'Anderlecht moet vrezen voor vertrek na bezoekje van twee topclubs'

'Anderlecht moet vrezen voor vertrek na bezoekje van twee topclubs'

donderdag 14 december 2017 om 11:30

Anderlecht krijgt het moeilijker en moeilijker om zijn toptalenten in de eigen rangen te houden. Nu zou ook de amper zestienjarige Halim Timassi kunnen vertrekken voor hij een profcontract heeft gekregen.

Eerder raakte al bekend dat de vijftienjarige Eliot Matazo gegeerd wild is bij de Europese topclubs, hij zou zelfs naar FC Barcelona en Real Madrid kunnen vertrekken. Ook Timassi blijkt nu een populaire speler te zijn. Volgens Footmania zouden zowel AC Milan als stadsgenoot Inter een oogje hebben op deze beloftevolle middenvelder en zijn ze hem komen scouten. Anderlecht probeert hem zelf onder contract te leggen, maar dat lukt voorlopig niet.

Timassi kan net als Matazo weg voor een bescheiden opleidingsvergoeding, iets dat Anderlecht absoluut wil vermijden. Timassi wordt overigens bijgestaan door het managementbureau van Patrick De Koster. Dat is onder meer ook de man achter Kevin De Bruyne. 

Plaats een reactie

Toca +13215
donderdag 14 december 2017 om 11:49
Ofwel moeten ze die opleidingsvergoedingen serieus gaan optrekken, ofwel verbieden onder de 18 jaar te vertrekken naar het buitenland.
Hier moet dringend een wet voor komen . .
Vind ik leuk
Drekovic +5068
donderdag 14 december 2017 om 12:46
Dit is pijnlijk maar de alle grote clubs doen hier in Belgie hetzelfde bij de kleinere clubs
Hier zou serieus op gestudeerd moeten worden om zowel de spelers als de clubs op een eerlijke manier te vergoeden maar dan zeker Europees en om al het gefoefel tegen te gaan wereldwijd dus materie voor de FIFA . Wedden dat de managers alles gaan doen om dit te verhinderen.
Vind ik leuk
Toca +13215
donderdag 14 december 2017 om 13:00
In feite wel ja, maar goed, het is en blijft een algemeen probleem.
Managers verdienen daar veel geld aan, dus ze gaan sowieso proberen te verhinderen dat er iets aan gedaan wordt.
Maar op deze manier is het voor de clubs wel heel frustrerend.
Vind ik leuk
Drekovic +5068
donderdag 14 december 2017 om 13:13
Managers zijn de dood van de modale voetbalploegen en wij steven af op een supercompetitie die miljarden euro's onder hun gaan verdelen en de rest van de clubs zal voor die ploegen mogen fungeren als satelliet-of opleidingsploegje
Vind ik leuk
VeeDeeVee +6143
donderdag 14 december 2017 om 12:11
Nogmaals: daar moet iets op gevonden worden. Dit kan echt niet!
Vind ik leuk
donderdag 14 december 2017 om 13:46
Wat zitten jullie u toch te lullen ?
Dit is het Bosman arrest hè...
Vind ik leuk
Drekovic +5068
donderdag 14 december 2017 om 16:25
Dat zijn uiteraard ook nagels met koppen , 75 jaar hebben de ploegen met de spelers hun voeten gespeeld en soms uitgebuit en nu ziet men het resultaat hiervan,een bal die in hun gezicht aan het ontploffen is
Vind ik leuk
Tja +21