Beerschot-Wilrijk legt bom onder 1B: 'Wij spelen match tegen KV onder voorbehoud'

Beerschot-Wilrijk legt bom onder 1B: 'Wij spelen match tegen KV onder voorbehoud'

Gepubliceerd: zondag 21 oktober 2018 om 11:00zo 21-10-2018 om 11:00

Het borrelt in Eerste Klasse B. In de omkoopaffaire 'Propere handen' lijkt KV Mechelen de spil van het verhaal. Dat zorgt voor heel wat onrust bij de concurrentie. KFCO Beerschot-Wilrijk neemt het heft in handen en speelt het onderlinge duel zondag 'onder voorbehoud'.

Dat maken de Ratten zelf bekend via de officiële kanalen. 'De club heeft deze keuze gemaakt, gelet op de onduidelijkheid die is ontstaan in het voetbal. De media en het federaal parket berichten immers dat er diverse onderzoeken lopen naar omkoping en niet geoorloofde beinvloeding van wedstrijden. Het federaal parket vermeldt hierbij dat er zelfs sprake kan zijn van een criminele organisatie', somt de club de feiten nog eens op.

'Het is dus duidelijk dat er geen zekerheid is rond de reeds gespeelde en nog te spelen wedstrijden. Ook het competitieverloop en de rangschikking komen hierdoor in het gedrang. Bovendien is het ongeweten wanneer het onderzoek zal zijn afgerond en wat de houding zal zijn van de officiele instanties bij eventuele inzage in het gerechtelijk onderzoek. Kortom, er is een grote onzekerheid over het verleden, het heden en de toekomst van de competitie. Temeer omdat ook andere clubs aangeven onder voorbehoud te zullen spelen.'

Onder voorbehoud, maar met respect
'Uiteraard zal de club elke wedstrijd spelen als een echte en volwaardige wedstrijd maar dus onder voorbehoud gelet op deze omstandigheden', legt Beerschot-Wilrijk uit. 'Wij vragen wel aan onze supporters om te blijven geloven in de eerlijkheid van de vele mensen die betrokken zijn in het voetbal. Supporters van andere clubs kunnen immers aan de huidige situatie niets doen en zijn ook de dupe van deze feiten. Scheidsrechters die elke week hun uiterste best doen, mogen ook niet de kop van jut worden.'

'Al laatste wensen wij nog te melden dat ook op deze wedstrijd er een match delegate is die alles noteert aangaande spreekkoren, en die zowel fotografeert wat er op het veld wordt gegooid als wat er in de tribunes wordt ontstoken aan pyrotechnisch materiaal. De boetes voor de club kunnen enorm zijn. Wees dus ludiek, origineel maar niet kwetsend', eindigt de boodschap.

Poll

Begrijp jij de actie van Beerschot-Wilrijk?

(550 stemmen)

Plaats een reactie

zondag 21 oktober 2018 om 11:18
Wat een belachelijk clubje toch. Niet te doen!!!! Het gerecht zal haar werk wel doen. Dit is pure provocatie....
Vind ik leuk
Toca +47497
zondag 21 oktober 2018 om 11:33
In de jaren 80 is beerschot moeten degraderen voor omkoping op basis van vermoedens. Dus sorry ik kan dit begrijpen.
Vind ik leuk
TageMeister +7111
zondag 21 oktober 2018 om 13:13
En nadien zijn ze enkele malen in faling gehaan, dus geld uitgegeven dat er niet was, is dit geen competitie vervalsing?
Vind ik leuk
Toca +47497
zondag 21 oktober 2018 om 13:25
Begrijp niet goed wat die falingen hier mee te maken hebben? Onder voorbehoud spelen gaan volgens mij nog clubs doen.
Vind ik leuk
TageMeister +7111
zondag 21 oktober 2018 om 13:39
Competitie vervalsing daar heeft het mee te maken...

