'Transfer van Alderweireld naar Manchester United lijkt slechts kwestie van tijd'

    'Transfer van Alderweireld naar Manchester United lijkt slechts kwestie van tijd'

    Gepubliceerd: zondag 18 november 2018 om 10:23zo 18-11-2018 om 10:23

    De flirt met Manchester United leverde niets op afgelopen zomer, maar Toby Alderweireld kan de komende maanden nog steeds de overstap maken naar de Engelse recordkampioen. Bij Tottenham Hotspur loopt onze landgenoot namelijk uit zijn contract.

    Medio 2019 is de verbintenis van Alderweireld in Londen ten einde. Tottenham kan wel eenzijdig een clausule lichten waardoor het de verdediger langer aan zich bindt. In dat geval komt er echter een vaste transfersom aan te pas: voor 28 miljoen euro kan Alderweireld The Spurs dan verlaten.

    Een spotprijsje in het moderne voetbal, dat is zeker. Afgelopen zomer moest Man United nog 67 miljoen op tafel leggen om de Rode Duivel in te lijven. Dat ging toen dan ook niet door. Volgens Londen Evening Standard zou er deze winter opnieuw onderhandeld kunnen worden. Spurs-voorzitter Daniel Levy is immers bereid te praten om zo meer dan 28 miljoen op te strijken. 

    Plaats een reactie

    Toca +40275
    zondag 18 november 2018 om 10:36
    Twijfel of dat zo n goede transfer is naar een vergane glorie.
    Vind ik leuk
    Dan4red +742
    zondag 18 november 2018 om 10:44
    Inderdaad, Man U is niet meer wat het geweest is, en de kans dat Mister-ik-heb-het-voetbal-uitgevonden Mourhino weg is tegen einde van het seizoen, is het beter te wachten op andere clubs. Die zullen er zo bij zo toch komen.
    [Reactie gewijzigd op zondag 18 november 2018 om 10:45]
    Vind ik leuk
    zapperboy +992
    zondag 18 november 2018 om 10:47
    Klopt eigenlijk wel, maar....
    Bij Tottenham blijven is ook geen garantie op prijzen.
    Vind ik leuk
    Wolf1986 +1745
    zondag 18 november 2018 om 12:04
    ik durf te wedden dat united eerder een prijs pakt dan tottenham
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 13:16
    Huh?! Jullie Belgen hadden na 1 redelijke generatie het voetbal toch uitgevonden? :*)
    Vind ik leuk
    Wim1966 +1355
    zondag 18 november 2018 om 13:48
    Ik zal meer zeggen: wij staan momenteel meer dan verdiend op stek nummer 1 van de FIFA. En we staan al geruime tijd binnen de top 5.
    Nog vragen of 🤐?
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 14:33
    Ja dit is precies wat ik bedoel! Je bevestigt m'n gelijk :*) 1 generatie en nu al zo'n grote bek!! Haha hou dit nu eerst maar eens 3 generaties vast, wat landen als Nederland, Italië, Spanje, Brazilië wel is gelukt, anders komen jullie in het rijtje 1 dags vliegen. 1 redelijke generatie en dan gaat het als een nachtkaars uit
    Vind ik leuk
    zondag 18 november 2018 om 15:32
    Ga best op VI met je slimme landgenoten zeuren want voor mij ben je een kleine jongen die niet tegen zijn verlies kan.Oprotten dus...
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4868
    zondag 18 november 2018 om 16:26
    Ga naar VP nl als je met belgen niet overweg kan he. Geen idee wat je hier eigenlijk beetje lastig komt doen.
    Vind ik leuk
    Wim1966 +1355
    zondag 18 november 2018 om 20:46
    Ik hoop echt dat jullie Nederlanders weer evenveel geluk hebben tegen de Duitsers als de vorige onterechte overwinning in Duitsland. Dan hoop ik dat wij met ons enige generatie, jullie Nederlanders nog eens netjes met de voetjes op de grond kunnen zetten.
    Het voetballen voor prijzen zijn jullie al een tijdje kwijt maar dat arrogante zweven verleren jullie duidelijk niet.
    Vind ik leuk
    Rune1891 +3909
    zondag 18 november 2018 om 14:44
    En wat heeft dat in godsnaam met dit artikel te maken?
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4868
    zondag 18 november 2018 om 16:29
    niks, nen hollander die beetje verdwaald loopt vermoed ik
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4868
    zondag 18 november 2018 om 17:17
    Dan nog, meneer spreekt over 1 goeie generatie. Die hollanders die hij gemakshalve bij de toplanden rekent (wie heeft er nu een grote bek? ) hebben 3 winstpartijen in de laatste 15 ontmoetingen. Daarvoor gaan we terug tot in 1983. Lijkt mij ondertussen wel meerdere generatie de revue gepasseerd , nietwaar :D

    Holland een topland? Euh tot de jaren 70 stelde het niks voor. Dat had je de periode Cruijf (2 keer 2de )

    tussen 98 en 2014 een keer 2de, keer 3de , keer 4de.

    Op een EK hadden ze goeie periode tussen 88 en 2004 (vanbasten, gullit, bergkamp, kluivert generatie) 3 halve finales en een keer winst.

    Sorry to say maar das te weinig voor een 'zogenaamd' topland.
    Vind ik leuk
    maandag 19 november 2018 om 08:11
    Hahaha wie zegt dat ik Nederlander ben! Jullie Belgjes :*)
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4868
    maandag 19 november 2018 om 12:17
    De Belgjes vinden dat jij nog in je groeispurt zit, grow up gast
    Vind ik leuk
    Dan4red +742
    maandag 19 november 2018 om 23:58
    Laat diene kleine met rust, hij weet niet beter
    Vind ik leuk
    dinsdag 20 november 2018 om 01:00
    Belgen hebben een napoleon complex.. Voelen zich altijd minderwaardig tov Nederland.
    Vind ik leuk
    Dan4red +742
    dinsdag 20 november 2018 om 09:19
    Napoleon hé? maar jongen toch...
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws