Update: Advocaat Delferière wijzigt verklaring: Hij wist dat wel

    Update: Advocaat Delferière wijzigt verklaring: "Hij wist dat wel"

    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:58

    Scheidsrechter Sebastien Delferière is voorlopig vrij, nadat hij recent werd opgepakt op verdenking van matchfixing. Delfière erkent de eveneens verdachte makelaar Dejan Veljkovic te kennen, maar niets met omkoping te maken te hebben. Dat zegt zijn advocaat Didier De Quevy.

    ''Hij heeft inderdaad één procent korting op de aankoop van een auto geaccepteerd en erkent een vriend te zijn van Veljkovic. Hij heeft die toevallig ontmoet en wist zelfs niet dat hij een spelersmakelaar was'', verdedigt De Quevy zijn cliënt in een interview met Le Soir.

    De Quevy meldt ook dat Delferière zwaar lijdt onder de omstandigheden. ''Hij is er verschrikkelijk aan toe'', aldus De Quevy. ''Hij begrijpt niet wat er gebeurt, ik zag een man in tranen. Het is een schandaal en helemaal buiten proportie. Het vermoeden van onschuld wordt geschonden in dit dossier.''

    Volgens Le Soir gaan Delfière en zijn advocaat dan ook voor vrijspraak. Bovendien wil Delferière een proces voor rehablilitatie starten om zo terug te mogen fluiten. Delfière is voorlopig geschorst door de KBVB en het verbod is na drie maanden hernieuwbaar, zo deelde raadsman De Quevy tot slot mee.

    Update 16.58 uur: Volgens Guillaume Maebe, journalist bij Het Nieuwsblad, heeft de advocaat van Delferière zijn verklaring ondertussen al gewijzigd. "Hij wist dat hij een makelaar was, maar niet van welke spelers", zou de advocaat gezegd hebben volgens Maebe. Wordt ongetwijfeld nog vervolgd.

    Plaats een reactie

    jericho666 +2349
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:55
    Die proberen elkaar toch echt te overtreffen qua ridicule uitvluchten
    Vind ik leuk
    Geertvdd +3131
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:56
    Zelfs wanneer hij volledig onschuldig zou zijn is terug fluiten misschien geen al te best, laat staan realistisch doel.
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +5563
    dinsdag 16 oktober 2018 om 12:59
    Hij erkent een vriend te zijn van Veljkovic en accepteert een korting (schandalig eigenlijk als je weet dat hij al 10.000 euro bruto per maand verdient met zijn hobby) maar weet niet wat zijn beroep is? Mooie vriendschap is dat of zijn ze enkel facebook-'vrienden'? Ik ken het beroep van mijn vrienden ...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 12:59]
    Vind ik leuk
    blondel +2613
    dinsdag 16 oktober 2018 om 15:28
    Een korting van 300 euro of tewel 1%.Amaai,jij krijgt toch ook korting als je een auto gaat kopen.Wat is het probleem.Hier zitten nogal moraalridders.Tot ze zelf van iets kunnen profiteren.Maar anderen afschieten voor een bagatel.
    Vind ik leuk
    Prpldynmt +5563
    dinsdag 16 oktober 2018 om 15:32
    300 euro korting voor de gemiddelde werkmens die 1500 netto per maand verdient is wel helemaal anders als voor iemand die 10.000 euro bruto per maand verdient. Blijkbaar was die 1% korting (waarschijnlijk lag de korting een pak hoger dan vermeld) voor de rijke hobbyist toch de moeite om zijn auto in de andere kant van het land te kopen.
    Vind ik leuk
    Kdb90 +1607
    dinsdag 16 oktober 2018 om 16:07
    Ik denk nu niet dat er iemand met een verdienste van 1500 euro een auto koopt van 30.000 euro allee misschien wel maar hoe gaat die dan leven en wonen?

    Zou 1500 euro netto echt het gemiddelde zijn? Dat moet toch wel een pak hoger liggen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:49
    Kom eens terug naar de aarde want als je iedere werknemer moest bijpassen die geen 1500 € netto per maand verdient dan zou je verschieten van de rekening vrees ik .
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 18:25]
    Vind ik leuk
    Kdb90 +1607
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:29
    Ja oke dat er zijn weet ik wel maar daar ligt het gemiddelde toch niet ?
    Allee zelfs vrienden van mij die in de fabriek werken en geen diploma hebben verdienen een goeie 1800.