En daar hebbe ze zich zelf al meermaals schuldig aan gemaakt.
Vind ik leuk
Toca +47497
zondag 21 oktober 2018 om 13:44
Uw mening maar ik vind dat flauwekul. Ze zijn nooit uit de competitie gestapt en hadden minder schulden dan bv de 40 miljoen die Anderlecht had bij de overname. Mechelen is destijds uit de competitie gestapt en met jeugd gaan spelen.
Vind ik leuk
TageMeister +7111
zondag 21 oktober 2018 om 16:02
De grote van de schulden maken niets uit, het is deze kunnen afbetalen...
Vind ik leuk
Tiger +16
zondag 21 oktober 2018 om 11:22
Het wordt inderdaad een vreemd verder verloop van de competitie in 1B met een ploeg als KV Mechelen die zo goed als zeker uit deze reeks verdwijnt. Hier moet dringend klaarheid komen om complete chaos en juridische onzekerheid te vermijden.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 11:22
En zo haal je ook de pers.
Vind ik leuk
Peed +570
zondag 21 oktober 2018 om 11:24
Showbeest aka advocaat Walter Damen heeft zich weer eens beziggehouden ...
Vind ik leuk
Marcus_A +1943
zondag 21 oktober 2018 om 11:27
Dat krijg je als advocaten de (voetbal)wereld denken te moeten regeren....
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 12:09
Ah bon nu kan een ploeg al beslissen hoe de competie verder gaat verlopen . Hmm is dat ook geen fixing soort 🤨🤨
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 12:44
KBVB is al jaren corrupt bevoordeelt al jaren de grote clubs. Mechelen heeft het aangedurfd te reageren en is nu kop van jut. Persoonlijk vond ik het niet verstandig van Mechelen om zoveel heisa temaken rond de degradatie aangezien het Niet in de laatste wedstrijd is dat je een degradatie oploopt. Maar dat men nu de cinema stopt e betere regels vastlegt zoals opnieuw enkel transfers buiten het seizoen en makelaars weren.
[Reactie gewijzigd op zondag 21 oktober 2018 om 12:52]
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 13:01
Ik geef Beerschot Wilrijk hier 100% gelijk. Ik krijg hier op dit forum zowat het idee dat KV Mechelen rustig kan verder doen.Hoe spijtig ook voor de geweldige KV supporters. Maar men kan er toch gewoon niet naast kijken dat mensen van de Raad van Bestuur betrokken zijn en opgesloten voor corruptie en matchfixing. Als je hier als voetbalbond geen duidelijk signaal geeft dan verlies je toch gewoon compleet je geloofwaardigheid.
Dan kan je nog zo hard staan roepen als je wilt zoals de andere bestuursleden nu doen. De feiten zijn gebeurd en KV als club gaat daar simpelweg voor opdraaien. Er zijn al voor veel minder feiten clubs gedegradeerd. Best stoppen met dromen, degradatie komt eraan, hoe erg ook voor de supporters en de mensen met goede bedoelingen bij KV.
Vind ik leuk
Intel +1473
zondag 21 oktober 2018 om 13:05
Er is nog niets officieel , en er zijn al veel corrupte dingen gebeurd bij ons in de competitie die grote ploegen zijn ook niet geschrapt tis niet omdat kv een klein ploegje is dat ze geschrapt moeten worden, valt ook te zien hoeveel er van afwisten en of de omkoping gelukt is anders is het poging tot.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 13:17
Moeilijk voor te stellen dat het hier over peanuts gaat als men opgesloten blijft. En het gaat hier wel over de financieel directeur, nietwaar ? Het gaat er bij mij niet over of het een groot of klein ploegske is. Dromen is toegestaan maar ik denk dat je snel gaat ontwaken !!!!
Vind ik leuk
Intel +1473
zondag 21 oktober 2018 om 13:23
Ja is dat de voorzitter of veel andere mensen vh bestuur ? Anders zouden die ook allemaal opgepakt zijn En weet je de inhoud vh dossier of volgt ge zo als de rest de media? Dus afwachten gewoon en zoals ik al zei zelf al wordt het bewezen de omkoping is toch niet gelukt ze zijn gezakt...
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 13:32
Weer een reactie naast de kwestie. Financieel directeur opgesloten voor matchfixing en corruptie. Hij die de beslissingen over het geld neemt. Best mogelijk dat de voorzitter hier niets van afweet maar volgens mij zaten die toch alle twee in de Raad van Bestuur.
Vind ik leuk
Intel +1473
zondag 21 oktober 2018 om 14:06
Belachelijk reactie zegt veel over u dat ge hier gewoon komt om met een andere ploeg te lachen, kijk eerst is naar b.w zelf.
Vind ik leuk
DDT +3798
zondag 21 oktober 2018 om 14:29
In dit dossier weet je niks vriend. Ik hoop dat je nooit in voorhechtenis onschuldig gezet wordt want dan zou je nu anders spreken. Het is niet omdat de flikken u oppakken dat ge schuldig zijt.
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 17:21
laat anderlecht en brugge dan ook ma zakke die kope altijd arbitters om met cadeau penaltie s en altijd in hun voordeel te fluite
Vind ik leuk
Intel +1473
zondag 21 oktober 2018 om 13:02
Er is nog altijd een verschil tussen poging tot omkoping en omkoping die gelukt is . En er is nog altijd niets officieel uitgesproken . Maar dit is ook competitievervalsing he hoe kan kv zich nog focussen op het voetbal en in het verleden zijn er grotere ploegen dan kv die ergere dingen gedaan hebben in onze competitie zijn die geschrapt of gedegradeerd nee en daar wist iedereen vh bestuur er van. De laatste tijd is het iedereen tegen de kv terwijl er zoveel rare dingen gebeurd zijn maar kv is de enige schuldige .
Vind ik leuk
TageMeister +7111
zondag 21 oktober 2018 om 13:10
Als der nu 1 club moet zwijgen...
Vroeger uit de competitie gestapt, geld uitgegeven dat er niet was...
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 13:24
Dit is een reactie die volledig naast de kwestie is. Het gaat er niet over wat er vroeger met Beerschot is gebeurd. Beerschot is trouwens veroordeeld en herbegonnen zoals de reglementen het toelieten in 1ste provinciale na een fusie.
Vind ik leuk
TageMeister +7111
zondag 21 oktober 2018 om 13:42
Meermaals.

