Refs vragen loonsverhoging voor Play-Off 1: 'Anders dreigt er chaos'

Refs vragen loonsverhoging voor Play-Off 1: 'Anders dreigt er chaos'

Gepubliceerd: donderdag 21 maart 2019 om 11:00do 21-03-2019 om 11:00

Laatste update: donderdag 21 maart 2019 om 11:12do 21-03-2019 om 11:12

Play-Off 1 staat voor de deur, en dus moeten ook de refs heel wat matchen afwerken op korte tijd. Vooral voor de assistenten ligt dat moeilijk, want zij moeten vanaf dit seizoen verplicht op afzondering in Tubeke. Zij willen een betere vergoeding en wachten op een voorstel.

De Bond wil de scheidsrechters in ideale omstandigheden aan de aftrap krijgen. Daarom wordt het hele team daags voordien in het oefencentrum verwacht voor een grondige voorbereiding, met onder meer technische en tactische sessies.

In totaal zijn er zeven hoofdrefs (Van Driessche, Verboomen, Visser, Lardot, Laforge, Boucaut en Lambrechts) en twaalf assistenten aangeduid voor Play-Off 1. Vooral die assistenten vragen om een betere verloning. Ze moeten namelijk vrijaf nemen op hun werk. Assistenten werken namelijk bijna allemaal fulltime en moeten dus tijd vrijmaken voor die sessies. Als er geen loonsverhoging komt dreigt er chaos, zo vertelt Het Nieuwsblad.

Ook de videorefs vragen om een loonsverhoging om hun verlof te compenseren. De assistenten van de VAR moeten niet op afzondering, maar ook zij vragen meer loon. Momenteel krijgen ze namelijk slechts 80 euro per wedstrijd, terwijl er miljoenen kunnen afhangen van een verkeerde beslissing. 

Plaats een reactie

TageMeister +9325
donderdag 21 maart 2019 om 11:10
Ik snap de refs wel .
Vind ik leuk
K1908 +3005
donderdag 21 maart 2019 om 16:30
Ik zou niet naar een loonsverhoging durven vragen met het rendement dat die mannen halen...
Ik vermoed dat ze ook worden betaald in functie van de geleidde wedstrijden en zeker dan zouden ze van mij niets krijgen...
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2288
donderdag 21 maart 2019 om 11:14
Dat draait negen op tien uit op een betoging van "de zwarte hesjes" indien hier geen gevolg aan gegeven wordt...
Vind ik leuk
THOR4ever +3441
donderdag 21 maart 2019 om 11:14
If you pay peanuts ....
Hopelijk krijgen die VAR-assistenten ook nog hun verplaatsingsonkosten terugbetaald.
Vind ik leuk
agdh +2364
donderdag 21 maart 2019 om 12:01
Het lijkt misschien niet zo maar sinds de invoering van de VAR zijn er wel degelijk minder foute beslissingen hoor...
En geef deze mensen een veel beter loon en ze zullen zo ook al minder gevoelig zijn voor omkoping ( op de verkeerde persoon gereageerd, is bedoelt op ScheveStek
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 12:03]
Vind ik leuk
K1908 +3005
donderdag 21 maart 2019 om 16:32
Vind ik ook, ik vind het ene verbetering. Vind wel dat ze niet echt goed genoeg presteren om ene loonsverhoging te vragen.

Anderzijds is er zeker iets aan van wat Thor zegt: als ze onderbetaald zijn, dan zullen ze ondermaats werk uitvoeren, zo gaat dat...
Vind ik leuk
ScheveStek +2286
vrijdag 22 maart 2019 om 01:30
Het mes snijdt langs twee kanten hé.

Ja, meer loon wilt (hopelijk) zeggen dat ze minder vatbaar zijn voor omkoping.

Maar meer geld krijgen voor toch wel enkele flagrante fouten niet te melden leidt toch tot gemakzucht me dunkt.
Vind ik leuk
ScheveStek +2286
donderdag 21 maart 2019 om 11:17
Var loonsverhoging?
Moet ge niet eerst presteren vooraleer ge loonsverhoging krijgt?
Vind ik leuk
blondel +3836
donderdag 21 maart 2019 om 17:41
Waarom verdienen voetballers dan zo veel? Presteren die elke week goed?
Vind ik leuk
freejazz +2670
donderdag 21 maart 2019 om 18:02
Bingo
Vind ik leuk
ScheveStek +2286
vrijdag 22 maart 2019 om 01:27
Moet ge niet aan mij vragen hé jongen.
Ik betaal die mannen niet :)
Vind ik leuk
Gimini +1337
donderdag 21 maart 2019 om 11:17
Vind ook dat deze mensen goed betaald moeten worden , al is het maar om de verleiding van omkoperij tegen te gaan. Langs de andere kant kan het niet dat flagrante flaters door de vingers gezien worden . Loon naar werken .
Vind ik leuk
Geertkeano +549
donderdag 21 maart 2019 om 11:19
Da ze eerst es leren fluiten en vlaggen en die van de var e brilleke opzetten en kom dan nog es terug want beste scheids en lijn en var als je die prestatie wat jullie wekelijks doen I. De privé doet krijg je uwe c4
Vind ik leuk
Makke53 +424
donderdag 21 maart 2019 om 13:26
Leuke zinnen
Vind ik leuk
Boer +488
donderdag 21 maart 2019 om 11:20
Schaf die VAR af, het is dan zijn schuld niet als Brugge moest kampioen spelen, en de helft minder discussie op dit platform. En de BLAUW ZWARTE VAR heeft zijn verdiende vakantie om ons volgend jaar volledig uitgerust terug te kunne helpen aan de nodige sucessen.
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 11:20]
Vind ik leuk
freejazz +2670
donderdag 21 maart 2019 om 18:04
Jongens toch.....
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 11:22
Ze reizen nu al samen in een busje om kosten te besparen.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 11:23
Vooruit, nieuwe snoepers voor de vetpot! Hebben blijkbaar allemaal een fulltime job....dit zijn dus extra’s, EEN OPLOSSING zoek een andere extra, aangepast aan jullie fulltime job.....zodat jullie verlof niet in gevaar komt.
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 11:29
Tja, de hoofdrefs krijgen nu hulp van de VAR, dus in principe minder kans op foute beslissingen en dus minder druk op de schouders. Lijkt me dan dat er wel wat loon van de hoofdscheids kan worden afgedaan om de grensrechter/VAR te compenseren? En we zullen het dan maar niet hebben over loon naar werken zeker??
Vind ik leuk
Rune1891 +7410
donderdag 21 maart 2019 om 11:30
Ok, ik kan leven met een loonsverhoging, maar dan wel gekoppeld aan voorwaarden, bij blunders minder loon!
Vind ik leuk
Figaro +352
donderdag 21 maart 2019 om 12:18
Als ik het zo bekijk gaan ze regelmatig ook eens zonder loon naar huis mogen dan 🙄😁
Vind ik leuk
blondel +3836
donderdag 21 maart 2019 om 17:44
Ga je voetballers ook minder loon uitbetalen als ze blunderen.Wat een domme opmerkingen hier.Die mensen hebben veel meer verantwoordelijkheid dan voetballers.
Vind ik leuk
freejazz +2670
donderdag 21 maart 2019 om 18:05
Bingo (revisited)
Vind ik leuk
Rune1891 +7410
donderdag 21 maart 2019 om 19:25
Als een speler iets doet wat niet mag of niet door de beugel kan, wordt hij toch ook gesanctioneerd? Van een professionele ref kan je op zijn minst verwachten dat hij de regels 100% kent, zoniet mogen daar voor mij (financiële) gevolgen aan zijn
Vind ik leuk
ScheveStek +2286
vrijdag 22 maart 2019 om 01:28
Bingo

