Verrassing van formaat: 'Spanje denkt aan Martinez als nieuwe bondscoach'

    Verrassing van formaat: 'Spanje denkt aan Martinez als nieuwe bondscoach'

    donderdag 21 juni 2018 om 12:00

    Spanje ontsloeg twee dagen voor zijn eerste WK-wedstrijd bondscoach Julen Lopetegui, nadat die voor Real Madrid had getekend. Fernando Hierro neemt over tot na de wereldbeker. Nadien volgt een nieuwe naam. Verrassend genoeg wordt die van Roberto Martinez genoemd.

    The Sun komt op donderdag met het nieuwtje naar buiten. De Britse tabloid weet dat Martinez op de shortlist van La Roja staat. Een goed WK met België kan de weg openleggen voor de Spanjaard. De bondscoach van de Rode Duivels tekende recent nog een contract tot na het EK 2020.

    De interesse van zijn landgenoten klinkt bij Martinez als muziek in de oren. De mensen binnen de Spaanse voetbalbond zijn ook fan van de ex-trainer van onder meer Wigan en Everton. Het aanvallende voetbal van Martinez is iets wat volgens hen wel bij Spanje past.

    Nog twee namen in beeld
    Martinez is echter niet de enige naam die wordt genoemd. Ook Luis Enrique (ex-Barcelona) en U21-coach Albert Celades zijn potentiële kandidaat-trainers.

    Poll

    Moet hij voor Spanje kiezen?

    (1002 stemmen)

