Pro League komt met oproep voor Play-Offs: 'Onze supporters hebben dat niet nodig'

Pro League komt met oproep voor Play-Offs: 'Onze supporters hebben dat niet nodig'

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 23:23di 19-03-2019 om 23:23

Nu de Play-Offs voor de deur staan, stijgt de spanning in voetballand zienderogen, niet in het minst bij de fans. Die durven dan wel eens over de schreef te gaan. De Pro League komt dan ook nogmaals met een warme oproep om vuurwerk te bannen uit de stadions.

'Voetbal is passie, spanning en sportieve actie op het scherp van de snee', geeft de Pro League toe op de eigen website. 'Zoals elke fan, in het stadion en voor de buis, genoot ook de Pro League van de spannende wedstrijden van de voorbije weekends. De passie, die ons voetbal kenmerkt, zal de komende weken alleen maar toenemen.'

'Passie op het veld mag echter niet ontaarden in gevaarlijke situaties naast het veld. De Pro League, in samenspraak met de KBVB, wil daarom in de voorbereiding naar de Play-Offs nogmaals een oproep doen om geen Bengaals vuur en andere pyrotechniek te gebruiken onze tribunes en zo de medefans niet in gevaar te brengen', klinkt de oproep.

'Ook vraagt de Pro League de media om het gebruik van pyrotechniek niet gelijk te stellen aan sfeer en passie. Bengaals vuur en voetzoekers zijn gevaarlijke materialen. Ze veroorzaakten ook dit seizoen ernstige verwondingen bij fans, persfotografen en -medewerkers, stewards. Deze middelen horen niet thuis in het stadion. Ons voetbal, onze teams en onze supporters hebben deze materialen niet nodig om het beste in zichzelf naar boven te brengen in de komende weken.'

Poll

Moet Bengaals vuur definitief uit stadions gebannen worden?

(638 stemmen)

Plaats een reactie

Prpldynmt +7975
dinsdag 19 maart 2019 om 23:32
Dat zijn zo mensen die 1 keer per week van moeder de vrouw buiten mogen en zich willen profileren als 'stoere jongen'. Eens ze terug thuis zijn is het meestal een pak minder.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 23:32]
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:14
Laat een scheet je zult langer leven...
Ik steek er geen maar vind het kunnen, altijd tof! Wa weet je van die mensen internet held???
Blijft gij maar in uw zetel als je zoveel schrik hebt commentaar te geven op anderen.
De Pro League zou dat op gecontroleerde veilige manier moeten toestaan, ze gaan toch nooit stoppen met of zonder verbod.
Nog een dat 10jaar terug nooit naar een stadion is geweest 🤣
Vind ik leuk
Rij +91
woensdag 20 maart 2019 om 07:55
Vind ook dat het moet kunnen, brengt tenminste e wa sfeer, maar sommige zijn jaloers als er in hun stadion er weinig van is , dus zeggen ze... afschaffen.. triestige mensen...
Vind ik leuk
Rune1891 +7232
woensdag 20 maart 2019 om 00:03
Maar dan wel pyro beelden gebruiken als promomateriaal....
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:14
VP eh 😉
Vind ik leuk
Rune1891 +7232
woensdag 20 maart 2019 om 10:55
Nee, niet enkel vp hoor, de ploegen zelf ook, bij Club kan je officiële merchandise waarom pyro te zien is van bij de bekerfinale, bij cercle gebruikten ze foto's van hun kampioenenviering met pyro als promotie en zo zijn er nog veel ploegen die wel ergens beelden met pyro gebruiken om aan te tonen hoe sfeervol ze wel niet zijn... beetje hypocriet allemaal
Vind ik leuk
Gimini +1329
woensdag 20 maart 2019 om 00:41
Tijdens de match in geen geval, zeker verbieden . Voor de wedstrijd , dat moet kunnen op een veilige manier mensen die weten wat ze doen.
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 00:43
De supporter heeft da ni nodig, sfeer xp... ma de manne hunne po1 kalender van kust men hol, da hadde we vandoen ze.... Wille ni anders als da het ier premier league wordt, me allemaal saai kneute da braaf op hun stoeleke blijve zitte en zwijge
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 00:44]
Vind ik leuk
FcRazor +1660
woensdag 20 maart 2019 om 01:17
Voor sfeer moet ge in Belgrado, Buenos Aires of Athene zijn.
Vind ik leuk
TageMeister +9207
woensdag 20 maart 2019 om 06:36
Maar ook voor zwaar supporters geweld.

En het doden van rivaliserende fans...
Vind ik leuk
FcRazor +1660
woensdag 20 maart 2019 om 07:46
Dat bedoelde ik op een sarcastische manier op hetgeen boven mij gezegd werd
Vind ik leuk
TageMeister +9207
woensdag 20 maart 2019 om 06:36
Gewoon strenger optreden!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 07:09
Fuck You pro league🙂
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 08:41
Fuck You pro League🙂
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 08:42]
Vind ik leuk
Figaro +352
woensdag 20 maart 2019 om 09:32
Het zorgt wel degelijk voor sfeer in het stadion, en ik vind het wel indrukwekkend, maar we kunnen er niet omheen dat het inderdaad risico’s inhoudt. Mijn dochter werd ooit eens in haar oog geraakt door een verdwaald stukje, heeft daar lang last van gehad, maar is gelukkig wel goed gekomen.
Vind ik leuk
Lodecol13 +3886
woensdag 20 maart 2019 om 09:57
Liever rollekes wc papier daar hebben de opruimers na de match nog wat aan en na reclasatie kunnen ze hergebruikt worden , dat dan in verschillende kleuren geeft ook een mooi sfeerbeeld
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws