'Anderlecht volgt Oostenrijkse international; concurrentie komt uit Italië'

'Anderlecht volgt Oostenrijkse international; concurrentie komt uit Italië'

Gepubliceerd: dinsdag 15 januari 2019 om 19:33di 15-01-2019 om 19:33

Laatste update: dinsdag 15 januari 2019 om 19:43di 15-01-2019 om 19:43

RSC Anderlecht heeft zijn vizier gericht op Peter Zulj, een 25-jarige Oostenrijkse international die momenteel aan de slag is bij Sturm Graz. Daar heeft de aanvallende middenvelder nog een contract tot medio 2020.

Volgens Het Laatste Nieuws zou Anderlecht rond de tafel zitten met het management van Zulj, die ook kan rekenen op interesse van het Italiaanse Empoli. De spelverdeler is momenteel aan de slag bij Sturm Graz, waar hij het afgelopen anderhalf jaar goed was voor dertien goals en 21 assists. 

Vorig seizoen werd hij bovendien verkozen tot beste speler in de Oostenrijkse Bundesliga. Zulj, die al negen caps heeft bij de nationale ploeg van zijn Oostenrijk, heeft nog een contract tot 2020 bij Sturm Graz, maar zou openstaan voor een transfer naar België.

Plaats een reactie

Prpldynmt +7051
dinsdag 15 januari 2019 om 19:44
We volgen de halve wereld blijkbaar, net als de andere ploegen. Veel blabla, maar nog niks officieel. Komaan Michael en Frank, steek eens een tandje bij!
Maar zoals ik al dikwijls gezegd heb, in januari kan je zelden goede spelers halen, want de degelijke tot goede spelers die komen hebben geen matchritme en/of een conditionele achterstand.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 januari 2019 om 19:44]
Vind ik leuk
Xytox +2380
dinsdag 15 januari 2019 om 19:54
Wacht gewoon nog even af. Als er effectief geen enkele deftige speler komt voor 31 Jan, dan mag je van mij 100 posten dat je gelijk had, en ik zal het nog liken ook... 😜
Vind ik leuk
Prpldynmt +7051
dinsdag 15 januari 2019 om 19:55
Be careful what you ask for.
Vind ik leuk
Xytox +2380
dinsdag 15 januari 2019 om 20:26
Het is juist omdat ik vertrouwen heb in Arnesen, dat ik dit durf zeggen. Ik veronderstel dat je als supporter ook hoopt dat je geen gelijk krijgt?
Vind ik leuk
Prpldynmt +7051
dinsdag 15 januari 2019 om 20:27
Natuurlijk hoop ik dat ik ongelijk krijg, maar de kans is klein vrees ik.
Vind ik leuk
sus +1264
dinsdag 15 januari 2019 om 23:02
31 januari is te laat...
dan duurt het nog 2 weken voor hij speelt...
dan is het over !!!
geloof me maar ,met deze groep win je niet op gent en in standard....
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 01:24
Zondag moet Anderlecht al naar Genk. Op 3/2 al naar Standard. En er is nu nog geen enkele speler bij... Dat is toch een minpunt. Die Zulj ziet er mijnwet een degelijke speler uit, die zou zo meedraaien met Anderlecht. Ze hadden heter hem in de zomer gekocht dan voor Musona ofzo te gaan.
Vind ik leuk
Bonanza +1004
dinsdag 15 januari 2019 om 20:03
Een oostenrijker?? K had gehoopt op wat zuid amerikaans bloed
Vind ik leuk
Dirk H +3396
dinsdag 15 januari 2019 om 20:09
Die hebben maanden aanpassingsproblemen
Vind ik leuk
Xytox +2380
dinsdag 15 januari 2019 om 20:20
Oostenrijk heeft momenteel wel een vrij sterke nationale ploeg, dus als je daar international wordt, dan kun je toch sjotten volgens mij...
Ik ben ook fan van Zuid-Amerikanen, maar aangezien we jarenlang onze scouting verwaarloosd hebben, is het niet evident om daar nu op korte termijn iemand te halen die er boenk op is.
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 21:52
Maakt toch niet welke nationaliteit ze hebben ? Als het maar spelers zijn met kwaliteit. :)
Vind ik leuk
Patfey +6178
dinsdag 15 januari 2019 om 20:50
Dat hadden we toch geschreven (ik weet niet meer wie juist), eenmaal er een trainer is, gaat het over de transfers beginnen😉
Vind ik leuk
j.caesar +828
dinsdag 15 januari 2019 om 19:53
Die van RSCA moeten bescjikken over een telefoonboek met allerlei spelers van allerlei "pluimage"
Vind ik leuk
Hierulf +1806
dinsdag 15 januari 2019 om 20:12
Als je de pers volgt zijn er straks vijftig spelers in Anderlecht...
Vind ik leuk
Smuuw +1239
dinsdag 15 januari 2019 om 21:00
Zou niet verkeerd zijn we hebben toch 6 assistenten
Vind ik leuk
sus +1264
dinsdag 15 januari 2019 om 23:03
niet 1 gaan we hebben....
Vind ik leuk
strat2 +1071
dinsdag 15 januari 2019 om 20:13
Is zeker geen slechte speler, maar is wel een defensieve middenvelder.
Omdat hij vanop die positie toch nog 10 doelpunten en 19 assists uit 40 wedstrijden op zijn naam heeft, is hij uitgeroepen tot speler van het jaar, en zijn er ook een aantal Bundesliga clubs geïnteresseerd.

http://www.fussballtransfers.com/bundesliga/bundesliga-trio-will-osterreichischen-vorlagen-konig_92177
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 januari 2019 om 20:15]
Vind ik leuk
Xytox +2380
dinsdag 15 januari 2019 om 20:25
Volgens wat ik terugvind is het eerder een echte centrale middenvelder (nr8), die ook op de 6 en de 10 uit de voeten kan. Heeft wel een heel goeie linker, waardoor hij vrij vaak uit de tweede lijn scoort.
Lijkt me wel een interessante speler, al zou hij niet direct het gebrek aan creativiteit oplossen.

https://www.transfermarkt.de/peter-zulj/profil/spieler/128105
Vind ik leuk
Patfey +6178
dinsdag 15 januari 2019 om 20:51
Neen, maar misschien de oplossing om aanspeelpunten voor onze verdedigers te vinden?
Vind ik leuk
Xytox +2380
dinsdag 15 januari 2019 om 21:02
Lijkt me een speler met présence die voldoende technisch is en ook fysiek sterk genoeg is om de verbinding te maken tussen verdediging en aanval.
Moest die komen, zou ik Trebel iets lager zetten en die kan dan als aanspeelpunt dienen voor de verdedigers, al is Trebel soms slordig en neemt hij teveel risico's als hij voor de verdediging staat.
Vind ik leuk
Patfey +6178
woensdag 16 januari 2019 om 04:55
Of beide naast elkaar achter een 10, Zulj eerder als aanspeelpunt en in de opbouw, Trebel als kuitenbijter, recupereerder en loper
Vind ik leuk
strat2 +1071
dinsdag 15 januari 2019 om 20:52
Is volgens mij inderdaad ook wel een interessante speler:
Is polyvalent, goeie stats, uitgeroepen tot speler van het jaar en Oostenrijks international.
Ook nog maar 25, en kan dus nog beter worden.
Vind ik leuk
sus +1264
dinsdag 15 januari 2019 om 23:04
ah ja ,dan kunnen we kums of trebel op de bank zetten...
lol
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 januari 2019 om 23:05]
Vind ik leuk
strat2 +1071
dinsdag 15 januari 2019 om 23:18
Dat hoeft niet hoor, het hangt er gewoon vanaf hoe je je 4-3-3 invult.
Kums kan ook op de tien bv, en zo zijn er nog andere mogelijkheden.
Plus, stevige concurrentie maakt normaal de groep ook beter.
De besten zullen dan spelen, zoals bij Genk.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 15 januari 2019 om 23:20]
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 01:28
Alsof Trebel zo'n goede voetballer is. Ik weet die statistiek...Anderlecht wint meer met hem dan zonder hem. Maar het is niet zo'n uitzonderlijke voetballer hoor. Degelijke speler, technisch degelijk, niet traag, kuitenbijter. Maar voor Anderlecht zou het toch meer dan dat moeten kunnen zijn.
Vind ik leuk
Patfey +6178
woensdag 16 januari 2019 om 04:53
En Kums is voor mij ook niet onaantastbaar, haalt niet echt dat niveau van bij Gent
Vind ik leuk
sus +1264
woensdag 16 januari 2019 om 07:45
is de laatste matchen er aan het door komen....
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 01:25
Mooie statistieken voor een middenvelder. Bekijk Makarenko, Kums en Trebel en bekijk hun goals en assists...
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 20:20
Rarara wie zal het worden? Straks kan je nog een gokje wagen, wie komt er naar Anderlecht...
Vind ik leuk
woensdag 16 januari 2019 om 01:28
Pico van de kampioenen zal het nog worden.
Vind ik leuk
Freddyploiks +14068
dinsdag 15 januari 2019 om 20:52
Van 1 ding zijn we zeker: Anderlecht heeft het grootste vizier van België.
Vind ik leuk
Prpldynmt +7051
dinsdag 15 januari 2019 om 21:30
Sowieso, nu alleen dat vizier op scherp kunnen zetten. Hopelijk kunnen we op 31 januari zeggen dat we een paar hoofdvogels afgeschoten hebben.
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 21:55
Oh la. Zou de scouting eindelijk iets gedaan hebben ?
Vind ik leuk
dinsdag 15 januari 2019 om 22:15
Ze menen het??? Van Ginkel, Boudebouz of deze ... Dan twijfel ik niet lang.
Vind ik leuk
Mckenzie +4536
dinsdag 15 januari 2019 om 22:32
Aan de hand van de statistieken zou ik enerzijds denken 'doen', anderzijds 'geen spek voor onzen bek'.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws