KAA Gent reageert op commotie: 'Betreurenswaardig dat het zo verlopen is'

KAA Gent reageert op commotie: 'Betreurenswaardig dat het zo verlopen is'

02-05-2019 19:20 Laatste update: 19:29
5

KAA Gent heeft via een communiqué een reactie gegeven op de open brief die voor de nodige commotie zorgde. Gent-fan Cedric Vandepul deed uitgebreid zijn beklag over de volgens hem schandalige organisatie van het Buffalo Village bij de bekerfinale. De clubleiding voelde zich genoodzaakt om schriftelijk te reageren.

Gent benadrukt dat het niet voor alles aansprakelijk valt te stellen. 'Allereerst is de organisatie van de bekerfinale in handen van de KBVB. Dat geldt ook voor de organisatie van het fandorp. De enige zaken waarvoor de club zelf verantwoordelijk was in het fandorp waren de DJ’s en de fanshop-stand', klinkt het.

Ook het vroege tijdstip van afsluiting van het Buffalo Village was geen beslissing van de club. 'De keuze om het fandorp om 13u te sluiten, is een beslissing waarin de club geen zeggenschap had. We zijn, dankzij de Ghelamco Arena, ondertussen een zekere standaard gewoon. Het is dan ook betreurenswaardig dat de organisatie op een dag die een feest hoort te zijn, op dergelijke wijze verlopen is', erkent men.

De verliezend finalist is van mening dat er op meerdere punten onterecht met de vinger wordt gewezen. 'Wat betreft het rondsturen van bussen en het afsluiten van afritten kan de club moeilijk iets verweten worden. Voor het regelen van het verkeer is de club tot nader order niet bevoegd. Daarvoor zijn andere instanties verantwoordelijk.

Gelijk
Toch wordt niet alle kritiek terzijde geschoven. 'Waar we Cedric wel gelijk in moeten geven is het aangehaalde voorval m.b.t. online ticketing. Het was bij de start van de vrije verkoop van bekertickets voor niet-abonnees in eerste instantie niet mogelijk om de bekertickets online aan te kopen op het afgesproken uur. Dit werd snel gecorrigeerd maar dat kon dus zeker beter', steekt Gent de hand in eigen boezem.