België treurt, maar is ook fier: 'Jullie blijven onze helden, Rode Duivels'

    België treurt, maar is ook fier: 'Jullie blijven onze helden, Rode Duivels'

    woensdag 11 juli 2018 om 07:17

    De grote droom om een WK-finale te halen is niet meer. Het zal de derde of vierde plaats worden voor onze Rode Duivels. Een grote teleurstelling, maar toch enige fierheid van de Belgische media.

    Bij Het Laatste Nieuws is er vooral veel teleurstelling te merken. 'Het is mooi geweest - wat klinkt dat lullig. Neen, het is gisteravond niét mooi geweest', klinkt het.

    'Op Eden Hazard na - hij is samen met Luka Modric de beste speler van deze Mundial. Ach, Eden hoort straks geen troostwedstrijd om de derde plaats te spelen. Hij zou zondag mogen schitteren in Luzhniki', vindt men bij het dagblad.

    'De romantiek van het voetbal heeft verloren, gisteravond. Kille zakelijkheid overwon. Dat was vooraf een beetje te vrezen.'

    Ons beste toernooi ooit
    Het Nieuwsblad is vooral fier op de prestatie van onze Rode Duivels dit toernooi. 'Even slikken. Even balen. De teleurstelling mag nog even duren. Maar niet vergeten dat de Rode Duivels hun beste toernooi ooit speelden.'

    'Eindelijk de bevestiging van hun grote talent. België werd al een keer Europees vicekampioen (1980) en haalde de halve finale van een WK (1986). Maar nu brachten ze ook spektakel en hun voetbal maakte blij. De wereld houdt van hen', klinkt het.

    'Bedankt voor het moment'
    Ook het Franstalige La Dernière Heure kijkt met fierheid terug op het toernooi. 'We moeten onze Rode Duivels voor een laatste keer bedanken. Ons land werd voor enkele weken het coolste voetballand ter wereld. Het is geen prijs, maar het was even leuk om dat te mogen beleven. Bedankt voor dat moment.'

    Bij Het Belang van Limburg had men op de cover enkele woorden voor onze Rode Duivels: 'Respect, Duivels. De WK-droom is voorbij, maar jullie blijven helden'.

    Plaats een reactie

    pateken +2880
    woensdag 11 juli 2018 om 07:27
    Unieke kans & afspraak met de geschiedenis gemist.
    Vind ik leuk
    Pierke79 +258
    woensdag 11 juli 2018 om 07:52
    Uiteraard is er teleurstelling zeker na wat Frankrijk er gisteren van maakte maar zulke zakelijke wedstrijden moet je waarschijnlijk spelen om in de finale te geraken. Onze RD hebben het WK in ieder geval kleur gegeven en hebben voor aantrekkelijke wedstrijden gezorgd.
    Toch nog proberen 1 keer te schitteren helaas dan wel in de kleine finale.
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 08:03
    Was De Bruyne giseteren half zo goed als Hazard hadden we gewonnen vandie angsthazen !!
    De Bruyne was gisteren nergens en nog zwakker dan Dembélé !!
    Vind ik leuk
    azerty +1360
    woensdag 11 juli 2018 om 08:38
    Fier ????? Je kan niet iedere match geluk hebben hé. bende angsthazen waren het gisteren.
    Vind ik leuk
    JanB +4615
    woensdag 11 juli 2018 om 08:58
    Misschien zagen we beiden een andere wedstrijd
    Als er één zaak opviel was dit de ultra defensieve ingesteldheid van de Franse wereldvedetten
    Het 60% Belgisch balbezit spreekt voor zich alsook het feit dat Giroud meer te vinden was in de nabijheid van Lloris dan bij Courtois spreekt boekdelen.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +6803
    woensdag 11 juli 2018 om 10:41
    Had wel eerder een tweede spits verwacht, Fellaini laten staan en desnoods 10 minuten lange bal hanteren en maar oorlog maken in de box! Niet het spel van België, maar anders ging het niet tegen die ‘kleine’ Fransen! Het leek wel dat Frankrijk 18 malen kleiner was dan België ipv andersom
    Vind ik leuk
    Obelgix +121
    woensdag 11 juli 2018 om 08:49
    Voor de Belgen is het WK geslaagd, met mooie goals en memorabele wedstrijden. Maar puur zakelijk zat er meer in (als ze niet hadden willen winnen van Engeland-B).
    Vind ik leuk
    buck +2108
    woensdag 11 juli 2018 om 10:43
    Kan je niet met zekerheid zeggen.Als je dan verliest tegen Colombia...
    Vind ik leuk
    woensdag 11 juli 2018 om 09:20
    Zeker weten ze blijven onze helden
    Vind ik leuk
    buck +2108
    woensdag 11 juli 2018 om 10:42
    Hebben het goed gedaan.Slechte wedstrijd zit er altijd eens bij en pff nja... pech dat het juist nu moet zijn.Waren inderdaad spelers niet in topvorm maar begrijpelijk na zo een toernooi.Was zeker een unieke kans maar mogen zeker trots zijn op onze Rode Duivels.Wie weet eens een EK winnen?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    België treurt, maar is ook fier: 'Jullie blijven onze helden, Rode Duivels'