Red Flame wil evenveel betaald worden als Rode Duivels: 'Wat denk je ervan?'

Red Flame wil evenveel betaald worden als Rode Duivels: 'Wat denk je ervan?'

maandag 9 oktober 2017 om 14:31

Vrouwelijke voetballers van de Noorse nationale ploeg zullen voortaan evenveel betaald worden als de mannelijke voetballers. Dat besloot de Noorse voetbalbond onlangs. Een beslissing die men bij de Red Flames toejuicht.

De Noorse mannen verdienen in vergelijking met de vrouwelijke voetballers een veelvoud. Daar komt vanaf nu verandering in. Voortaan zullen zowel de vrouwen als de mannen eenzelfde som krijgen voor hun prestaties. Dat moedigt Tessa Wullaert, sterspeelster bij de Red Flames, aan.

Ze komt op Twitter meteen met een boodschap voor de Koninklijke Belgische Voetbalbond. 'Hetzelfde spel, hetzelfde geld. Wat denken jullie ervan KBVB?' Het is nog maar de vraag of ze dat bij de KBVB ook zien zitten, zeker na de onderhandelingen met de Rode Duivels de voorbije weken en maanden.

Poll

Moeten de Red Flames evenveel betaald worden als de Rode Duivels?

(367 stemmen)

Plaats een reactie

BVDS +757
maandag 9 oktober 2017 om 14:51
En de korfballers ook, en de petanquers en de duivenmelkers en de...
Eigenlijk moet gelijk welke sporter evenveel betaald krijgen...
absurde redenering: het is een kwestie van vraag en aanbod. Als er in een sport veel geld omgaat, betekent dit dat er veel mensen er geld willen aan uitgeven. Tot nader order is dit minder het geval bij vrouwenvoetbal in vergelijking met de mannen.
Je kan het betreuren maar het is gewoon zo.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 19:50
Extreme bedragen gewoon bij wet verbieden, een maximum platform vastleggen of gewoon elke sporter (man of vrouw) een loon van bloso geven zoals in de atletiek! En als je in de atletiek geen prestaties levert ben je je bloso-contract kwijt... zo simpel gaat het daar. Voetballers zouden nogal snel hun contract kwijtspelen :)
Er zou op die manier heel wat geld over blijven voor andere doeleinden (medische sector, wetenschappen, enfin, allemaal sectoren die er echt toe doen).
[Reactie gewijzigd op maandag 9 oktober 2017 om 19:51]
Vind ik leuk
BVDS +757
maandag 9 oktober 2017 om 20:05
Daydreamer... je hebt je naam niet gestolen. Probleem is dat het communistische systeem economisch meer een nachtmerrie dan een droom is. Kapitalisme is voor de economie wat democratie voor de samenleving is: het minst slechte systeem.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 20:20
Oké, kan ik inkomen wanneer we naar andere aspecten binnen onze samenleving kijken!
Maar het voetbal terug "sport en vertier" maken zal de economie heus niet doen instorten hoor!
En zoals ik al zei zijn er in andere, levensnoodzakelijke sectoren zulke tekorten dan het wraakroepend is om te zien hoeveel geld er omgaat in de voetbalwereld.
En als je het over het "minst slechte systeem" wilt hebben zou ik zeggen: Doe maar eens een rondvraag onder de gewone bevolking in de landen die de laatste 2 wereldbekers hebben georganiseerd... De vooropgestelde "positieve effecten" (toerisme, meer omzet,...) waren van heel korte duur, de veroorzaakte ellende van veel langere duur!
Nu, ik heb mijn bijnaam inderdaad niet gestolen en ben ook werkzaam in een hulpbehoevende sector dus daarin heb je zeker gelijk :)
Vind ik leuk
woensdag 11 oktober 2017 om 13:28
Denk je nu echt dat wanneer Nike of Coca-Cola geen voetbal meer zou sponsoren dat het geld dan naar die andere doeleinden zou gaan?
Vind ik leuk
Garland +2523
maandag 9 oktober 2017 om 16:59
Ik denk het niet. Voetballers in eerste provinciale krijgen ook minder dan spelers in Eerste Klasse.

Lijkt me niet meer dan logisch.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 19:54
Logisch!? Het zijn pipo's zoals jij die deze absurde wereld in stand houden!
Dat men sport terug laat zijn wat het in eerste instantie altijd geweest is: een hobby, vertier, invulling van vrije tijd,...
Vind ik leuk
Garland +2523
maandag 9 oktober 2017 om 22:10
Prachtig, omdat mijn mening niet strookt met de jouwe ben ik een pip. Tof om te weten.

Vrouwen mogen, nee moeten van mij hetzelfde verdienen, als ze hetzelfde werk leveren als mannen. Maar dat is dit in geval gewoon niet van toepassing.

Het niveau is kilometers lager, er is geen markt voor, fans zijn er duidelijk minder, ...
Vind ik leuk
Mario_ +738
maandag 9 oktober 2017 om 17:03
Zou een mooie besparing opleveren voor de vind, Duivels hetzelfde betalen als de Flames....
Van mij mag het . Iedereen even veel om je land te vertegenwoordigen. De Mannen verdienen toch al genoeg.
Vind ik leuk
blondel +147
maandag 9 oktober 2017 om 19:57
Geef mij eens 1 reden waarom de R D zoveel moeten krijgen.Wat hebben ze al gepresteerd voor hun land.Nul de botten.Als je ziet dat nu in het turnen iemand brons haalt ,voor haar land,en nog op een WK.Waarom moet die een habbekrats krijgen.En de RD zoveel om NIETS te presteren.En of het nu voetbal is of een andere sport.Hier gaat het om,dat je je land vertegenwoordigt.Volgens mij moeten mensen die hun land vertegenwoordigen evenveel krijgen.En ik denk ook dat turners VEEL meer uren zullen trainen dan die opgefokte voetballers.
Vind ik leuk
maandag 9 oktober 2017 om 20:26
Als ze een stadion van 40000 man kunnen vullen dan wel, dat is zo met alle sporten, geen aandacht geen geld, tennis golf, F1, veel volk veel geld, logisch, is dat eerlijk, tuurlijk niet maar het is zo
[Reactie gewijzigd op maandag 9 oktober 2017 om 20:30]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Red Flame wil evenveel betaald worden als Rode Duivels: 'Wat denk je ervan?'