Straf! U19 van Club Brugge schakelt AC Milan uit na thriller op Viareggio Cup

Straf! U19 van Club Brugge schakelt AC Milan uit na thriller op Viareggio Cup

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 17:40di 19-03-2019 om 17:40

De U19 van Club Brugge heeft zich op de prestigieuze Viareggio Cup geplaatst voor de kwartfinale. Dinsdag werden de leeftijfsgenoten van het grote AC Milan verslagen na strafschoppen (4-2).

Club Brugge had zich als nummer twee in de poule weten te plaatsen voor de achtste finales. Het duel met Milan mondde uit in een ware thriller. Het zag er na 67 minuten slecht uit voor Blauw-Zwart, want op dat moment keek de Belgische vertegenwoordiger nog tegen een 0-2 achterstand aan. Nadat Pecorino aan het uur de score had geopend, werd de marge zeven minuten later verdubbeld door Haidara.

De Brugse talenten gaven zich echter niet gewonnen en kregen via Siemen Voet een kwartier voor tijd terug hoop. In de allerlaatste minuut maakte Mathias De Wolf de comeback helemaal compleet. Vervolgens moest een strafschoppenreeks bepalen wie er door zou gaan naar de laatste acht.

Club kwam uiteindelijk als winnaar uit de bus. Vier van de vijf Bruggelingen hielden het hoofd koel vanaf elf meter. Enkel Louis Declerck wist zijn strafschop niet te benutten aan Brugse kant. Omdat de Italianen twee keer de fout in gingen, was de buit binnen: 2-4. Milan was nochtans met negen eindzeges recordkampioen.

Plaats een reactie

Jp Peeters +167
dinsdag 19 maart 2019 om 19:35
Proficiat aan onze toekomst
Vind ik leuk
Vlaming +1871
dinsdag 19 maart 2019 om 19:55
Het wordt tijd dat ze nu hun kans krijgen in het eerste elftal
Vind ik leuk
Daydreamer +6867
dinsdag 19 maart 2019 om 20:10
De toekomst? Zoals ik hieronder postte won RSCA dit toernooi in 2013 én speelde de finale in 2014. De speler van het toernooi (Nabil Jaadi) heeft nooit in de hoofdmacht gespeeld van RSCA, de doelman van het toernooi (Davy Roef) ook niet lang...
Om maar te zeggen dat uitblinken in een internationaal jeugdtoernooi geen garantie is om de a-ploeg te halen!
Van de 2 edities hebben de volgende spelers de A-ploeg gehaald: Archaempong, Dendoncker, Mbemba, Jordan Lukaku... Andere namen die ook speelden: Gies, Isci, Mikal, Haagen, H'maidat, Rivituso, Diarra, Soumare, Tarfi, Matthys, Bastien, Leya Iseka, Carvalho,... Geen A-kern materiaal hoor!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 20:22]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 19:50
Straffe toebak van onze jonge gasten !
Vind ik leuk
Kris1 +1284
dinsdag 19 maart 2019 om 19:56
Daar moeten toch gasten tussenzitten voor het eerste elftal. Eerst een goed kijken bij de eigen beloften vooral weer buitenlanders van het kaliber Amrabat binnen te halen. Verschaeren is ook nog maar 17, dus de leeftijd is niet bepalend wel het feit van voldoende kansen te krijgen.
Vind ik leuk
Daydreamer +6867
dinsdag 19 maart 2019 om 20:07
De jeugd van RSCA heeft dit toernooi gewonnen in 2013... Nabil Jaadi werd verkozen tot grootste belofte van dat toernooi! Ging als jeugdspeler voor 1 miljoen naar Udinese. Speelt nu op 23-jarige leeftijd bij Dinamo Boekarest...
Bij de jeugd uitblinken is geen garantie om de a-ploeg te halen hoor!
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 22:01
Kris jij hebt nachtmerries zeker van Amrabat? Zet hem eens een tijdje op z'n beste plaats in het middenveld en je zal wel zien...
Vind ik leuk
Kris1 +1284
woensdag 20 maart 2019 om 19:38
Als Club er beter van wordt kan ik dat alleen maar toejuichen. We zullen zien of hij zijn plaats kan afdwingen op zijn beste plaats. Leko stelt de beste spelers op en heeft Amrabat drie keer de kans op zijn beste plaats gegeven. Het feit dat het bij drie keer bleef, betekent misschien dat hij niet zo goed is als jij denkt.
Vind ik leuk
bolclbr +1031
dinsdag 19 maart 2019 om 22:39
Kris, uw voetbalkennis toch wat bijschaven hé.

Ambarat is A-international bij Oranje (Nederland).
Tot nu toe moest hij altijd depanneren bij Club op posities die niet de zijne zijn.
De zeldzame keren dat hij op zijn echte plaats op het middenveld kon spelen was hij een uitblinker.
Vind ik leuk
Kris1 +1284
woensdag 20 maart 2019 om 19:34
Je bent nooit te oud om te leren hé. En ik vergis me vaak en durf dat ook toegeven.
In het het geval van Amrabat geef ik toe dat hij één zeer goede wedstrijd tegen Standard speelde maar
dat was het. De twee andere keren op zijn plaats waren middelmatig tot zwak. Hij komt snelheid tekort en
zowel Rits, Vormer en Nakamba zijn beter op zijn plaats. En misschien is mijn kennis van het voetbal maar matig
maar ik weet wel dat Amrabat bankzitter is bij de nationale ploeg van Marokko en geen A international van Nederland. Misschien speelt Ambarat daar wel maar onze Amrabat zeker niet.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws