trebel als grote uitschieter. De Fransman kreeg een 8. 'Zijn grinta was het hele seizoen aanwezig. De grote motor eveneens. Voegde daar nu goeie voeten aan toe. Uitstékende partij. Eindelijk', klonk het.

Voorin kon Lukasz Teodorczyk andermaal niet scoren en moest hij toch vooral druk zetten op de verdediging van PSG. Hij werd bedankt met een 6'je in de krant. 'Je ziét hem tenminste weer. Zijn schot en kopbal waren verdienstelijke pogingen, maar ook niet meer dan dat. Nuttig in het samenspel', aldus het dagblad.

De cijfers:
Sels – 6
Dendoncker – 6
Kara – 6
Deschacht – 6
Appiah – 6
Kums – 7
Trebel – 8
Onyekuru – 7
Gerkens – 6
Hanni – 7
Teodorczyk – 6

Invallers:
Sa – 5
Bruno – x
Obradovic – x

Poll

Zijn deze cijfers terecht?

(262 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +7895
donderdag 19 oktober 2017 om 08:11
Volgens mijn bescheiden mening zijn die cijfers correct. Denk dat dit de beste match van trebel was voor ons. Gerkens gaat er ook wel komen.
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 09:45
Ik wist wel wat Gerkens kon, maar hij kan mee met dit Anderlecht, dat had ik nog niet verwacht. Positief voor die jongen en voor onze ploeg.
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 08:14
0-4 verloren, geen enkele speler gebuisd. Lachwekkend.
Vind ik leuk
AzEz86 +2710
donderdag 19 oktober 2017 om 08:24
Match gezien? Dit heette nu eens strijdend ten onder gaan.
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 08:25
Dit heet een PSG dat er weinig zin in had na een vroege voorsprong en teert op eigen klasse. Dat je dat niet ziet...
Vind ik leuk
AzEz86 +2710
donderdag 19 oktober 2017 om 08:28
En daarom heeft anderlecht dus slecht gespeeld?
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 08:29
Als je 11 kansen (of meer) tegen hebt gekregen, 4 doelpunten en 2 afgekeurde doelpunten... Dan ja, dan heb je slecht gespeeld.
Vind ik leuk
AzEz86 +2710
donderdag 19 oktober 2017 om 08:36
Wederom, die statistieken bewijzen niet dat Anderlecht (of een speler daarvan) slecht was. Die bewijzen gewoon het klasseverschil tussen beide ploegen.
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 08:39
Je kan niet "goed" gespeeld hebben met 6 tegendoelpunten. Dat tart alle logica van de voetbalwet.

Nuja, als ze bij Anderlecht tevreden zijn, je doet maar. Kan enkel maar negatief uitdraaien op het einde van het seizoen.
Vind ik leuk
Patfey +2335
donderdag 19 oktober 2017 om 21:07
Welke 6 tegendoelpunten? Offside doelpunten tellen echt niet mee hoor :).
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 08:27
Uw reactie is nog stommer dan stom. We zagen een sterk Anderlecht zonder gebuisde spelers dat tegen een wereldtopper speelde, alleen was er een ploeg veel efficiënter. En dat heeft alles met kwaliteit te maken.
Vind ik leuk
Toca +7895
donderdag 19 oktober 2017 om 08:43
In feite post jij enkel van die gefrustreerde anti Anderlecht berichten shredder. Uw goed recht natuurlijk. Hoop dat het leven wat mooier is voor u dan.
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 oktober 2017 om 08:44]
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 11:13
Laat die boer toch doen Toca :P hij weet niet beter
Vind ik leuk
Boerken +1712
donderdag 19 oktober 2017 om 12:54
Toca , ze hebben hun best gedaan volgens de omstandigheden, maar ophemelen hoeft nu ook niet he met goede punten. Das geen verwijt maar realiteit. Het kan goed zijn voor onze competitie dit niveau,maar we mogen daar toch niet tevreden mee zijn of glijden verder weg in Europa .
Vind ik leuk
Lunam +259
donderdag 19 oktober 2017 om 08:27
De toegekende waardes lijken mij ook correct ifv waardeverhoudingen. Was toch "maar" Anderlecht tegen het "grote" PSG.
Vind ik leuk
Hhti +280
donderdag 19 oktober 2017 om 08:40
Dat Rsca blij mag zijn dat PSG op vakantie was in Brussel.
Vind ik leuk
JanB +1487
donderdag 19 oktober 2017 om 08:43
Pieter Gerkens, Henry Onyekuru en Adrien Trebel verdienen idd een DIKKE pluim want die gasten hebben getoond wat ze in hun mars hebben

Dendoncker (dwaze terugspeelbal waardoor het ALTIJD 0 - 2 moet staan); Teodorczyk (opnieuw veel 'elleboogwerk' !) en Sels (knullig door zijn benen bij 0 - 1; het schot van Neymar moet stééds over of naast het doel worden weggewerkt bij de 0 - 2) zijn m.i. wél gebuisd
Vind ik leuk
Toca +7895
donderdag 19 oktober 2017 om 08:46
Dat wisselen van keeper blijf ik bizar vinden. Sels heeft die bijna 0 2 wel mooi uitgehaald.
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 09:43
Akkoord, maar hij zag er niet goed uit bij de 0-1..
Vind ik leuk
focuske +127
donderdag 19 oktober 2017 om 08:44
goednieuwsshow bij mauve gazet het laatste nieuws. zelfs sels is niet gebuisd lol!
Vind ik leuk
Gimini +319
donderdag 19 oktober 2017 om 09:35
Een dikke buis voor het niveau van onze competitie. Voor wat het waard is , ze hebben gespeeld naar best vermogen, een doelpunt had er wel meer kleur aan gegeven.
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 12:04
ik weet absoluut niet wat er goed is aan het verliezen met 0-4 tegen een ploeg die zeer duidelijk totaal ongeïnteresseerd was, zeer en zeer nonchalant speelde en met een inzet van werkelijk 0,0 speelde omdat ze dachten dat het toch als vanzelf zou gaan en het ging ook meer dan vanzelf

het was er zeer duidelijk aan te zien wat ze er bij PSG van vonden: moeten wij nu echt deze match spelen tegen dat ploegske van het 100e knoopsgat, waarom is dat nu nodig?, en ze hadden/hebben absoluut geen ongelijk gezien deze match, dat is zowat te vergelijken met die matchen op internationaal niveau tegen Gibraltar en Andorra en dergelijke

mochten ze er bij PSG al maar een klein beetje voor gegaan zijn, zou de score zeker meer dan het dubbele geweest zijn en zou het heel gemakkelijk een score geweest zijn in de dubbele cijfers (en waarschijnlijk nog goed oplopende in de dubbele cijfers)

bij de match tegen bayern munchen was dat eigenlijk net hetzelfde, die lieten ook maar gewoon begaan, er kon hen zowel als bij PSG toch gewoon niks gebeuren

ze zouden zich beter gewoon normaal inzetten en dan 10-0 of waarschijnlijker meer winnen, dan kunnen de juiste conclusies getrokken worden ipv van de valse en totaal onterechte ietwat positieve die er nu worden aan vast geknoopt
[Reactie gewijzigd op donderdag 19 oktober 2017 om 12:16]
Vind ik leuk
DD +5
donderdag 19 oktober 2017 om 12:22
Sels gaat in de fout bij 2 doelpunten, elke bal naar Apiah is een verloren bal en Teo werkt.... tja doe ik ook elke dag. Als deze spelers niet gebuisd zijn dan weet ik het niet. Nog altijd onbegrijpelijk dat Teo ooit doelpunten gescoord heeft. Zet 'm bij Westerlo en hij valt niet op! Hopelijk geraken ze die ooit kwijt aan Engeland anders vrees ik er voor.
Vind ik leuk
Patfey +2335
donderdag 19 oktober 2017 om 21:06
Welke mirakelsaves van Sels?
Vind ik leuk
donderdag 19 oktober 2017 om 21:27
Ik kan enkel maar iedereen aanraden het interview met Mbappé, direct na de match, te bekijken.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Opvallend: nederlaag voor Anderlecht, maar geen enkele speler gebuisd