    Ik begrijp dat een kuisvrouw dat mss niet heeft maarja de helft van de maatschappij is toch geen kuisvrouw he?
    Vind ik leuk
    Smuuw +764
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:59
    Schoonmaken verdient nog niet zo slecht ze. Je moet natuurlijk wel bij de goeie bedrijven zitten. Ik heb eens 1 maand interim (2007) gedaan bij iss omdat het toen moeilijk was een job te vinden die ik wou en ik kreeg net geen 1800 netto
    Vind ik leuk
    Kdb90 +1607
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:05
    Voila ik weet ook wel dat er zijn die geen 1500 euro hebben maar het gemiddelde zal wel hoger liggen dan dat.
    Vind ik leuk
    Lodecol13 +1955
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:01
    Dus hij weet niet dat zijn vriend makelaar was maar hij was wel ingegaan op een korting bedongen door zijn vriend dat zijn pas vrienden wil ook zo een vriend bij aankoop nieuwe wagen advokaten praatjes zeker
    Vind ik leuk
    jericho666 +2349
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:05
    Hoort thuis in het rijtje "mijn cliënt zat in de cel voor 1 per ongeluk vergeten overschrijving,"
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 15:06
    Pak nog ne paddestoel
    Vind ik leuk
    jericho666 +2349
    dinsdag 16 oktober 2018 om 15:12
    En de award voor "Goed geprobeerd maar toch niet" gaat vandaag naar Davy. Proficiat want het was nek aan nek met TisAltijdVanBrugge
    Vind ik leuk
    Vlad +2312
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:37
    En de award voor ‘het zichzelf interessant vinden omdat niemand anders het doet’ gaat naar Jericho666
    Vind ik leuk
    jericho666 +2349
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:45
    Dank u. Dit had ik niet verwacht. Ik wil vooral mijn familie bedanken maar een speciale vermelding gaat naar de Brugge supporters die zo massaal op me hebben gestemd. Voor jullie doe ik het en blijf ik natuurlijk onverminderd doorgaan
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 17:45]
    Vind ik leuk
    Vlad +2312
    dinsdag 16 oktober 2018 om 23:13
    Zo win je ook eens iets in je leven
    Vind ik leuk
    jericho666 +2349
    woensdag 17 oktober 2018 om 06:58
    Het is door dergelijke reacties dat ik twijfel aan de oprechtheid vd award
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15153
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:17
    Na het Stockholm syndroom is er nu ook het Veljkovic syndroom. Waar advocaten sympathie en medelijden hebben met hun cliënten tot de overtreffende trap waar zij het slachtoffer zijn.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 13:17]
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:51
    Dat heb ik toch 2x moeten lezen
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15153
    dinsdag 16 oktober 2018 om 18:45
    Had 't nog eens moeten nalezen. Maar was aan't stappen toen ik het schreef.
    Vind ik leuk
    Toca +37098
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:22
    Achter Termont zeker ? Leer is Nederlands he 😊😊
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15153
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:09
    Oei oei, nee. Termont is te hoog in den boom gaan zitten en moet nu overschakelen op de blaren. Roepen op de nationale tv dat Rudy Coddens 100% zeker de nieuwe burgemeester ging worden en Declercq geen kans maakte was daar het ultieme bewijs voor.
    Vind ik leuk
    Toca +37098
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:17
    Vond hem volledig uit zijne rol vallen. Zielig zelfs.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 20:18]
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15153
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:21
    Ze voelen de bui al hangen bij de SP.A. Ook al zitten ze bij de coalitie, dan hebben ze nog niks in de pap te brokken.

    Ik hoop alleen dat die deb van een Watteeuw geen burgemeester wordt, want dan zijn we echt gescheten.
    Vind ik leuk
    Toca +37098
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:30
    Dat hoop ik dan met u mee. Met de groen ga je van de kant in de gracht. Maar t zit er wel dik in denk ik.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15153
    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:15
    Zou wel een slag in het gezicht zijn van de Gentenaars. Ten eerste omdat De Clercq een overtal aan voorkeurstemmen had - bijna het dubbele van Watteeuw - en ten tweede dat Watteeuw geen Gentenaar is..
    Vind ik leuk
    Toca +37098
    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:34
    Maar op voorkeursstemmen word je niet altijd verkozen in ons landje he.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15153
    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:41
    Klopt, maar ze kunnen dat eigenlijk gewoonweg niet maken. Want dan zullen ze bij de volgende verkiezingen pas echt keihard afgestraft worden.
    Vind ik leuk
    Toca +37098
    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:49
    In t slechtste geval nog 6 jaar geduld dan makker.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15153
    dinsdag 16 oktober 2018 om 21:58
    Tegen dan ben ik klaar om zelf kandidaat burgemeester te worden. 😎
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 16 oktober 2018 om 22:00]
    Vind ik leuk
    Toca +37098
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:12
    K zal tegen die tijd in Gent komen wonen om op u te stemmen 😆
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15153
    dinsdag 16 oktober 2018 om 22:42
    Nog een paar tienduizenden stemmen te gaan 😂
    Vind ik leuk
    Ritmix +20
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:20
    Bijna zo belachelijk als Bayat zijn excuus die lege luxehorlogeverpakkingen verzamelde…
    Vind ik leuk
    Freddyploiks +11734
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:30
    Ik wist niet dat Delferière scheidsrechter was?!
    Vind ik leuk
    blondel +2613
    dinsdag 16 oktober 2018 om 15:30
    Van u kan ik dat begrijpen.
    Vind ik leuk
    Geofpurple +4454
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:39
    Veljkovic is een vriend. Ah tof man. Wat is zijn beroep? Euh weet ik niet ...

    Toffe vriendschap blijkbaar. Geloofwaardigheid 0.0 dus. Denk Delferière nu echt dat mensen zo naief zijn???
    Vind ik leuk
    Garland +5360
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:40
    Leuke vriendschap is dat als je in dezelfde branche actief bent en het zelf niet door hebt. Goed verhaal.
    Vind ik leuk
    blondel +2613
    dinsdag 16 oktober 2018 om 15:32
    Is het een vriend of een kennis?Want in de media is iedereen nu vriend van een makelaar.
    Vind ik leuk
    Frefke +703
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:44
    Het offensief van de advokaten is volop aan de gang.
    Hun clienten hebben zich weinig of niks te verwijten zoals gewoonlijk.
    Ik hoop enkel dat dit potje tot op de bodem kan worden uitgekuist èn met de bijgaande straffen ! En zowiezo, onafhankelijk van de gerechterlijke stappen, een compleet verbod via FIFA/UEFA, om verdere samenwerking mogelijk te maken met de voetbalwereld in 't algemeen.
    Vind ik leuk
    camargue +2550
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:47
    Wanneer ik iemand "toevallig" tegenkom welke mij een voorstel doet dat ik 1% extra korting krijg op de aankoop van een wagen dan stel ik mij hier vooral vragen bij ... BVB: Hoe wist Veljkovic dat ik op zoek ben achter een nieuwe wagen? Waarom zou ik mijn wagen gaan kopen aan het andere eind van het land? Enz ens ... Serieus blijven hé mannen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 13:49
    ja zo een 8a 10 duizend euro minder elke maand....
    je zou voor minder onzin beginnen uitkramen....
    dus hij wist niet wie de man was....
    ik kom die nooit tegen die mannen die mij een extra percentje korting geven op mijn auto!!!!
    Vind ik leuk
    Heppen1J +107
    dinsdag 16 oktober 2018 om 14:32
    dat hadden hij toch eens informatie over en wie hij om ging
    ergens kan ik hem begrijpen
    maar dat hij nog ooit zal fluiten
    dan krijgt het heel stadion over zich heen

    Vind ik leuk
    Desiboy +29
    dinsdag 16 oktober 2018 om 14:51
    Gaat dit over twee verschillende arbiters, de ene Delferière en de andere Delfière, wat een lachwekkende artikel
    Vind ik leuk
    Chroom +336
    dinsdag 16 oktober 2018 om 14:56
    Ik oordeel en veroordeel niemand maar zolang zijn schuld niet is bewezen is hij onschuldig, dat hij de ongeschreven deontologische regels al dan niet heeft geschonden moet het gerecht bepalen en zoniet moet hij in ere hersteld worden.
    Of het al dan niet verstandig is om opnieuw te gaan fluiten laat ik aan hem over want voor velen is hij al verbrand.
    Vind ik leuk
    Fie +150
    dinsdag 16 oktober 2018 om 15:28
    Ik ga hem niet verdedigen maar wat dan met al die BV’s die BV korting krijgen?
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:46
    Hoe belachelijk en ongeloofwaardig kan je je toch maken als advocaat ????
    Vind ik leuk
    vanhimst +1006
    dinsdag 16 oktober 2018 om 17:58
    grote zever zulke uitvluchten denkt die soms dat de voetballiefhebbers dom zijn
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 19:02
    Nog zo één en ik verzamel luxedoosjes van horloges.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:00
    Is toch een advocaat zijn werk om te liegen en van standpunt te veranderen om zo de media op een dwaalspoor te zetten en zijn cliënt in een mooier daglicht te plaatsen.
    Vind ik leuk
    dinsdag 16 oktober 2018 om 20:27
    Hoera jambers is terug op tv.Advocaten van clubleiders,makelaars,arbiters.Wat drijft hen,waarom doen ze het en vooral wat bezielt hen.U ziet het vanaf nu bij jambers.
    Vind ik leuk
    Vancamp +95
    woensdag 17 oktober 2018 om 03:17
    euh.. Delferiere verdacht van omkoping .Wat dan van een burgemeester en schepen die lekker gaan eten met bouwondernemer ?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws