UPDATE: Cercle wil samen met Club Brugge meebetalen voor nieuwe grasmat

UPDATE: Cercle wil samen met Club Brugge meebetalen voor nieuwe grasmat

Gepubliceerd: dinsdag 19 maart 2019 om 12:32di 19-03-2019 om 12:32

Laatste update: dinsdag 19 maart 2019 om 12:34di 19-03-2019 om 12:34

Club Brugge gaat deze week een nieuwe grasmat aanleggen. Dat verklaarde Roel Vaeyens, sportief coördinator bij blauw-zwart, maandag na de kalendervoorstelling in het bondgebouw in Brussel.

"De oude grasmat wordt afhankelijk van de weersomstandigheden tegen eind deze week verwijderd", vertelt Vaeyens aan Het Nieuwsblad. "Er zal dan onmiddellijk een nieuwe natuurgrasmat gelegd worden. We hebben gekozen voor een veld dat minstens kwalitatief goed genoeg is voor de Play-Offs.

"Op 50 dagen worden toch weer tien matchen gespeeld in Jan Breydel. In België wordt geen enkele mat zo intensief gebruikt. Het is nog afwachten of Cercle Brugge financieel zal bijdragen. De gesprekken zijn nog lopende, maar wij konden niet wachten en moesten onze verantwoordelijkheid nemen. De huidige grasmat laat niet toe om profvoetbal te spelen", besluit Vaeyens.

Update 19/03, 12.32: Normaal gezien wordt eind deze week de grasmat in het Jan Breydelstadion vervangen. Het Nieuwsblad meldt dat Cercle samen met Club Brugge zal meebetalen voor de nieuwe mat. Onderhandelingen over de procent van de kostprijs die ze zullen bijdragen lopen nog.

Lees ook: Kalendercommissie heeft ook de complete puzzel voor Play-Off 2 weten te leggen

Plaats een reactie

Vlad +4871
maandag 18 maart 2019 om 19:13
Retorische vraag, ‘neen’ dus, zoals gewoonlijk...
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:02
1% SCHAAMTE BIJDRAGE
Vind ik leuk
Fcb for ever +4891
maandag 18 maart 2019 om 19:13
Als ze niet betalen dat ze dan godverdoeme op het strand van Knokke gaan spelen
Bende amateurs
Vind ik leuk
TageMeister +9207
maandag 18 maart 2019 om 19:49
Is dat het huidige veld?
Vind ik leuk
Vlad +4871
maandag 18 maart 2019 om 20:00
Zoals dat er nu bij ligt zou je dat inderdaad kunnen denken, gelukkig zal Club er iets aan doen zodat we PO1 op een mooie grasmat kunnen spelen. Jullie veld doet trouwens ook wel wat aan het strand van Sint Anneken denken, blij dat jullie ook een nieuwe grasmat leggen, zodat ook jullie een PO1 waardige grasmat zullen hebben.😉
Vind ik leuk
TageMeister +9207
maandag 18 maart 2019 om 21:15
Aiaiai wij hebbe al een nieuwe mat...

