Corona doet communicatiediensten op volle toeren draaien: Vinger aan de pols

Corona doet communicatiediensten op volle toeren draaien: "Vinger aan de pols"

28-03-2020 13:25
1

Het coronavirus legt het Europese voetbal volledig plat, maar wie de sociale media goed gadeslaat, merkt dat dat geen invloed heeft op het aantal berichten dat de Belgische clubs de wereld insturen. Het lijken er zelfs meer dan ooit. Een bewuste strategie, legt Peter Morren uit, communicatieverantwoordelijke bij KRC Genk.

"Het was voor ons snel een uitgemaakte zaak dat we in deze bizarre tijden moesten blijven communiceren", verheldert Morren bij Het Laatste Nieuws. "Met een team van drie fulltimers en een creatieve stagiair hebben we twee brainstormsessies van anderhalf uur georganiseerd. De ideeën die daaruit zijn voortgevloeid, kunnen we ook gebruiken eens we opnieuw aan het voetballen zijn, dat is het goede aan deze aparte periode."

"Sinds het begin van deze week lanceren we elke dag een nieuw thema", doet Morren uit de doeken. "Dat gaat van Goal van de maand(ag), over Wonderteam Wednesday, waarin we op zoek gaan naar de beste Genkspeler uit de geschiedenis op elke positie, tot Spotify Sunday, waar onze spelers hun favoriete muzieklijst delen met onze fans."

Het doel van die strategie is duidelijk. "We willen de vinger aan de pols houden bij onze fans", legt Morren uit. "De fans vroegen een terugblik op ons kampioenenjaar in beeldvorm, dan geven we hen dat ook. Vanaf 30 maart - dan is het dag op dag een jaar geleden dat we aan Play-Off 1 begonnen - laten we hen ook elke speeldag van de Play-Offs herbeleven." Genk is lang niet het enige team dat op die manier omgaat met de coronacrisis. De laatste tijd vliegen de flashbacks, mooie doelpunten en online spelletjes ons om de oren.