Chadli over de Fransen: Minder individuele kwaliteit dan Brazilië

    Chadli over de Fransen: "Minder individuele kwaliteit dan Brazilië"

    zondag 8 juli 2018 om 17:20

    De Rode Duivels hebben dan wel Brazilië uitgeschakeld, de focus ligt al volledig op de wedstrijd van dinsdag. Dan neemt onze nationale ploeg het op tegen Frankrijk. Nacer Chadli verwacht een heel andere partij dan tegen Neymar en co, maar zeker niet makkelijker.

    "Frankrijk zal niet gemakkelijker zijn", opent Chadli op de persconferentie. "Het is een heel ander team. Ze zijn tactisch sterker dan Brazilië, maar ze hebben minder individuele kwaliteit", gaat de flankspeler verder.

    Schrik voor de Fransen heeft Chadli echter niet. "Als je Brazilië kan verslaan, moet je van niemand schrik hebben. We respecteren iedereen, maar als je bang bent zal je niet winnen van Frankrijk", klinkt het bijzonder optimistisch.

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +12260
    zondag 8 juli 2018 om 17:24
    Groot gelijk! Gewoon ons eigen spel spelen en we zien wel waar het strip strandt. Come on Belgium!
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +11521
    zondag 8 juli 2018 om 17:30
    Frankrijk wordt de meest tricky tegenstander voor ons. Een sterk geheel, die dit tornooi tot nog toe weinig moeite heeft gekend en dus ook weinig energie heeft verspild. Verre van fantastisch voetbal, maar wel efficiënt en zoals Chadli zegt zijn ze tactisch sterk met toch een paar klasbakken (Mbappé, Griezmann en Kanté).

    Overall moeten we inderdaad geen schrik hebben. Ben alleen benieuwd hoe sterk we gerecupereerd zijn en in hoeverre er decompressie is binnen de groep na Brazilië. Is toch een gevaarlijk punt om die focus kwijt te raken en er zal ook gesleuteld moeten worden aangezien Meunier en misschien Chadli er niet bij gaan kunnen zijn.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12260
    zondag 8 juli 2018 om 17:34
    Als de hoofdjes fris zijn, worden die fysieke prikkels minder gevoeld. Zolang de juiste focus er is, schat ik onze kansen bijzonder hoog in.
    [Reactie gewijzigd op zondag 8 juli 2018 om 17:42]
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +11521
    zondag 8 juli 2018 om 17:43
    Laat ons hopen! Deze kans mogen ze eigenlijk niet meer uit handen geven. Die Franse generatie heeft nog een WK of twee daarna om Wereldkampioen te worden.
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12260
    zondag 8 juli 2018 om 17:58
    Zouden zij daar ook zo over denken, haha?
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +11521
    zondag 8 juli 2018 om 20:28
    Rami en Giroud alvast niet, maar die mogen al blij zijn dat ze bij de 23 zitten!
    Vind ik leuk
    JLo +470
    zondag 8 juli 2018 om 18:08
    Zo denk ik er ook over.
    Brazilië is/was individueel sterker maar is geen samenhangende ploeg. Frankrijk is een hecht blok net als Japan, waar we het ook niet van onder de markt hadden...aangevuld met enkele wereldtoppers.
    Kansen 50-50.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +11521
    zondag 8 juli 2018 om 20:30
    Zeker waar! Hopelijk ook een spannend potje voetbal in ieder geval!
    Vind ik leuk
    Rdken +375
    zondag 8 juli 2018 om 18:42
    Ik schat belgie hoger in dan frankrijk.
    Ze moeten de wil om te winnen houden zoals tegen brazilie.
    Als ze dat hebben, winnen ze!
    Vind ik leuk
    pateken +2803
    zondag 8 juli 2018 om 19:44
    RUSTIG BLIJVEN ..... moeten overtuigd zijn van ons kunnen
    Maar vanaf nu zal het niet zo zeer afhangen van de individuele kwaliteiten maar van het geheel, de vorm van de dag , de details, het beetje geluk enz.. enz...
    voetjes op de grond .Waar we wel al zeker van zijn: we betwisten nog 2 wedstrijden, al de rest is speculeren.
    [Reactie gewijzigd op zondag 8 juli 2018 om 19:45]
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Chadli over de Fransen: "Minder individuele kwaliteit dan Brazilië"