Kritiek op scorende Lukaku: Het moet andersom

    Kritiek op scorende Lukaku: "Het moet andersom"

    dinsdag 19 juni 2018 om 07:59

    België versloeg Panama met 3-0. Romelu Lukaku scoorde twee keer. Toch kreeg de aanvaller opnieuw heel wat kritiek te slikken. Ook ex-bondscoach René Vandereycken is scherp voor Lukaku. 

    In Het Nieuwsblad geeft Vandereycken zijn mening over Lukaku. 'In de voorbereiding tegen Costa Rica had hij ook een moeilijke wedstrijd, weliswaar op een andere manier. Hij kwam toen meer in het spel voor, maar zijn samenspel, controles en loopacties waren onvoldoende;'

    Vandereycken wil meer zien van de aanvaller. 'Lukaku heeft de neiging om af te wachten waar de bal gaat komen en pas dan begint hij te lopen. Het moet andersom. Hij moet aangeven waar hij de bal wil door zelf de beweging in te zetten. Dan zal die bal wel komen.'

    Poll

    Is de kritiek op Lukaku terecht?

    (676 stemmen)

    Plaats een reactie

    Lupo +338
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:20
    Tja , laat hem maar slecht spelen en goals maken ,
    kritiek is makkelijk
    Vind ik leuk
    Hhti +1004
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:29
    Maar het is wel juist wat men René hier verteld. Dit zal ons terug parten spelen tegen goeie ploegen. Hij komt groot door de acties van het middenveld, Hazard, Mertens, Kevin. Wanneer we moeten wachten op een goal dat hijzelf forceert, moeten we terug enkele wedstrijden wachten. Daarom nooit een superspits gelijk de groten. In België en tegen Costa Rica, Panama, ja, geen probleem. We zullen eens zien tegen Tunesië en Engeland!! Gelukkig scoort hij nu en is zijn afwerking zeergoed tegen Jantje en Mietje, eens wachten of het blijft duren tegen betere verdedigers. Ik zal zelfs meer zeggen we zijn nog niet door hoor.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 08:32]
    Vind ik leuk
    Riddlin +1547
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:56
    Bij Utd vraagt hij de bal wel meer en wijst vaak waar hij hem wil hebben maar dat is misschien makkelijker gezegd als er 9 tegenstanders voor uw neus staan.

