Niet iedereen blij met compensatie van KAA Gent: 'Veredelde diefstal'
Ook KAA Gent komt met een compensatie voor de supporters. Heel wat fans kunnen door de coronacrisis niet afzakken naar de Ghelamco Arena. KAA Gent maakt echter niet iedereen gelukkig met die compensatie...
KAA Gent hanteert namelijk een speciale verdeelsleutel. Zo wordt dertig procent van het geld overgedragen naar het abonnement van volgend seizoen. Twintig procent gaat naar consumpties en vijftien procent wordt omgezet in tegoed voor de fanshop. Tien procent gaat dan weer naar Buffalo Ladies en de jeugdopleiding. Tot slot wordt een kwart gewoon terugbetaald.
De fans kunnen dus niet zelf kiezen hoe ze worden terugbetaald. Dat zorgt voor een aantal negatieve reacties op de sociale media. Heel wat fans hadden duidelijk liever een andere regeling gezien.
Lees hier alles over de compensatie voor abonnees van de JPL 20-21 https://t.co/UTjT3M2zCK #JPL #kaagent
— KAA Gent (@KAAGent) October 13, 2020
Veredelde diefstal.
— Pieter Van de Sijpe (@pvandesijpe) October 13, 2020
Mag ik zelf beslissen wat ik met mijn geld doe aub. Armanda Ganda heeft enkel voor zichzelf gezorgd. Alsook ik heb al 5 shirts, 10 sjaals en pulls. Ik kan er maar 1 tegelijk aandoen hoor. Ik laat het hier niet bij.
— vera van de velde (@veertje1465) October 13, 2020
Ik heb vragen bij wettigheid van deze regeling. Zal er volgend jaar weer zitten, zal ook dit jaar graag pintjes pakken in de Ghelamco. Dat men hier niet heeft gekozen voor of terugbetaling (zoals Anderlecht, Club) of ander gebruik naar keuze fan (bar, volgend abbo) snap ik niet.
— Filip Batselé (@FBatsele) October 13, 2020
Tijdens het etentje waar dit uitgewerkt is, zal er veel wijn gevloeid zijn. Kan het moeilijker?
— DBBenny (@DBBenny) October 13, 2020
Goed geprobeerd maar de mensen hebben nog altijd het recht om zelf te beslissen wat ze met hun geld doen. Bij Gent moeten ze het toch altijd moeilijk maken. Misbruik maken van een uitzonderlijke situatie noem ik dat.
— Agnetha (@AgnethaHeirman) October 13, 2020
— Tom Claes 🇧🇪 (@TC_7) October 13, 2020
Ik ben blij dat er een oplossing is, maar one-size-fits-all maakt per definitie iedereen wat ontevreden. Waarom de abonnees zelf geen keuze laten maken? Met bv. incentive om het naar consumptie om te zetten. Dan kom je uiteindelijk ook op een totaalplaatje met zulke percentages
— Lawrence Vanhove (@LawrenceVanhove) October 13, 2020