Voetbal is oorlog, Antwerp krijgt in Brugge meer politie op de been dan Anderlecht

Voetbal is oorlog, Antwerp krijgt in Brugge meer politie op de been dan Anderlecht

dinsdag 17 oktober 2017 om 06:55

Terwijl elke voetballiefhebber uitkijkt naar zondag, is het angstzweet al uitgebroken bij de politie. Twee keer heeft dat te maken met de match Club Brugge – Royal Antwerp FC.

Om sportieve redenen kijkt iedereen uit naar de match van speeldag elf. De leider ontvangt immers de promovendus, die momenteel op de derde plaats staat in de stand. Helaas verwacht de Brugse politie ook rellen. Het brengt daarom zondag honderden agenten op de been. Er zal meer blauw in de Brugse straten rondlopen dan bij een match tussen Club Brugge en Anderlecht.

In Brugge zijn 850 fans van Antwerp welkom. Zij moeten met een combiregeling naar het Jan Breydelstadion gaan. Andere fans zijn niet welkom. . "We krijgen signalen dat tientallen Antwerp-fans tóch van plan zijn om naar de omgeving van het Jan Breydelstadion te komen. Zij riskeren een stadionverbod en bestuurlijke aanhouding", zegt korpschef Dirk Van Nuffel in Het Laatste Nieuws.

Risicomatch
"Wij zijn in opperste paraatheid. Zeker bij provocatief gedrag zullen we niet aarzelen om in te grijpen. We willen elk risico op escalatie vermijden. Dit is de zwaarste risicomatch van het seizoen", klinkt het bij de politie. 

Poll

Verwacht je zondag rellen in Brugge?

(734 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +7904
dinsdag 17 oktober 2017 om 07:27
Nooit de haat tussen de hooligans van brugge en Antwerp begrepen. Maar zal wel aan mij liggen.
Vind ik leuk
AzEz86 +2710
dinsdag 17 oktober 2017 om 07:33
Beiden denken ze dat ze de hoofdstad zijn van Vlaanderen?
Vind ik leuk
Garland +2541
dinsdag 17 oktober 2017 om 07:43
Dat is iets om fier op te zijn. Een regio van pakweg 6 miljoen. Die stoere jongens zijn kleine kinderen.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 07:37
En wat mag provocatief gedrag dan wel betekenen???? Want ze zijn in de vlaanders nogal rap op hun tenen getrapt!
De matrakskes zullen wel weer goed opgewarmd zijn op voorhand en elk excuus zal weer goed zijn.
Laat de mensen toch hun ding doen en treed op wanneer het echt nodig is.
En NEE dit is niet hooliganisme goedkeuren maar pleiten voor realisme, het zou in het verleden veel miserie gescheeld hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 07:51
Supporters van Antwerp hebben een slechte reputatie. Een deel van hen gaat naar het voetbal om amok te maken of oorlogje te spelen maar er zijn ook vele goeie bij. Is The Great Old niet het slachtoffer van zijn eigen populariteit? Ik denk dat iedere wedstrijd tussen ploegen met een grote supportersclan een risicowedstrijd is. Ik ging jarenlang naar 1 of 2 matchen per weekend. Zo ook een paar seizoenen geleden naar Charleroi - Anderlecht. Daar was het verschrikkelijk....
[Reactie gewijzigd op dinsdag 17 oktober 2017 om 07:52]
Vind ik leuk
dinsdag 17 oktober 2017 om 09:21
Beginnen ze er weer aan? Zware sancties graag, op film zetten en daarboven zeer zware boetes uitschrijven (die moeten betaald worden) Desnoods de clubs straffen, want ze zijn medeverantwoordelijk, als ze zelf niet ingrijpen.
Vind ik leuk
Drekovic +3374
dinsdag 17 oktober 2017 om 10:04
Dat is het meest achterlijke wat ik de laatste tijd heb gehoord, de meeste clubs doen al het mogelijke wat in hun macht ligt maar de politiek zorgt er voor dat het crapuul steeds weg komt .
Veel jaren geleden was er een voorstel tot alternatieve straf in Antwerpen, zij moesten politieauto's komen kuisen. Toen kwam er een politieker zeggen dat ze dan niet verzekerd waren , resultaat de hooligans lagen plat van het lachen. Voor mijn part maak eventueel een ballenbad voor de dutskens zodat ze zich niet pijn doen maar hou ze weg van het voetbal.
Vind ik leuk
Wimz3 +320
dinsdag 17 oktober 2017 om 18:26
Huh, de clubs straffen? Die doen wat ze kunnen. Gewoon zwaardere straffen uitspreken.

Ps: stem voor Antwerpen als hoofdstad van Vlaanderen ;-)
Vind ik leuk
freeman +2856
dinsdag 17 oktober 2017 om 09:33
Gelukkig spelen de rellen zich meestal niet af in of rond het stadion .
Hun " entertainment " behouden ze dan ook veelal voor op een afgelegen parking waar ze hun geliefkoosde hobby duchtig kunnen botvieren .
Mij niet gelaten , zolang ze de " echte supporters " niet hinderen of schade berokkenen ......
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Voetbal is oorlog, Antwerp krijgt in Brugge meer politie op de been dan Anderlecht