    Vind de kritiek altijd wat overdreven. Als Lukaku altijd alles perfect deed maakte hij 100 goals op een jaar
    Vind ik leuk
    Diego A M +2651
    dinsdag 19 juni 2018 om 11:31
    Elke spits hangt af van de toevoer
    Vind ik leuk
    Crusader +1585
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:48
    Elke toevoer hangt ook af van de spits :)
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 17:29
    Ik ga helemaal akkoord met je standpunt, hij moet altijd alles voor zijn voeten krijgen, dan scoort hij en dan nog. Dat is geen echte spits. Hij kan nooit zelf een goede aanval op zichzelf op zetten, ik vind hem echt lui!!!
    Vind ik leuk
    Gunterj +2
    dinsdag 19 juni 2018 om 20:31
    Makkelijk praten uit uwe zetel. Neem zijn statistieken erbij en beoordeel hem dan...wat is de functie van een spits??...scoren en al de rest is bijzaak . Wij Belgen hebben in het verleden zelfs een Europese topschutter gehad...Erwin vandenbergh. ..was ook geen topper in het meevoetballen en zelf de acties maken maar stond altijd op de juiste plaats in de rechthoek en scoorde aan de lopende band.
    Vind ik leuk
    Diego A M +2651
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:25
    Zoveel landen die alleen maar kunnen dromen van zo'n spits en hier vinden ze het steeds nodig om hem af te breken
    Vind ik leuk
    pateken +2880
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:38
    Romelu is steeds nog maar vijfentwintig.
    Heeft een voor die leeftijd onvoorstelbaar palmares.
    Wie hem nu nog afbreekt is minstens van slechte wil
    (om het beleefd uit te drukken)
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 17:41]
    Vind ik leuk
    Toca +28091
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:40
    15 goals de laatste 10 interlands. In t buitenland ben je de held van de natie. In azijnpissersland België krijg je gezeik. Onvoorstelbaar.
    Vind ik leuk
    Brubru +2981
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:48
    Groot gelijk!
    Ik heb het gehad met al die pseudo-supporters die zitten te wachten op een mislukking van de RD.
    Gisteren even de lezerscommentaren gelezen op HLN na de match. Precies of ze met 5-0 hadden verloren.
    Van flauwe tot schandalige match. Geen enkele RD werd gespaard, zelfs Courtois niet.
    Ik denk dan : zoek een andere hobby en zwijg of verwacht men iedere match 7 of 8-0 ?
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 08:49]
    Vind ik leuk
    Toca +28091
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:57
    Dat is idd ongeloofelijk. Overal lees en hoor ik mensen die weeral klaar zitten om hun negatieve commentaar te geven.
    Denk niet dat wij veel supporters hebben bij de rode duivels.
    Het zit bij veel mensen in de genen blijkbaar..
    word ik echt mottig van.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +6803
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:28
    Geert de Vlieger ook gisteren...hijzelf heeft nooit één derde van het niveau van nu gehaald!
    Vind ik leuk
    WBs +872
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:55
    Dat is waar Toca ! maar wat de meeste contra Lukaku supporters willen zeggen is dat je een mooi palmares kan opbouwen als je telkens tegen veel mindere ploegen speelt en daar zijn we als RD eigenlijk toch kampioen in ! Trouwens hetzelfde commentaar in de premier League ! Aan Big Rom om daar aan te werken en te bewijzen dat hij ook tegen toplanden kan scoren 😉
    Vind ik leuk
    Toca +28091
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:59
    Ik geef Romelu zelfs een goede kans om topschutter te worden op het wk. Mocht het zo zijn, zou top zijn, want will zeggen dat we lang in het tornooi zitten, dan zullen mensen nog niet overtuigd zijn.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +6803
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:27
    Die azijnpissers zitten overal hoor, alleen horen wij die niet steeds
    In Engeland wordt Sterling (soms ook begrijpelijk) constant afgebrand
    Duitsland is supernegatief als het niet bolt en in Nederland lachen ze de nationale ploeg al 4 jaar vierkant uit! In Frankrijk proberen ze als media een rel te creëren en als er niet aan de hand is, zorgen ze er zelf voor...
    Vind ik leuk
    Toca +28091
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:39
    Oké de media dan bedoel je denk ik.
    Maar de fans ook?
    Vind ik leuk
    Zetterberg +6803
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:46
    Ik veronderstel van wel...maar we zijn idd niet de meest positief ingestelde supporters, op zijn zachts uitgedrukt ;)

    Ik ben het gezever van de analisten/negatieve supporters ook moe aan het geraken...
    Vind ik leuk
    Brubru +2981
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:53
    Het is natuurlijk ook zo dat veel mensen die anders nooit voetbal kijken ook plots hun mening willen laten horen. En die doen dat dan ook zonder veel kennis van zaken.
    Een echte voetbalfan kan echt wel nuanceren alhoewel ik dat betwijfel als ik op het Esseveeforum kom.
    Ook daar heerst het negatieve.
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 09:54]
    Vind ik leuk
    Zetterberg +6803
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:07
    De 'kenners', de analisten doen hetzelfde...het lijkt wel dat de analisten zich willen 'onderscheiden' door wat negatief te doen...zeer irritant! En het was idd niet topper de top gisteren...maar waren dat Duitsland, Argentinië, Brazilië wel? En Spanje de hemel in prijzen...ze krijgen ook 3 doelpunten tégen...nog geen indrukwekkende ploeg gezien tenzij Engeland 1ste helft maar ook die hun tegenstander moet naar waarde geschat worden...
    [Reactie gewijzigd op dinsdag 19 juni 2018 om 10:07]
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +11593
    dinsdag 19 juni 2018 om 11:46
    Mexico was ook sterk!
    Vind ik leuk
    Zetterberg +6803
    dinsdag 19 juni 2018 om 11:48
    Laat dat net de ploeg zijn waartegen Panama gelijk speelde tijdens de kwalificaties in Mid-Amerika!
    Ook sterk van Panama dus ;) !
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +11593
    dinsdag 19 juni 2018 om 11:52
    Wat niet zo onlogisch is als je die dubbele muur van Panama ziet en helemaal niet kunnen voetballen deden ze ook niet. Als er ruimte is kunnen die Mexicanen iedereen pijn doen volgens mij.
    Vind ik leuk
    Crusader +1585
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:14
    Net zoals wij iedereen kunnen pijn doen als er ruimte is :)
    En daar gaat ook om bij vele discussies, velen zitten te zagen over Hazard dat hij moet passen maar als een spits (lees wereldspits) stil staat naar waar moet die bal dan naartoe?
    Gelieve dan ook ruimte te creëren door te werken op het veld!
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +11593
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:52
    Uiteraard, maar we zijn ook heel kwetsbaar. Zeker langs de kant van Carrasco.

    Ik vind niet dat Lukaku moet geviseerd worden gisteren. Hij heeft twee kansen gehad en die heeft hij beide binnen getikt. Bij die doorsteekpas was de keeper sneller bij de bal en bij die voorzet zet die kapitein van Panama zijn voetje ertegen, anders had Romelu hem maar binnen te tikken. In de 1ste helft stond hij ook vaak goed gepositioneerd en in de 2de begon hij zich meer in het spel te betrekken.

    Ik heb me meer geërgerd aan Carrasco die altijd op zoek ging naar zijn rechtervoet en Vertonghen liet zwemmen achterin. Hazard die te lang met de bal loopt, Meunier die niks klaar kreeg in de eerste helft (tweede helft deed hij het wel goed door in de rug van de verdediging van Panama te lopen en zo aanvalskansen op te zetten), Debruyne die elke vrije trap moest en zou nemen en er dan niks mee deed.
    Vind ik leuk
    Crusader +1585
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:08
    Gisteren hebben we duidelijk gewonnen door 3 maal te kunnen flitsen... Winnen tegen Tunesië en we gaan een ronde verder.
    Het zal van moeten zijn zaterdag want tegen de engelsen zie ik ons geen punten pakken.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +11593
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:16
    Het zal uiteraard nog beter moeten worden, maar met wat ik al gezien heb dit WK vond ik België dan nog wel meevallen. Tunesië zal nog wel lukken, maar Engeland wordt een gigantische test. Want die verdediging is toch ook niet onverzetbaar.
    Vind ik leuk
    Geertkeano +152
    dinsdag 19 juni 2018 om 08:52
    Aan al fie onozelaars die lukaku afbreken dannmoet je maar de match van gisteren eens tz goei bekijken meunier geen enkele goede pas gegeven mertens buiten zijn goal geen geslaagde actie gedaan was de eerste helft rotslecht hazard niets gisteren en de bryune ook zwak maar toch maar krietiek op lukaku een echte schande is dit
    Vind ik leuk
    Patfey +4368
    dinsdag 19 juni 2018 om 09:48
    Ik zie hem voortdurend wijzen waar hij de bal wil (wat sommigen dan weer arrogant vinden), mar nooit krijgt.
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 10:07
    Goots kon volgens de kenners ook niet voetballen maar hij stampe er ieder seizoen wel 20 binnen , Müller idem dito . Voor de die die het niet wisten , in het voetbal is het de bedoeling 1 doelpunt méér te maken dan de tegenstrevers behalve in Italë daar is 0-0 gelijk aan een zege
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 12:11
    Gisteren vond ik eigenlijk Lukaku als enige op niveau. Hij scoort ook 2 keer, en dat is wat telt op zijn positie of niet soms. Normaal gezien ben ik geen groot fan van Lukaku maar nu viel t mee, en nogmaals, zijn taak is scoren. En dat deed hij!
    Vind ik leuk
    WBs +872
    dinsdag 19 juni 2018 om 13:03
    Ik denk dat jij toch een andere match gezien hebt 🤔
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 14:16
    Ik ben zeker van niet WBs. Hij scoort 2 keer, en dat telt voor n spits. Is t niet duidelijk voor u?
    Vind ik leuk
    WBs +872
    dinsdag 19 juni 2018 om 15:43
    Jij spreekt over “de enige op niveau” hij heeft 60 minuten niet meegedaan ! DAT was voor mij duidelijk !
    Vind ik leuk
    Gunterj +2
    dinsdag 19 juni 2018 om 20:40
    We mogen ongelooflijk dankbaar zijn dat we lukaku in de spits hebben !!! En voor al die criticasters heb ik 1 vraag....wie is jullie alternatief dan voor in de spits???? Moet ook wel dezelfde adelbrieven kunnen voorleggen als lukaku want anders kan je beter zwijgen. Wat is de functie van een spits.....ja goals maken en dat kan romulu echt wel goed !!!!
    Vind ik leuk
    dinsdag 19 juni 2018 om 20:54
    70 caps, 38 goals
    Vind ik leuk