    Plaats een reactie

    VeeDeeVee +15097
    donderdag 21 juni 2018 om 12:08
    Waarom kon dit niet voor het WK? Met een grote strik errond!
    Vind ik leuk
    Patfey +5332
    donderdag 21 juni 2018 om 17:05
    Toen hadden ze nog hun trainer 😃
    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +15097
    donderdag 21 juni 2018 om 17:16
    Vandaar mijn bemerking.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 12:08
    Dan zijn wij ervan af
    Vind ik leuk
    SD +9438
    donderdag 21 juni 2018 om 12:10
    De zoveelste kwakkel van een sensatiekrant. Martinez is naar mijn mening een man van zijn woord; wat zou hij dan gaan zoeken in Spanje als als pas voor twee bijkomende jaren tekent.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +15083
    donderdag 21 juni 2018 om 12:16
    Ze beginnen het al te knijpen in Spanje voor als ze tegen België moeten uitkomen.
    Vind ik leuk
    Toca +36963
    donderdag 21 juni 2018 om 12:18
    Adios Roberto, dos cervezas por favor :-)
    Vind ik leuk
    troosim +9
    donderdag 21 juni 2018 om 12:30
    zou spijtig zijn
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 12:38
    De Rode Duivels zijn al 2 jaar ongeslagen. Wat willen de fans nog meer? Er zijn tijden dat wij niet konden winnen van pakweg Saoedi Arabië. Nu winnen we met een doelsaldo van ongeveer 3 goals per match. Wat moet er eigenlijk nog meer gebeuren? Het is nooit goed, altijd is er maar een felle kritiek. En wie zal er dan moeten komen als trainer? Kijk in het verleden, willen we terug naar trainers zoals Antheunis en Leekens enzovoort die toch voor meer zekerheid kozen. Martinez heeft tenminste lef en aanvallende intenties. En Lukaku en Hazard en Mertens helemaal vooraan met ook een De Bruyne in de ploeg en aanvallende wingbacks als Carrasco en Meunier. Hij gaat er wel zo vol mogelijk voor. Willen we Mertens uit de ploeg en Fellaini in de ploeg voor meer defensieve zekerheid, want dat is wat andere trainers zouden durven doen he. Trek u er niets van aan Roberto, chapeau voor wat je al gerealiseerd hebt met de Rode Duivels en met het aantal gewonnen matchen en het aantal gemaakte doelpunten in de WK-voorronde.
    Vind ik leuk
    dethklok28 +4783
    donderdag 21 juni 2018 om 12:49
    Fellaini zal niet in ploeg komen na het WK met een andere trainer. Heeft al laten weten de rode duivels te verlaten na het WK. En na het WK zullen er nog wel afhaken.
    En toen we tegen Saudi Arabië in problemen kwamen speelden de meesten nog in de eigen competitie. Dat is niet te vergelijken. En twee jaar ongeslagen is ook tegen niet de beste ploegen.
    En ik zie niet echt een verschil met de meeste trainers die we al gehad hebben. Dus ja ik jammer op Martinez. Net zoals ik dat eerder deed bij anderen. Maar hij is zeker niet erger.
    Vind ik leuk
    Vaneigens +868
    donderdag 21 juni 2018 om 12:58
    @Iedereenanalist Helemaal mee eens! HE-LE-MAAL!!!
    [Reactie gewijzigd op donderdag 21 juni 2018 om 12:59]
    Vind ik leuk
    Goaltje +1101
    donderdag 21 juni 2018 om 13:04
    In die 2 jaar als bondscoach en zogenaamd toptrainer zijnde is er bij de RD toch weinig progressie te zien. Dat is geen kritiek, enkel een vaststelling. 3 4 3, oké, maar dan moeten Carrasco en Meunier top zijn, qoud non. En in zijn systeem zoekt KDB nog altijd naar zijn plaats. Alderweireld en Vertonghen worden offensief onderbenut. Kritiek kan ook terecht zijn.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 20:24
    Weinig progressie dat zou ik niet durven zeggen. We winnen nu ook iets vlotter de matchen tegen ploegen die met een dubbele gordel spelen. Carrasco en Meunier maken het net mogelijk om aanvallender te spelen en daarom met maar 3 verdedigers te spelen. Dus dat is wel een stap in de goede richting dat we dat nu kunnen door meer aanvallende intenties. En Alderweireld en Vertonghen komen in dit systeem iets minder aanvallend in beeld, maar eerlijk.... het zijn meer verdedigers, die gaan geen man dribbelen ofzo. Beter dat ze doen waar ze het best in zijn en dat is nog altijd verdedigen, laat het aanvallen maar aan de andere spelers over. Meunier heeft al betere tijden gekend, dat is waar en van Carrasco ben ik niet gek. Ik zie KDB ook liever iets aanvallend, maar nu is er een systeem waar zowel Hazard als Mertens als De Bruyne in kunnen spelen. Ik vind dat hij zijn werk goed doet. Ondanks dat ik het jammer vond dat hij Radja niet meenam, maar misschien was dat nog wel een goede beslissing...
    Vind ik leuk
    Goaltje +1101
    donderdag 21 juni 2018 om 20:51
    OK. Maar een aanval kan ook vanuit de verdediging aangetrokken worden door Vertonghen of Aldeweireld in een 4 3 3, en dan vullen de centrale backs de gaten op. Radja, sorry, heeft hier geen plaats in.
    Vind ik leuk
    vrijdag 22 juni 2018 om 01:05
    Ja, maar de huidige speelwijze heeft als voordeel dat Vertonghen en Alderweireld niet mee moeten gaan aanvallen. Dat zijn goede verdedigers, maar aanvallend maken ze moeilijk het verschil. Maar een 4-3-3 kan dit team ook aan.
    Vind ik leuk
    K1908 +823
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:50
    De Bruyne zoekt helemaal niet naar zijn plaats. Na elke match wordt die in het buitenland bewierookt. Hij heeft gewoon een andere rol, eentje die hem trouwens wel ligt! Daarnaast is er wel degelijk progressie, we maken meer doelpunten, krijgen er minder tegen (zelfs met de offensieve aanpak)...
    Vind ik leuk
    Zetterberg +10031
    donderdag 21 juni 2018 om 13:09
    Zo veel waarheid in enkele regels!
    Vind ik leuk
    JODES +628
    donderdag 21 juni 2018 om 18:53
    100 % gelijk! Laten we verdomme nu eens achter de ploeg en de trainer gaan staan!
    Vind ik leuk
    JoeCanoe +664
    vrijdag 22 juni 2018 om 01:32
    Ik sluit me hier volledig bij aan. Soms stel ik me hier en daar wel eens een vraag bij de tactiek maar ik heb in mijn leven nooit een match voetbal gespeeld.
    De cijfers van de voorbije jaren spreken voor zich. En het gelul dat we enkel tegen kleine ploegen spelen is ook zever. We speelden gelijk tegen Mexico maar enkele dagen terug stuurden die welnee Duitsers met lege handen naar huis ...
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 14:23
    Tja, IEREENANALIST : het zit hier vol topkenners en topscouts en toptrainers : raar dar ze hier geen ene komen halen. Tuurlijk heb je gelijk.
    Vind ik leuk
    donderdag 21 juni 2018 om 19:31
    ik noteer hier iedereen die telkens negatief over martinez doet , en moest belgie een hele goeie prestatie neerleggen op het einde van het wk , dan hang ik jullie aan de schandpaal als mensen die geen zak van voetbal kennen
    Vind ik leuk
    K1908 +823
    zaterdag 23 juni 2018 om 11:52
    Haha, vooral doen. Ik loop hier al een week in Italie rond, zo fier als een gieter met mijn Belgisch tenuetje!
    Vind ik leuk
    azerty +1400
    vrijdag 22 juni 2018 om 07:55
    Hein wordt de opvolger.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws