Anderlecht kondigt in open brief ook komst van man met Man City-verleden aan

12-12-2019 19:54
5

RSC Anderlecht heeft in een open brief aan de fans de toekomst van de club uitgelegd. Daarin kwam onder andere het rekruteringsproces aan bod. Dat wil men bij Anderlecht verbeteren, mede dankzij de hulp van een nieuwe aanwinst.

In de open brief legt Anderlecht uit dat het een beter team wil bouwen, met data-scouting als hulptool. Daarvoor heeft het een extra consulent aangesteld in de vorm van Lee Mooney, die in het verleden datascout was bij Man City.

'Vanaf half november zijn we gestart met scherpstellen van het rekruteringsproces voor alle toekomstige transferperiodes. De club wordt hierin sindsdien begeleid door Lee Mooney', schrijft Anderlecht.

'Hij is de voormalige Director of Data Science van Manchester City, die mee één van de sterkste teams uit de geschiedenis van de Premier League bouwde. Dat we hem hebben kunnen overtuigen om de overstap te maken naar RSC Anderlecht is een sterk signaal.'

Wederopbouw
'Het toont aan dat zulke topmensen ons plan voor de wederopbouw van onze club zo hoog inschatten dat ze er persoonlijk willen aan meewerken', klinkt het. 'Essentie van het plan om een winnend team te bouwen is: een uitgebalanceerde ploeg met een collectieve Current Impact Score die hoog genoeg is om de titel te winnen', aldus Anderlecht.

Mooney is zeker niet de eerste nieuweling met een verleden bij Man City. Naast uiteraard Vincent Kompany werden onder andere ook Simon Davies, Craig Bellamy, Samir Nasri en Philippe Sandler aangetrokken.