Frutos mag niet in dezelfde val trappen: 'Dat deed Weiler ook na zijn aanstelling'

Frutos mag niet in dezelfde val trappen: 'Dat deed Weiler ook na zijn aanstelling'

zaterdag 23 september 2017 om 13:10

Nicolas Frutos veranderde tijdens zijn debuutwedstrijd op Westerlo (0-1) meteen het hele tactische plannetje van Anderlecht. De 36-jarige Argentijn staat voor verzorgd aanvallend voetbal, maar hij krijgt een fikse waarschuwing van zijn ex-coach Ariël Jacobs.

"Nico heeft aangekondigd offensief voetbal te willen brengen. Maar dat deed Weiler destijds ook na zijn aanstelling", vertelde de 64-jarige Jacobs aan Het Laatste Nieuws. "Als Anderlecht straks punten laat door teveel tegendoelpunten, zal ook Frutos misschien zijn visie bijstellen."

De Argentijnse coach zal volgens Jacobs zeker niet terugdeinzen om moeilijke beslissingen te nemen. "Hij zal hoe dan ook zal zijn verantwoordelijkheid opnemen. Dat was ook zo als speler. Toen was hij een voortrekker, die telkens voorop ging in de strijd. Dat zal nu niet anders zijn."

Plaats een reactie

ketje55 +1126
zaterdag 23 september 2017 om 13:14
Ze zijn hun messen al aan het slijpen, de parasieten van de media.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:22
Eindelijk nog eens iemand die vernoemt dat weiler aanvallend speelde toen hij aankwam. Voetbal zag er goed uit toen. Al pakten ze weinig punten. Hij schakelde toen over en zei dat ze fysiek nog niet in staat waren zo te spelen. Toen hij dus stelde dat hij aanvallend wilde spelen dit jaar verwachtte ik dat soort voetbal ook terug. Waarom dat dat plots onmogelijk was of niet meer vernoemd werd achteraf is mij een raadsel.
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 13:46
De match tegen kortrijk was daar een mooi vb van
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:05
Moest ook aan die match denken, de laatste van Defour en waarschijnlijk zijn beste...
[Reactie gewijzigd op zaterdag 23 september 2017 om 15:05]
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:56
Inderdaad!
Vind ik leuk
SD +2099
zaterdag 23 september 2017 om 14:19
Om aanvallend te spelen moet je op een sterke verdediging kunnen rekenen en dat is niet het geval bij RSCA
Vind ik leuk
zaterdag 23 september 2017 om 15:06
Larie! Kara, Spajic, zo heel veel beter op verdedigend vlak zijn er in België niet
Vind ik leuk
Garland +2787
zaterdag 23 september 2017 om 15:26
inderdaad. enkel Appiah is op rechts een ramp. Helaas is andy altijd uit. Als Dendoncker uitzakt kan hij perfect het spel verdelen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws

Frutos mag niet in dezelfde val trappen: 'Dat deed Weiler ook na zijn aanstelling'