Opvallend: Club Brugge valt nu ook in de prijzen dankzij ... online kinderboek

Opvallend: Club Brugge valt nu ook in de prijzen dankzij ... online kinderboek

Gepubliceerd: vrijdag 24 januari 2020 om 21:27vr 24-01-2020 om 21:27

Club Brugge lijkt hard op weg om te oogsten in het Belgische voetbal. De successen van de West-Vlamingen brengen ook in andere sectoren mensen op creatieve ideeën. Het Brusselse Lucy Agency heeft er zelfs een prijs door gewonnen.

Lucy Agency is een creatief bureau dat voornamelijk via het internet cultuur aanbiedt. Eén van hun geesteskinderen is 'The bear and his scarf', een kinderverhaal dat op hun website te lezen valt. Het verhaal gaat over een papa-beer die met zijn jong naar Club Brugge gaat kijken. Onderweg komt een duidelijke boodschap tegen racisme, hooliganisme en discriminatie naar voren.

Voor dat verhaal heeft Lucy Agency nu een prijs ontvangen. De website Awwwards heeft 'The bear and his scarf' namelijk verkozen tot beste kinderboek. 'Een verhaal dat niet alleen op kinderen gericht is, maar ook hun ouders kan confronteren', argumenteert de jury haar keuze.

Logo Bundesliga

Check hier de hoogtepunten van de afgelopen Bundesliga-speelronde

Plaats een reactie

Bekijk het laatste nieuws