‘Commerciële opsteker en 30 procent stijging voor Anderlecht dankzij Kompany’

‘Commerciële opsteker en 30 procent stijging voor Anderlecht dankzij Kompany’

Gepubliceerd: donderdag 21 november 2019 om 07:00do 21-11-2019 om 07:00

Laatste update: donderdag 21 november 2019 om 07:36do 21-11-2019 om 07:36

Het Nieuwsblad meldt dat komst van Vincent Kompany alvast een zeer goede zaak was op commercieel gebied. RSC Anderlecht verkoopt 30 procent meer shirts dan vorig seizoen.

Afgelopen seizoen was Adidas nog de sponsor en nu is dat Joma. De terugkeer van Kompany zorgt ervoor dat het rugnummer 4 veel wordt verkocht. Ook het feit dat de traditionele kleuren zijn teruggekeerd is een reden voor het commerciële succes.

Adidas durfde er eens een speciaal kleurtje bijgooien (zalmroze, red.) en dit seizoen mochten de supporters meedenken bij het ontwerp. Kompany verkoopt het meeste shirts, gevolgd door Yari Verschaeren en Nacer Chadli. Opvallend is dat ook Samir Nasri populair is.

Het contract met Joma loopt nog vijf jaar en ook volgend seizoen zullen paars en wit de kleuren zijn voor het eerste en tweede shirt. Als Anderlecht de Champions League of de Europa League haalt betaalt Joma bonussen in zijn contract.

Plaats een reactie

Bekijk het laatste nieuws