KRC Genk baalt: “Daardoor verdwijnt de aandacht voor ons goeie voetbal”

KRC Genk baalt: “Daardoor verdwijnt de aandacht voor ons goeie voetbal”

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 13:44di 19-03-2019 om 13:44

Laatste update: dinsdag 19 maart 2019 om 13:45di 19-03-2019 om 13:45

KRC Genk speelde 3-3 gelijk op het veld van Zulte Waregem. Vooral negatieve randzaken kwamen naar boven. De Pozuelo-pop en het bengaals vuur zetten KRC Genk in een slecht daglicht.

Dat weet ook CEO Erik Gerits. "Die tifo met het treintje vond ik heel mooi. Oké, die trein reed over de pop, maar die hing er ook plots. Ik weet niet of ze dat op voorhand gecombineerd hadden. Die pop zelf vonden wij ook wansmakelijk. Dat hoort niet bij het DNA van Genk. We vinden dit als club niet oké."

"Door nevenzaken als die pop of ook dat bengaals vuur verdwijnt de aandacht voor ons goeie voetbal naar de achtergrond”, gaat Gerits verder. “Ook dat bengaals vuur is niet oké. We zullen daar een boete voor krijgen en er zullen stadionverboden uitgedeeld worden. Dit is niet goed voor ons imago bij de start van de play-offs."

Signaal geven
Gerits weet dat vuurwerk heel gevaarlijk is en wil de supporters dat dan ook duidelijk maken. "We moeten een signaal geven naar onze supporters dat bengaals vuur héél gevaarlijk is. Het zorgt voor brandwonden bij de fans en voor boetes voor de club. Hierdoor berokkenen ze hun eigen club schade."

Lees ook: Politie zoekt naar KRC Genk-supporter met Pozuelo-opblaaspop

Plaats een reactie

RAFC4000 +810
dinsdag 19 maart 2019 om 13:58
Hoe kan het dat iedereen over bengalen zevert in dit land. No pyro no party. Als iemand mij 1 noemenswaardig incident waar mensen mee gewond zijn geraakte door pyro in een voetbalstadion, ik luister
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 14:00]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:28
Man daar gaat het niet om het staat in het reglement van de voetbalbond dat er geen Bengaals vuurwerk mee het stadion ln mag. Wie mag de boete betalen ja inderdaad KRC Genk jij of zij zullen de opgelegde boete of boetes niet betalen dus man wees eerlijk en hou je aan de reglementen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 14:28]
Vind ik leuk
RAFC4000 +810
dinsdag 19 maart 2019 om 14:49
Voor u soort figuren ga ik mij geen kloten aantrekken van die regels. En sorry maar ik betaal een abo om binnen te komen. Dan mag de club eens een boete betalen in naam van de supporters, zeker aan gezien die bengalen niet voor de kick worden afgestoken maar voor de club en om achter de ploeg te staan en de andere te intimideren. Houd hij u mooi aan de regeltjes, Dan gaat ge die bengalen nog beginnen missen. Tenzij, wat ik vermoed, gij toch voor de buis zit elke week en u ergert aan alles dat niet aan de regels voldoet. Als we Al niet meer eens af en toe de regels mogen overtreden zou het leven saai zijn
Vind ik leuk
freejazz +2644
dinsdag 19 maart 2019 om 19:37
Goeie redenering, vanaf nu ga ik links rijden op de weg. Kwestie van eens de regels te overtreden.
Vind ik leuk
RAFC4000 +810
dinsdag 19 maart 2019 om 20:38
Goei plan idd even schadelijk als bengaals vuur of een ei naar iemand gooien. Kweet niet welke redenering gij hebt ma ze is in ieder geval niet Goed uitgedrukt
Vind ik leuk
Geofpurple +7239
woensdag 20 maart 2019 om 13:20
Daar gaat het niet om.
Vind ik leuk
RAFC4000 +810
woensdag 20 maart 2019 om 15:15
Ik weet heel Goed waar het om gaat. Allemaal mensen die schrik hebben om tegen de regels in te gaan. Ik zeg niet dat ze systematisch overtreden moeten worden, maar ze in vraag stellen is logisch. Als men dat niet doet, sorry maar die 2 mensen die zo reageren zie ik allebei als schapen. Er komt wat geluid uit ma als er honden aan de pas komen volgen ze gewoon zonder na te denken of het eigenlijk correct is of niet. Nog altijd heeft niemand mij een voor beeld kunnen geven van een incident met bengalen. Dat versterkt alleen maar mijn argument. Die mensen staren zich blind op het woord regel. En als iemand er iets van zegt allemaal als schapen zitten mekkeren op die persoon die hun mooi levetje on vraag steld. Zielig
Vind ik leuk
Geofpurple +7239
woensdag 20 maart 2019 om 15:25
Dat je blijft doordrammen over het bengaals vuur, toont net dat je het niet snapt. Of er daar nu accidenten mee gebeuren of niet, doet eigenlijk niet ter zake.

Mensen staren zich niet blind op het woord regel. Mensen zijn zich doorgaans bewust waarom er een regelgeving is, en hebben daar respect voor.