Dus over het gekende verleden van Beerschot mogen we het niet hebbe, maar het vermoedelijke van KvM wel? Zouden de ploegen dan ook onder voorbehoud tegen Beerschot moeten spelen, wie weet gaan ze weer in faling...
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 13:54
Ik denk toch dat je toch eens een brilletje moet opzetten. Beerschot is al meermaals veroordeeld en dat zijn afgesloten zaken. Dus onder voorbehoud spelen tegen hen slaagt nergens op en is weeral volledig naast de kwestie.
En in hun nieuwe project, met nieuwe mensen heb ik wel vertrouwen. Ik denk dat er hier om het hoekje een vleugje jalousie komt piepen.
Vind ik leuk
TageMeister +7111
zondag 21 oktober 2018 om 16:04
Totaal geen jaloesie, waar zou in trouwens op jaloers moeten zijn?
Vind ik leuk
TageMeister +7111
zondag 21 oktober 2018 om 13:16
Er moet eerst bewezen worden dat er effectief omkoping was en dan moet bewezen worden dat KvM dit orchestreerde. Als da klopt heeft KvM een probleem, maar ook de omgekochte ploeg...

Volgens mij zal dit proces niet voor dit seizoen zijn...
Vind ik leuk
zondag 21 oktober 2018 om 17:23
het sta ondertss al 3-0 oei wa nu omgekocht zéker he
Vind ik leuk
Darko +24
zondag 21 oktober 2018 om 22:34
Stelletje losers. Reeds 2x failliet, een enorme schuldenberg achergelaten en dan het goede voorbeeld geven, hypocrieten. Hoop jullie NOOIT te zien in 1A!!!!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws