Club scoort op sociale media: Onze 380.000 supporters thuis zijn even belangrijk

Club scoort op sociale media: "Onze 380.000 supporters thuis zijn even belangrijk"

Gepubliceerd: zondag 29 maart 2020 om 11:07zo 29-03-2020 om 11:07

Club Brugge heeft de laatste jaren grote stappen voorwaarts gezet, zowel op als naast het veld. Ook op het vlak van sociale media scoort Blauw-Zwart erg sterk. Zo zit het momenteel aan 380.000 volgers op Facebook, enkel RSC Anderlecht doet beter. Chief Commercial Officer Bob Madou legt uit hoe Club dat bewerkstelligt.

"Onze 380.000 supporters op Facebook zijn even belangrijk geworden als onze supporters in de tribunes, absoluut", geeft Madou aan in gesprek met De Zondag. "Vooral zij die in interactie zijn met ons, want onze merken kunnen zich aan hen tonen. Het is beide: we willen zo snel mogelijk onze fans in ons nieuw stadion een unieke fanbeleving kunnen geven, maar tegelijk zijn alle mensen ook broadcasters geworden."

"Iedereen wil alles delen, ook unieke, emotionele momenten", legt Madou uit. "Even goed een etentje bij vrienden, als een concert als een match op Club Brugge. De evenementiële sector vermindert niet door de sociale media. Maar we gaan wel creatief moeten zijn."

Zeker in tijden van coronaquarantaine is originaliteit een troef. "De voetballiefhebbers missen het voetbal, hun club, hun contacten. Dus proberen wij hen entertainment te brengen. Vermaak. En buiten de cadans van match naar match. Nu kunnen we eens helemaal freewheelen. Er staan nog toffe dingen op de planning!", verzekert Madou als afsluiter.

Logo Bundesliga

Check hier de hoogtepunten van de afgelopen Bundesliga-speelronde

Plaats een reactie

Bekijk het laatste nieuws