Zoals u praat, komt u over als iemand die moeite heeft met autoriteit en gezag. Liever iemand die graag leeft volgens zijn eigen regels, ipv voorgeschreven regels na te leven. Ik zeg niet dat het zo is, maar uw schrijven wekt wel die indruk.
Vind ik leuk
RAFC4000 +810
woensdag 20 maart 2019 om 15:32
Dat is mijn grote punt. Ik begrijp heel Goed dat er een regelgeving is voor een reden. Maar leg mij Dan eens het nut uit van een regelgeving tegen bengaals vuur, dat heeft niemand mij komen zeggen. Maar voor sommige mensen is dat meteen autotiteit in vraag stellen. Vind ik zacht gezegd een beetje lomp en voorbarig. Dat ik een regel in vraag stel betekent niet dat een revolutie wil beginnen. Mensen zijn blijkbaar geintimideerd tegenwoordig als iemand iets in vraag stelt. Dat probleem ligt niet bij mij. En alleen Al het feit dat er geen incident is gebeurd voor u niet terzake doet in de discussie is Al zielig op zich
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 15:38]
Vind ik leuk
Geofpurple +7239
woensdag 20 maart 2019 om 15:51
Dus omdat het nog geen incident veroorzaakt is het dan ook maar onschuldig en zit er niks van gevaar in. Los van het feit dat het weldegelijk veel schade kan aanrichten. Maar ja, blijkbaar is iemand die het niet met u eens is, maar een zielig mens. Moeilijk discuteren met jou blijkbaar.

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2018/03/15/steeds-meer-slachtoffers-door-vuurwerk-in-voetbalstadions/

https://www.gva.be/cnt/dmf20180818_03671424/antwerpse-politie-waarschuwt-voor-gevaren-bengaals-vuur

Toch niet zo onschuldig in mijn ogen
Vind ik leuk
RAFC4000 +810
woensdag 20 maart 2019 om 16:22
Hangt heel veel af van de argumentatie. Stellen dat het feit dag er weinig of geen incidenten van komen niet terzake is, is een zielig argument. In vele landen is het toegelaten. Dan kunnen we terugkomen op huissleutels. Kunnen ook gevaarlijk zijn en schade aanrichten. Ik zeg weg ermee in dat geval. Het is een eindeloze discussie. Ik ga in ieder geval pyro blijven afsteken. Als dat mensen wegjaagd blijkbaar,dan zoveel te beter, goedkopere tickets ik probeer hier geen gelijk te Halen, alleen een punt te maken. Ik denk dat het gelukt is. Als ik Dan op een forum overkom als een probleem supporter die moeite heeft met regels dan neem ik er dat graag bij. Zo kunnen ze even Goed bier en eigenlijk supporters afschaffen kan allemaal schade aanrichten vraag maar aan sa pinto.
[Reactie gewijzigd op woensdag 20 maart 2019 om 16:30]
Vind ik leuk
L3690 +79
woensdag 20 maart 2019 om 15:16
RAFC4000, een voetbalsupporter bent u niet. Laat staan 'een kenner'.
U hebt geen plaats in een stadion. Zulke kerels met die ingesteldheid kan iedere ploeg missen als de pest.
Vind ik leuk
RAFC4000 +810
woensdag 20 maart 2019 om 15:28
Haha en dat moet gij mij komen vertellen. Shit mijn dag is nu naar de kloten. Ik kom toch Al meer Dan 15 jaar op de Bosuil. Geen incident, geen stadionverbod, geen aan raking met politie. Nooit geweld gepleegd maar wel 90 min lang mij stem uit mijn keel schreeuwen voor mijn ploeg. Ben in polen, denemarken, engeland, servie, moldavie, griekenland, spanje, frankrijk, tsjechie, nederland, duitsland, italie, schotland, Wales en ons eigen landje naar de voetbal geweest, nooit buiten gesjot ma da zal toeval zijn zeker. Voetbal is mijn passie, als ik niet met mijn vrouw bezig Ben Dan met voetbal. Mensen met een in Stelling als u zijn een zegen voor ticket prijzen en proximus TV.
Vind ik leuk
L3690 +79
woensdag 20 maart 2019 om 18:00
Supporter op de Bosuil: dat is nogal een referentie.
Vind ik leuk
RAFC4000 +810
woensdag 20 maart 2019 om 21:53
Tuuijk da. Ik heb gezien dat gij genk fan zijt en 3690 staat wellicht voor gingelom(heb ik toevallig een paar kennissen) .
Ik Ken een kuridsche familie waarvan 3 een krc abo hebben. Zijn ook besiktas fans iedereen maakt fouten. Die gasten vertellen mij verhalen van wat er ook gebeurt in de mijnen. Dan is de Bosuil even Goed een referentie als genk. De laatste keer dat ik genk fans Ben tegen gekomen zat ik op de boot naar engeland, en hadden die gasten gedronken en heb ik hen moeten uit leggen dat ze in engeland aan de linker kant rijden dus u boerengat is even Goed een referentie als mijn marginale tribune
Vind ik leuk
Genkies +313
dinsdag 19 maart 2019 om 15:09
Persoonlijk heb ik ook geen problemen met bengaals! En voetbal is nu ook eenmaal emotie dat zal altijd zo blijven. Anders moeten ze maar naar de cinema gaan met een zakske popcorn!
Vind ik leuk
woensdag 20 maart 2019 om 13:57
Moeten er voor u dan eerst mensen gewond (lees verbrand) geraken alvorens dit voor u verboden moet worden.
Het zijn trouwens enkel degenen die dit gebruiken die vinden dat dit nodig is om sfeer te brengen.
Vind ik leuk
RAFC4000 +810
woensdag 20 maart 2019 om 15:19
Zoek 1 voor beeld op van een incident door een ongeluk over heel de wereld. In servie, griekenland, duitsland, veel ploegen in frankrijk, Sweden, denemarken enz is dit allemaal schering en inslag. Nooit een incident ma wij belgen Willen weer braver Dan de paus zijn. Belachelijk, zielig en het geeft mij goesting om dit land voor eens en voor altijd achterij te laten. Ook Al Ben ik er fier op. Ge moet bereidwillig iemand Willen kwetsen als er zoiets zou moeten ge beuren. Dan kunnen ze sleutels ook nie meer binnen laten. Kunnen mensen ook mee gewond geraken