Leko maakt zich zorgen om sterspeler: Hij is mentaal en fysiek kapot

    Leko maakt zich zorgen om sterspeler: "Hij is mentaal en fysiek kapot"

    maandag 12 februari 2018 om 07:00

    Club Brugge kon zondag opnieuw niet winnen. Op de Freethiel werd het in extremis nog 1-1 tegen Waasland-Beveren. Opvallend genoeg begon Ruud Vormer niet aan de match, en dat had zijn redenen.

    Leko vertelde aan Het Laatste Nieuws namelijk dat hij niet klaar was om 90 minuten te spelen. "Er is geen enkele trainer die zijn beste speler zomaar op de bank zet. Ruud is mentaal en fysiek kapot. Ik ben heel blij voor hem dat hij de Gouden Schoen heeft gewonnen - dat gebeurt misschien maar één keer in een carrière - maar hij zat er na al die vieringen én de bekermatch gewoon door."

    Vormer kwam in de tweede helft nog in, maar liet de penalty toch aan Hans Vanaken. "Ruud zei dat ik hem mocht trappen, er was snel een akkoord. Misschien ook doordat hij de vorige (tegen Charleroi, red.) gemist had. Het was goal, dat was het belangrijkste. Of ik de volgende ook neem? Als ik me goed voel en klaar ben, neem ik die zeker." 

    Plaats een reactie

    maandag 12 februari 2018 om 08:12
    Vreemd dat hij mentaal en fysiek op is... Hij zou net moete zweven.

    Vind ik leuk
    VeeDeeVee +12710
    maandag 12 februari 2018 om 08:34
    De vloek van de Schoen.. dan toch?
    Vind ik leuk
    Boerken +6382
    maandag 12 februari 2018 om 08:52
    Ikgeloofdaar nu keer niets van.
    Vind ik leuk
    Zetterberg +7564
    maandag 12 februari 2018 om 09:06
    Uit vormer?
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 10:11
    Dat is de zaak in een andere vormer gieten, vind ik :p
    Vind ik leuk
    Hhti +1268
    maandag 12 februari 2018 om 10:13
    Dit is durven zeggen hoe het is en niet zitten pamperen en hopen dat hij hetzelfde niveau als vooraf kan blijven aanhouden. Even rusten en goed terug brengen, de rest van de groep is sterk genoeg om zelfs Vormer op te vangen!!
    [Reactie gewijzigd op maandag 12 februari 2018 om 10:14]
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 10:32
    Leko is nu al van alles aan het uitzoeken om de slechtere prestaties van de laatste weken te verbloemen.Uit vorm, slecht veld , slechte scheids, afbraakvoetbal van de tegenstander, teveel matchen ...Van wie hebben we dat nog gehoord, Michel?
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 11:07
    teveel naar HVH gekeken.
    Vind ik leuk
    maandag 12 februari 2018 om 11:51
    Moest hij dat zeggen en Vormer speelde dan ja maar als je hem niet laat beginnen kun je moeilijk zeggen dat hij excuses zoekt.
    Overigens succes met jullie mooie remonte : sinds VDH erbij kwam in oktober is de achterstand op ons van 18 naar 16 pntn gegaan : duidelijk slechte prestaties van ons. Wij verloren in de laatste minuten op Beveren 2 pnt,vorige week in jullie uitmatch op Eupen scoorden jullie in de laatste minuten dus alles is zeeeeer relatief.
    Vind ik leuk

    Bekijk het laatste nieuws

    Leko maakt zich zorgen om sterspeler: "Hij is mentaal en fysiek kapot"