Michel Preud'homme is aan het bouwen aan een meesterwerk

"Michel Preud'homme is aan het bouwen aan een meesterwerk"

Gepubliceerd: woensdag 6 februari 2019 om 20:15wo 06-02-2019 om 20:15

Michel Preud'homme kende dit seizoen een moeilijk begin met Standard, maar de laatste weken draait het uitstekend. Nu ook Anderlecht voor de bijl ging acht Jacques Sys ze klaar om mee te strijden voor de titel.

De hoofdredacteur van Sport/Voetbalmagazine is onder de indruk van Standard. "Techniek, beweging, loopvermogen en discipline: Standard was tegen Anderlecht bij momenten een niet te stuiten pletwals. Zoals het dat vaak is in topwedstrijden, in de kolkende ambiance van Sclessin, zoals bijvoorbeeld ook Club Brugge begin oktober ervoer. De kunst is om de grillige curves uit het spel te bannen. Michel Preud'homme is er al het hele seizoen mee bezig en zag tegen Anderlecht een gepassioneerde ploeg die een gipsafdruk is van hem zelf."

Veel zal afhangen van de match van vrijdag, in en tegen Genk. "Standard staat vrijdag in Genk voor een cruciaal duel. Een overwinning betekent een achterstand van acht punten op de leider, dat zijn er eigenlijk vier. In de geladen sfeer die er rond de meeste wedstrijden van Play-Off 1 hangt zal het Standard niet aan scherpte en gretigheid ontbreken. Michel Preud'homme is aan een meesterwerk bezig en helemaal onsterfelijk zal hij zijn als hij de ploeg blijvend naar het niveau kan tillen waarmee Anderlecht zondag werd verslagen."

Poll

Wie zal de topper winnen?

(1488 stemmen)

Plaats een reactie

firedwarf +3648
woensdag 6 februari 2019 om 20:24
Ondanks mijn sympathieeen voor genk vrees ik toch dat standard deze wint... zijn niet echt verzwakt eerder versterkt uit de wintermercato gekomen... Als ze nu nog kernspelers als een carcela en vanheusden kunnen binden met een deftige keeper ( moest ochoa weggaan) en het middenveld dat ze nu hebben... een mpoku die terug in vorm geraakt... Dit standard is levensgevaarlijk!
Vind ik leuk
THOR4ever +2780
woensdag 6 februari 2019 om 20:26
Standard ligt ons ook niet, maar een punt halen is voldoende.
Vind ik leuk
freejazz +2096
woensdag 6 februari 2019 om 20:28
Frankenstein creëerde ook een meesterwerk.........we weten hoe het afliep
Vind ik leuk
j.caesar +767
woensdag 6 februari 2019 om 21:04
Ja ... Zie maar die paarse draak !
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 21:54
Putafreejaz !!!!!
Vind ik leuk
freejazz +2096
woensdag 6 februari 2019 om 22:23
Da's het mooiste wat ooit iemand tegen me gezegd heeft, hartelijk dank, beschaafde jongeling.
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 20:30
Standard gaat vooral punten verliezen tegen de kleine ploegen , maar ze zijn de kampioenen van de po1 de laatste jaren dat ze meedoen halen ze in po1 de meeste punten van de 6
Vind ik leuk
freejazz +2096
woensdag 6 februari 2019 om 20:35
Hoeft niet noodzakelijk altijd zo te zijn, voetbal is (gelukkig) geen exacte wetenschap.
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 20:36
dit is toch het sterkste Standard dat ik in jaren gezien heb, idem voor Genk
Vind ik leuk
freejazz +2096
woensdag 6 februari 2019 om 20:48
Klopt (2 keer zelfs).
Vind ik leuk
Blue-Blanc +635
woensdag 6 februari 2019 om 20:35
Vorig jaar walsten ze door de PO's omdat ze al rechstreeks geplaatst waren voor de Europa league. Niks moest alles mocht. Hoe dichter ze bij Genk komen, hoe hoger de druk. Ik zie Genk niet plooien. Wie kan er hen nog van de titel houden? Niemand.. en terecht ook.
Vind ik leuk
freejazz +2096
woensdag 6 februari 2019 om 20:49
Mooie reactie van een echte voetbalkenner.
Vind ik leuk
firedwarf +3648
woensdag 6 februari 2019 om 20:50
pas op ! ik zie genk nog niet dadelijk kampioen spelen... te weinig ervaring met kampioen spelen in de ploeg... Denk dat brugge en standard rustiger blijven onder die druk ( kijk genk vorig jaar voor de beker bv en dit jaar ook) Genk is nog geen kampioen, geen vel van de beer verkopen voor em geschoten is, ik vrees echt wel voor matchen in PO1 van genk tegen ploegen als brugge standard en hopelijk anderlecht...
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 21:00
Brugge en Anderlecht moeten toch rap beter beginnen spelen of het is voorbij voor de playoffs beginnen
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 20:51
wie er op het einde van de reguliere competitie eerste is is voor mij de terechte kampioen maar in po 1 spelen er meer zaken mee
Vind ik leuk
Watcher +1031
woensdag 6 februari 2019 om 21:23
Genk zit in een mindere periode, minder geluk, spelers niet in vorm.... laat het nog maar ff duren
Vind ik leuk
freejazz +2096
woensdag 6 februari 2019 om 21:39
Dit duurt nog tot donderdagavond.
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 21:57
De mauve supporters blijven dromen tegen beter weten in.
Vind ik leuk
freejazz +2096
woensdag 6 februari 2019 om 22:28
Over welke mauve heb jij het dan ?
Vind ik leuk
Zetterberg +12240
donderdag 7 februari 2019 om 06:50
Guess who?
Vind ik leuk
Mckenzie +4527
donderdag 7 februari 2019 om 07:53
Vraag ik me nu ook wel af. Voor een vierde plaats teken ik onmiddellijk.
Vind ik leuk
woensdag 6 februari 2019 om 22:31
Net zoals bij club, hihihi, hahaha
Vind ik leuk
Gimini +1019
donderdag 7 februari 2019 om 01:57
De twee volgende wedstrijden zal de doorslag geven, Is Genk de toekomstige kampioen , dan moeten daar minimum 4 punten gepakt worden . Momenteel schat ik Standard hoger in dan Brugge. Edoch, Standard thuis of op verplaatsing is een wereld van verschil. De extra sportieve problemen bij Club Brugge , daar zijn ze zeker niet mee gediend. Als dat onnozel manneke (Vormer) speelt hebben we een goede kans om te winnen , die man kan niets meer dan vuil spelen en maten naaien. Vorig seizoen keek ik er zo naar op , nu nog maar een schim van wat ooit was.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws