Cijfers bewijzen: RSCA kiest voor de jeugd, Zulte en KVK voor ervaring

    Cijfers bewijzen: RSCA kiest voor de jeugd, Zulte en KVK voor ervaring

    vrijdag 17 augustus 2018 om 15:49

    RSC Anderlecht gaf dit seizoen aan dat het vol voor de jeugd wil gaan. De cijfers lijken dat ook te bewijzen. Het is één van de jongste ploegen van ons land.

    Na drie speeldagen kon er al een gemiddelde leeftijd worden samengesteld van alle startopstellingen. Daarin is Waasland-Beveren de grote kampioen. De gemiddelde leeftijd was amper 23,4 jaar oud, bijna één jaar jonger dan de eerste achtervolger. Anderlecht staat op een tweede plek met een leeftijd van 24,2. Royal Excel Moeskroen krijgt de bronzen medaille, samen met KRC Genk, met een leeftijd van 24,9.

    De drie andere clubs van de G5 doen het iets 'slechter'. KAA Gent staat op plek vijf met een gemiddelde leeftijd van 25. Standard op zes met een leeftijd van 25,2 en Club Brugge op zeven met een leeftijd van 25,8.

    De oudste startopstellingen in ons land zijn van Zulte Waregem en KV Kortrijk. Zulte Waregem kiest voor dertigers en heeft een startopstelling van gemiddeld meer dan 30 jaar oud. KV Kortrijk staat op 28,6.
     

    Plaats een reactie

    camargue +1409
    vrijdag 17 augustus 2018 om 15:54
    Je kunt er ook nog altijd enkele van Afrika laten overkomen want die weten toch meestal hun juiste leeftijd niet :p
    Vind ik leuk
    Kris1 +584
    vrijdag 17 augustus 2018 om 16:09
    Ik vind dat Anderlecht de juiste weg kiest. Op termijn zullen vele getalenteerde jeugdspelers kiezen voor een topclub die hun kansen geeft. Ik snap niet dat Verhaege dat niet inziet . Club zal nu misschien een paar veldslagen (titels) winnen maar de oorlog verliezen we op deze manier. Ajax teert al decennia op zijn jeugdwerking.
    Vind ik leuk
    camargue +1409
    vrijdag 17 augustus 2018 om 16:11
    Dat is bij Anderlecht ook nog maar echt het eerste jaar hé, want vorig seizoen was het echt uit noodzaak om aan een deftig elftal + reserven te geraken. Ik hoop uiteraard dat RSCA deze weg blijft volgen en stopt met buitenlanders te halen die totaal geen meerwaarde hebben.
    Vind ik leuk
    blondel +2152
    vrijdag 17 augustus 2018 om 16:33
    De jeugd moet ook talent hebben.Welke jongere van vorig seizoen doet er nu nog mee bij Anderlecht.Het is niet omdat je nu 3 (Saelemakers,Bernauw en Delcroix)uitzonderlijke talenten hebt,dat het de volgende jaren ook zo zou zijn.Het is niet dat je zegt"we gaan voor de jeugd" dat het direkt een voltreffer is.Ik persoonlijk zie bij Club niet echt een aankomend talent zitten.
    Vind ik leuk
    camargue +1409
    vrijdag 17 augustus 2018 om 16:54
    Al die jongeren van vorig seizoen zijn er nog hoor. Ze zitten allemaal in de kern en zullen wel geregeld hun matchke meespelen. Alleszins ben je afhankelijk van welke talenten er echt doorgroeien want heel veel halen de meet niet hé, oftewel zijn ze al weg voor je er iets aan hebt ...
    Vind ik leuk
    Kettos +1908
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:13
    En bij Ajax komen die talenten toevallig allemaal aanwaaien ofwa. Als je inzet op de jeugd betekent dat er volop mee bezig zijn en ze kansen geven.Dan heb je tenminste kans dat er enkele doorgroeien.
    Vind ik leuk
    Mckenzie +3494
    vrijdag 17 augustus 2018 om 17:57
    We zien wel in mei hoeveel speelminuten de jeugd heeft gekregen, welk resultaat ermee werd bereikt en of het voor herhaling vatbaar is. Ik hoop het in elk geval.
    Vind ik leuk
    vrijdag 17 augustus 2018 om 18:58
    Groot gelijk beginnen mey jeugd beste van ALLES wat ik wil YouTube en Google heeft een nieuwe telefoon is het
    Vind ik leuk
    RubenRSCL +215