Weer prijs voor Club Brugge, ditmaal Oscar van het Internet
Sinds enkele dagen mag Club Brugge zich Belgisch landskampioen noemen. Nu is het weer prijs voor Blauw-Zwart, maar dan op een heel ander niveau. Op The Webby Awards viel Club Brugge in de prijzen dankzij 'De Beer en Zijn Sjaal'.
'De Beer en Zijn Sjaal' is een kinderverhaal dat gaat over een papa-beer die met zijn jong naar Club Brugge gaat kijken. Onderweg komt een duidelijke boodschap tegen racisme, hooliganisme en discriminatie naar voren. Het werd gemaakt in samenwerking met Lucy Agency.
Op woensdag werden de winnaars van de jaarlijkse Webby Awards bekendgemaakt, de Oscars van het internet die sinds 1996 worden uitgereikt door the International Academy of Digital Arts and Sciences. Op de jaarlijkse award show worden prijzen uitgereikt in de categorieën, Websites, Video, Advertising, Media & PR, Social, Apps, Mobile, & Voice, Games, en Podcasts. Club wint dit jaar de The Webby People’s Voice Award met de website voor zijn jeugdboek ‘De Beer en Zijn Sjaal’.
Club pakt met 'de Beer en zijn sjaal' een prijs op de prestigieuze Webby Awards! 🧸💙🖤
— Club Brugge KV (@ClubBrugge) May 19, 2020
Meer | https://t.co/XAA6C90p3w pic.twitter.com/rJLYj0o1Px
Eerder werd het boek van Club Brugge al uitgeroepen tot beste kinderboek. Een prijs van de website Awwwards.