Sorry freejazz 😬
Vind ik leuk
Kingambo +2987
donderdag 21 maart 2019 om 11:40
Tja als het voor sommigen nu plots het 'onder tafel gedeelte' niet meer kan , dan krijg je de roep naar een officiële loonsverhoging
Vind ik leuk
AzEz86 +7532
donderdag 21 maart 2019 om 11:45
"Vooral die assistenten vragen om een betere verloning. Ze moeten namelijk vrijaf nemen op hun werk."
Toch raar , als ik verlof neem krijg ik die dag nog altijd hetzelfde betaald en verlies ik enkel mijn maaltijdscheques...
Natuurlijk verliezen ze hierdoor wel vrij te kiezen dagen, wat dan weer wel een compensatie verantwoord (veel hangt ook af van wat ze nu krijgen natuurlijk).
Die €80 lijkt mij toch enorm weinig voor de VAR.
Vind ik leuk
w-b forever +2089
donderdag 21 maart 2019 om 11:54
De var vraagt loonsverhoging nu krijgen ze 80 euro.Volgens hun prestaties is dat nog 40 euro te veel!!!
Vind ik leuk
vampire73 +36
vrijdag 22 maart 2019 om 12:02
volgens mij is dat voor de prestaties dat ze leveren minstens 81 euro teveel
Vind ik leuk
Lord Wenger +18255
donderdag 21 maart 2019 om 11:58
Nog meer chaos?!
Vind ik leuk
j.caesar +1961
donderdag 21 maart 2019 om 12:17
De normaalste zaak voor een beroep waar door jan en alleman verguisd wordt
Vind ik leuk
DOMI +661
donderdag 21 maart 2019 om 12:19
"Slechts € 80 terwijl er miljoenen kunnen afhangen van een verkeerde beslissing!". Dus willen ze meer! Wat als ze dan meer krijgen voor de PO en er nog altijd miljoenen verloren gaan voor welke ploeg dan ook bij een verkeerde beslissing!? Opslag gaat het aantal verkeerde beslissingen niet doen dalen. Dit moet op een andere manier gebeuren!
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 14:27
Maar 80€ is toch belachelijk ze 😂
Vind ik leuk
Dirk H +3487
donderdag 21 maart 2019 om 13:16
En anders vragen ze het aan de clubs :)
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 15:00
Opslag dat ze eerst is hun hobby eens op een fatsoenlijke manier uit oefenen als ze nog niet zien wanneer het echt goal is waar zijn ze dan mee bezig! Eerst evalueren en bij een goede evaluatie verhoging van de onkosten vergoeding
[Reactie gewijzigd op donderdag 21 maart 2019 om 15:01]
Vind ik leuk
willyy +152
donderdag 21 maart 2019 om 16:31
das goe gelachen
alle weken geklungel onvoorstelbaar
Vind ik leuk
donderdag 21 maart 2019 om 17:21
Als men rekent dat die assistenten makkelijk een 6-tal uren werken dan vind ik dat bedrag van 80 Euro belachelijk laag. Je kan zeggen dat er veel fouten gebeuren, maar ik denk dat dit ook veel te maken heeft met de omkadering. Regelmatig storingen van het systeem dat niet hun schuld is en ik denk veel te weinig vormingsuren. Als je dan bekijkt wat die voetballers en clubs verdienen waarover zij beslissingen moeten nemen die een verschil kunnen maken van zoals men zegt miljoenen. Dan denk ik wel dat hun verloning heel magertjes is.
Vind ik leuk
blondel +3836
donderdag 21 maart 2019 om 17:48
Toch nog ene die respect toont voor die mensen.Want de meeste reacties zijn echt "blunder"waardig.
Vind ik leuk
freejazz +2670
donderdag 21 maart 2019 om 18:08
Bingo (voor de derde keer).
Vind ik leuk
vampire73 +36
vrijdag 22 maart 2019 om 12:05
die verschrikkelijk incompetente alsook corrupte klungels verdienen niet het minste respect
Vind ik leuk
Marcus_A +2251
donderdag 21 maart 2019 om 21:02
Met de VAR is het aantal foute beslissingen echt omlaag gegaan, ze verdienen een hoger loon....en dat al degenen die hier op hen liggen te kappen..zonder de scheidsrechters geen voetbal hé
Vind ik leuk
freejazz +2670
donderdag 21 maart 2019 om 18:07
Alsof hier iedereen perfect is in de job die hij/zij dagelijks uitoefent.
Vind ik leuk
vampire73 +36
vrijdag 22 maart 2019 om 11:55
een grotere vergoeding, die durven nogal, die zijn voor echt niks beschaamd, keer na keer na keer het verschrikkelijk abominabel slecht doen en dan dit nog durven zeggen???

als er een wijziging moet komen in hun verloning moet dat met oneindige zekerheid toch echt wel een verlaging zijn en dan een serieuze verlaging ook, dat zijn waard te krijgen en helemaal niks meer, ongeveer een halvering zou absoluut zeker geenszins overdreven zijn
[Reactie gewijzigd op vrijdag 22 maart 2019 om 12:07]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws