Die tijd van het jaar! Voetbalclubs kiezen voor originele shirts

Die tijd van het jaar! Voetbalclubs kiezen voor originele shirts

02-07-2020 17:00
2

Het is weer de tijd van het jaar, de nieuwe voetbalshirts voor het volgende seizoen vliegen ons als vanouds weer rond de oren. Ook dit jaar zaten de ontwerpers niet stil, met als gevolg een heleboel originele desings. VoetbalPrimeur.be pikt er alvast enkele opvallende verschijningen tussenuit.

Beginnen doen we in Engeland, waar Chelsea met een opvallend nieuw shirt op de proppen komt. Niet een opvallend design, of nieuwe stof steelt de show…Wel de nieuwe hoofdsponsor. Dat is vanaf volgend seizoen het Britse telecom bedrijf Three, en dus spelen de Blues met een prominente drie op hun borst. De meningen onder de fans zijn verdeeld.

Ook aan de andere kant van Londen zaten ze niet stil. Het nieuwe shirt van Arsenal werd nog niet officieel aangekondigd maar het lijkt erop dat de Gunners volgend seizoen hun uitwedstrijden in een wit shirt met ‘wijnvlekken’ afwerken. Of wil Adidas ons doen geloven dat het rood symbool staat voor vuur en passie?

In Duitsland wist Puma dan weer origineel uit de hoek te komen, het nieuwe thuisshirt van Borussia Dortmund is geïnspireerd door ‘High Voltage’. Het geel blijft uiteraard prominent aanwezig, maar wordt voor de verandering versierd door zwarte bliksemschichten. Wie weet inspireert het Witsel & Co om volgend seizoen Bayern van de troon te stoten.

Over Bayern München gesproken, de Nederlandse voetbalsupporter zou volgend seizoen wel eens kunnen denken dat de Duitse recordkampioen tegenover hun ploeg staat. Zo gaat FC Utrecht in zee met T-Mobile,dat natuurlijk al jarenlang de Rekordmeister sponsort. De kleuren rood en wit maken dat de vergelijking met Bayern niet veraf is. Het jubileum shirt, FC Utrecht bestaat volgend seizoen 50 jaar, viel overigens geweldig in de smaak bij de supporters. 

In Italië pakte Nike dan weer uit met een opvallend ontwerp. De Amerikaanse kledinggigant ontwierp het shirt dat Inter Milaan volgend seizoen aan de hoogste glorie moet helpen. Zigzaggen Romelu Lukaku en ploegmaats effectief naar de Italiaanse oppergaai? De tijd zal het uitwijzen. 

Ook in Marseille kiezen ze voor een originele look. Het uittenue (tweede foto) wordt gesierd door een donkere achtergrond waarin de aftekeningen van een woonwijk zichtbaar zijn. Het zorgt voor een sfeervolle indruk, in overeenstemming met de helse sfeer die de supporters van OM weten te creëren.

 
 
 
 
 
Dit bericht bekijken op Instagram
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Ready for cOMbat 🔵⚪️ The new @olympiquedemarseille Home and Away kits are here.

Een bericht gedeeld door PUMA Football (@pumafootball) op

In Genk kozen ze dan weer voor een gedurfde kleurencombinatie. Lichtblauw en fel groen, bij Nike vonden ze het alvast een geslaagde combinatie. Het merendeel van de Genk-supporters sloeg echter een zucht van opluchting toen ze hoorden dat dit het derde shirt was, erg goed werd het namelijk niet onthaald. 

Tot slot, het jubileum shirt van de Mexicaanse traditieclub Monterrey Rayados. De club bestaat 75 jaar en dus besloot Puma zijn partnership kracht bij te zetten met een authentiek design. Het shirt blinkt uit in soberheid, een ode aan het roemrijke verleden van de club.