OFFICIEEL: FC Twente kiest voor ex-Standard-coach als nieuwe T1

OFFICIEEL: FC Twente kiest voor ex-Standard-coach als nieuwe T1

17-06-2020 14:36
1

FC Twente heeft zijn nieuwe trainer te pakken. Ex-Standard-coach Ron Jans wordt de opvolger van Gonzalo García in de Grolsch Veste.

De Tukkers hebben het nieuws woensdag bevestigd. De 61-jarige Zwollenaar heeft voor één seizoen getekend. "Ik kijk uit naar deze uitdaging bij FC Twente. Er wacht hier een grote klus, er moet veel gebeuren, maar ik vind het heerlijk om weer aan de slag te gaan", laat hij weten aan de clubsite.

Technisch directeur Jan Streuer heeft Jans over de streep getrokken. "Hij heeft me meegenomen in de plannen van de club. Het is een leuke bijkomstigheid dat ik terug ben in de provincie waar ik geboren ben. De mentaliteit van de mensen in Twente spreekt me erg aan."

Voor Jans is het zijn eerste Eredivisie-klus in drie jaar tijd, nadat hij in 2017 afzwaaide bij PEC Zwolle. De oud-trainer van FC Groningen, sc Heerenveen en Standard Luik was voor het laatst werkzaam bij het Amerikaanse FC Cincinnati: zijn positie daar was echter onhoudbaar, na enkele geruchtmakende, aan racisme gerelateerde aantijgingen.