Bij ons is der meer nodig.
Erg dat de 2 grootste clubs van ons land zo een slechte grasmat hebbe.
Vind ik leuk
Vlad +4871
maandag 18 maart 2019 om 21:20
Zal beter zijn als ons teams in hun nieuwe stadion zullen kunnen spelen, ondertussen is het aanmodderen en roeien met de riemen die we hebben. Hopelijk snel een doorbraak in die dossiers. We lopen al ver genoeg achter op het buitenland.
Vind ik leuk
TageMeister +9207
maandag 18 maart 2019 om 21:42
Beide zijn dermee bezig van eind jaren 90.
Vind ik leuk
Vlad +4871
maandag 18 maart 2019 om 22:03
Dat kan alleen in België.
Vind ik leuk
Brubru +5966
dinsdag 19 maart 2019 om 12:42
Als je in een nieuw stadion je grasmat niet goed onderhoudt heb je na een jaar hetzelfde resultaat.
Waarom liggen de pleinen in andere stadions er wel goed bij ?
Vind ik leuk
Rune1891 +7232
dinsdag 19 maart 2019 om 12:46
Omdat ze maar half zo vaak bespeeld worden als dat in Brugge?
Vind ik leuk
Brubru +5966
dinsdag 19 maart 2019 om 12:55
Denk dat niet.
Veld van Anderlecht was ook slecht, dat van Kortrijk ook en daar wordt ook maar om de twee weken gespeeld.
Vind ik leuk
Vlad +4871
dinsdag 19 maart 2019 om 19:01
Dus volgens u ziet een veld waar meer dan wekelijks op gespeeld wordt maar even veel af dan een veld waar slechts tweewekelijks oo gespeeld wordt?🤔 Trouwens, als Club een nieuw stadion heeft ligt de frequentie van de wedstrijden lager daar ze daar dan als enige ploeg spelen en zal de accomodatie om de grasmat te onderhouden ook moderner en beter zijn.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 19:03]
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:00
Bij Club komt het doordat er elke week op gespeeld wordt. Anderlecht is een ander verhaal
Vind ik leuk
TageMeister +9207
dinsdag 19 maart 2019 om 14:22
wat doen we met de grasmat te Milaan?
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 14:31
Veel beter weer daar he 😉
Vind ik leuk
Vlad +4871
dinsdag 19 maart 2019 om 19:05
Milaan heeft ook meer centen, en een veeeeel betere accomodatie om dat terrein te onderhouden. Meen mijnte herinneren dat in vroegere jaren de grasmat van Milaan er immers ook niet altijd vlekkeloos bij lag.
Vind ik leuk
Figaro +352
maandag 18 maart 2019 om 19:41
Cercle en meebetalen in 1 zin, hier klopt iets niet 🤔
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:46
Meebetalen of huur betalen volgens gebruik , die domme amateurs 🤬
Vind ik leuk
maandag 18 maart 2019 om 19:51
ik vraag mezelf af of ze alletwee evenveel huur betalen voor veld en accomedatie
Vind ik leuk
Rune1891 +7232
dinsdag 19 maart 2019 om 12:47
Nee, cercle betaalt een huursom aan stad Brugge, Club betaald geen huur maar staat in voor zowat alle kosten in en aan het stadion, op jaarbasis ligt dat bedrag stukken hoger dan wat Club indertijd betaalde aan huurgeld
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:51
en dan nog niet willen hun deel betalen voor een nieuwe grasmat
Vind ik leuk
Peed +826
dinsdag 19 maart 2019 om 13:13
Tja, op het veld is Club duidelijk de betere, maar achter de onderhandelingstafel blijkbaar Cercle.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 13:21
Alleen omdat ze weten dat de nieuwe grasmat er toch komt met of zonder hun bijdrage en dat noem ik een smerig spelletje spelen
Vind ik leuk
Peed +826
dinsdag 19 maart 2019 om 14:13
Ik snap jouw punt, maar ook dat van Cercle. De beste oplossing is gekend, maar dan moeten een paar hoge heren hun verstand gebruiken ...
Vind ik leuk
TageMeister +9207
maandag 18 maart 2019 om 19:50
Dan vraag ik mij direct af, waarom eerst een week wachten?
Vind ik leuk
Vlad +4871
maandag 18 maart 2019 om 20:02
Zodat het veld vlekkeloos ligt tegen de start van PO1.
Vind ik leuk
TageMeister +9207
maandag 18 maart 2019 om 21:14
Ma waarom ni vandaag al beginnen?
Vind ik leuk
Vlad +4871
maandag 18 maart 2019 om 21:17
Zal waarschijnlijk meer om praktische redenen zijn, voorziening van de graszoden, beschikbaarheid aannemer,...
Vind ik leuk
Peed +826
maandag 18 maart 2019 om 21:34
Lijkt mij ook aan de late kant. Ik heb geen groene vingers, maar ik denk dat de wortels niet deftig gaan kunnen hechten. Was dat ook zo niet met het plein van Anderlecht?
Vind ik leuk
TageMeister +9207
maandag 18 maart 2019 om 21:41
Dacht dit ook en ook daar waten ze laat begonnen vond ik...
Vind ik leuk
Dirkkk +275
dinsdag 19 maart 2019 om 07:12
Wrsl met het natte weer van de voorbije dagen
Vind ik leuk
TageMeister +9207
dinsdag 19 maart 2019 om 07:21
Oude mat verwijderen etc. Lukt perfect met het weer...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 19 maart 2019 om 07:21]
Vind ik leuk
w-b forever +2054
maandag 18 maart 2019 om 20:58
Als ge genen euro hebt om in uw gat te krabben moet ge ook niet verwachten dat cercle gaat bijdragen.
Vind ik leuk
Brubru +5966
dinsdag 19 maart 2019 om 12:43
Cercle zal wel bijdragen dus kunnen alle idiote reacties hier de vuilbak in.
Vind ik leuk
dinsdag 19 maart 2019 om 12:48
Onze groene buren zullen een deel meebetalen .
Vind ik leuk
Zelfkweek +1462
dinsdag 19 maart 2019 om 13:27
Euhm......moet toch gewoon 50% zijn !!!
Vind ik leuk
Figaro +352
dinsdag 19 maart 2019 om 13:34
De wonderen zijn de wereld nog niet uit 😁
Vind ik leuk