Beerschot Wilrijk strooit zout in de Mechelse wonde: Fans een jaar lang bedot

Beerschot Wilrijk strooit zout in de Mechelse wonde: "Fans een jaar lang bedot"

Gepubliceerd: woensdag 24 april 2019 om 09:47wo 24-04-2019 om 09:47

Beerschot Wilrijk hoopt van harte dat KV Mechelen verplicht moet degraderen, zodat zij de plek van Malinwa kunnen innemen in 1A. Hoofdaandeelhouder Francis Vrancken gaat nu al uit van de promotie. Dat vertelt hij tegenover Het Laatste Nieuws.

"Officieel werden we nog niet op de hoogte gesteld door de voetbalbond, maar het lijkt nu wel duidelijk dat de promotie ons niet meer kan ontglippen", klinkt het klaar en duidelijk vanuit Beerschot-hoek.

Als een totale verrassing komt dit nieuws bij Beerschot Wilrijk. "Hoewel de vordering van de bond niet onverwacht komt, zijn we er vanzelfsprekend toch heel erg blij om. Tegelijk leef ik oprecht mee met de spelers en supporters van KV Mechelen. Zij zijn eigenlijk ook een jaar lang bedot geweest door sommige van hun eigen bestuurders."

Mea culpa
Nu hoopt Mechelen via een achterpoortje alsnog de degradatie te ontlopen. Geen slimme zet, aldus Vrancken. "De betrokkenen dragen een verpletterende verantwoordelijkheid in deze zaak. Het zou hen sieren als ze nu mea culpa zouden slaan in plaats van de procedure nog wat verder proberen te rekken. Ik zou hoe dan ook niet graag in die mensen hun schoenen staan."

Poll

Verdienen Mechelen en WB de degradatie?

(1915 stemmen)

Plaats een reactie

TageMeister +10212
woensdag 24 april 2019 om 09:54
Is dit niet wat naïef ?

en heeft Beerschot int verleden niet elke laatste strohalm trachten te grijpen?
Vind ik leuk
Brubru +6305
woensdag 24 april 2019 om 10:00
Inderdaad.
Voor mij is het belangrijkste nu om te weten of KVM alleen probeert via die datum (15/06/2018) vrijspraak te krijgen of ook alle andere feiten betwist.
Alleen procederen over de datum zou voor mij gelijk staan met bekennen van de poging tot matchfixing.
Vind ik leuk
Intel +1741
woensdag 24 april 2019 om 09:55
Bij b.w zijn ze toch wat mediageil wat kvm betreft . Voor de finale matchen ons proberen te destabiliseren en nu voor de bekerfinale weer zelfde geld voor de bond. Zeer klein vind ik , dat ge eens iets zegt als ploeg kan ik gerust snappen maar bijna elke week vh zelfde . Voor de rest kan dat propere handen gedoe wachten tot na de bekerfinale .
Vind ik leuk
woensdag 24 april 2019 om 09:58
Die vent leert niet bij , wacht nu af en als het voor 100% vast staat kan men nog altijd op een serene manier zijn gedacht zeggen . Vorige keer net voor de allesbeslissende wedstrijd heeft hij door zijn ongelooflijke domme uitspraken gans KV Mechelen super gemotiveerd en nu gaat hij mensen die moeten oordelen onnodig onder druk zetten . Dat zijn dan mensen die een bedrijf leiden
Vind ik leuk
Brubru +6305
woensdag 24 april 2019 om 10:03
Sommige clubleiders kicken nu eenmaal op aandacht, anderen komen nooit of bijna nooit in de media.
Iedereen zal wel weten wie ik bedoel.
Vind ik leuk
woensdag 24 april 2019 om 10:16
Als het sportief ni lukt he....
Vind ik leuk
woensdag 24 april 2019 om 10:39
Gezien het hier in het geval van KVM ook een financiele kwestie is (cfr.2003), is de enige valabele straf een terugzetten naar 3e amateurklasse en een monsterboete en ontbinding van de vennootschap ! dan kan Marc Uytterhoeven opnieuw voor reddende engel spelen zoals hij jaren geleden met succes verwezenlijkt heeft.
[Reactie gewijzigd op woensdag 24 april 2019 om 10:43]
Vind ik leuk
VeeDeeVee +21082
woensdag 24 april 2019 om 10:41
Ze hebben wel gelijk he. Of dat een artikeltje nu in het reglement staat, kan de mensen geen zak schelen. Matchfixing (of poging tot) moet streng bestraft worden, anders kan je er beter gewoon mee stoppen. Als die datum het enige argument is, dan houdt het gewoon op. Leuk voor KVM en WB mocht het lukken, maar beide clubs zullen de perceptie voor het leven lang meedragen.
Vind ik leuk
Inco +17
woensdag 24 april 2019 om 13:21
Vrancken, het zou u sieren dat u u mond zou houden tot alles beslist is. Ook indien er hoger beroep aangetekend moet worden u mond houden tot dit behandeld is. Want ik ben er bijna 100% zeker van dat deze corrupte bond KV gaat veroordelen en dat juist een dag voor de bekerfinale in de hoop dat ze ontwricht worden en de finale verliezen.

Btw ben je hier in België niet onschuldig tot het tegendeel bewezen is en nee een andere bekentenis van iemand anders is geen bewijs van u schuld.
Vind ik leuk
woensdag 24 april 2019 om 14:15
De beide clubs houden vol dat er niets gebeurd is. Overwegen Eventueel gerechtelijke stappen, ik kan mij toch niet van de indruk ontdoen dat b wilrijk te hard van stapel loopt.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws