Gent kijkt naar onder: Eén van beiden wint de beker, dan is motivatie minder

    Gent kijkt naar onder: "Eén van beiden wint de beker, dan is motivatie minder"

    maandag 12 maart 2018 om 20:20

    AA Gent duikt Play-Off 1 in als nummer vier in de klassering. Voor de Oost-Vlamingen lijkt het dus nog alle kanten op te kunnen. Tijd voor Michel Louwagie om de ambities duidelijk te maken.

    "Na negen matchen hadden we amper zes punten", herinnert de sterke man van de Buffalo's zich. "Onder Yves Vanderhaeghe hebben we echter een zeer straffe reeks neergezet met 44 punten uit 21 matchen. Als we die lijn kunnen doortrekken, dan zullen we Europees voetbal afdwingen. Dat is ons doel. Als je het realistisch bekijkt is de tweede plaats het hoogst haalbare voor AA Gent", is Louwagie duidelijk.

    Dat betekent echter niet dat het seizoen mislukt zou zijn als die ambitie te hoog gegrepen blijkt. "We zullen ook al zeer tevreden zijn met de derde plaats. En we moeten ook naar beneden kijken: Genk en Standard zijn niet de minste ploegen. Al wint één van beiden wel de beker en dan zal de motivatie bij de ploeg allicht iets minder zijn", hoopt Louwagie op minder concurrentie.

    Poll

    Wat is het hoogst haalbare voor Gent?

    (771 stemmen)

    Plaats een reactie

    Lord Wenger +13373
    maandag 12 maart 2018 om 20:45
    Vol op plaats twee mikken, drie is inderdaad ook goed. Wetende van waar we komen. Met de efficiëntie die we hebben sinds de komst van Yves, moet dit lukken.
    Vind ik leuk
    THOR4ever +1203
    maandag 12 maart 2018 om 21:44
    Ik gok op plaats 3 of 4 voor jullie (uiteraard onderbouwd door een complex wetenschappelijk model dat ik hier gemakkelijkheidshalve buikgevoel noem). Zoveel verschil zit er niet tussen de PO 1 deelnemers. Ik geloof daarom niet dat Brugge nog van de troon gestoten zal worden, en verwacht ook een felle strijd voor de 3de plaats.
    Vind ik leuk
    Lord Wenger +13373
    dinsdag 13 maart 2018 om 12:17
    De enige die het Club nog echt moeilijk zouden kunnen maken is Anderlecht op dit moment. Maar dan moeten zij ook al 6/6 pakken tegen Club zelf.

    Plaats 3 kan ik met leven, plaats 4 zou zuur zijn. Tenzij de bekerwinnaar boven ons eindigt.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 20:53
    Minder motivatie omdat de beker gewonnen is? Juist daarom moet er nog vol voor de titel gegaan worden.
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:09
    Zatlap. Wat draaien ze toch allemaal in die kebab man daar in Genk. Pado's!
    Vind ik leuk
    maandag 12 maart 2018 om 22:29
    We spreken eind mei elkaar nog eens.
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 03:51
    Ge kunt begot nog niet van Gent winnen, thuis dan nog. Brugge is veruit de beste ploeg dit seizoen op alle gebied. Ik heb wel wat beters te doen eind mei, druk bezig met vieren namelijk!
    Vind ik leuk
    dinsdag 13 maart 2018 om 03:56
    Ah, gaat ge samen met ons onze eerste dubbel komen vieren in Genk centrum?
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Gent kijkt naar onder: "Eén van beiden wint de beker, dan is motivatie minder"