Beerschot-man reageert: Waasland-Beveren gaf toe dat Mechelen hen benaderd heeft

Beerschot-man reageert: "Waasland-Beveren gaf toe dat Mechelen hen benaderd heeft"

Gepubliceerd: woensdag 24 april 2019 om 07:48wo 24-04-2019 om 07:48

De KBVB wil KV Mechelen en Waasland-Beveren laten degraderen vanwege hun aandeel in het omkoopschandaal. Beerschot Wilrijk zit dit graag gebeuren. Bestuurder én topadvocaat Walter Damen geeft tekst en uitleg bij Sporza.

Zo overweegt Beerschot Wilrijk ook mee op de kar te springen bij een juridische strijd. "We proberen nu alle mogelijke info te verzamelen. We volgen het dossier in elk geval op de voet op. Als de vordering ons bereikt, zullen we die eerst bestuderen. Op basis daarvan beslissen we welke stappen we zelf zullen ondernemen", zegt Walter Damen.

"De artikels die al in de media zijn verschenen en de interviews die zijn gegeven, wijzen erop dat er sprake was van matchfixing. De woordvoerder van Waasland-Beveren geeft toe dat KV Mechelen hen benaderd heeft. Dat is toch een bewijs dat Mechelen zich bezondigd heeft aan potentiële matchfixing."

Poll

Verdienen Mechelen en WB de degradatie?

(1915 stemmen)

Plaats een reactie

Filiep +724
woensdag 24 april 2019 om 07:53
Én dat Beveren het niet gemeld heeft
Vind ik leuk
TageMeister +10212
woensdag 24 april 2019 om 07:54
Het spelleke is aant beginnen...


Maar geef 1 der partijen eens ongelijk!
Ben benieuwd of den bond echt alles zo snel zal rondkrijgen.

Ik zie de strart van de competitie al uitgesteld worden...
Vind ik leuk
Frefke +1634
woensdag 24 april 2019 om 12:16
Gaat er nog een competitie zijn met alles wat naar boven aan het komen is... ?
Vind ik leuk
sceptomaan +556
woensdag 24 april 2019 om 07:54
Eigenlijk zou het van meer respect betuigen van Beerschot-Wilrijk als ze hier niet op gaan reageren tot alles is uitgeklaard. Ze hebben op sportieve wijze de promotie mislopen.
Anderzijds is het een gigantisch verschil om je kern voor te bereiden op 1A of op 1B zowel sportief als financieel, daarom verdienen ook zíj snél duidelijkheid.
Vind ik leuk
TageMeister +10212
woensdag 24 april 2019 om 08:00
Idd Lokeren hoor je niet...
Vind ik leuk
Wimz3 +1009
woensdag 24 april 2019 om 08:10
Ligt niet in de natuur van Beerschot om respect te tonen.
Vind ik leuk
woensdag 24 april 2019 om 09:22
We zijn al 2 maal op onsportieve wijze onze promotie misgelopen , moeten wij dan steeds in een hoekje gaan zitten wachten tot het crapuul al de sportieve maar meestal onsportieve manieren gebruikt en buiten een uitschuiver van de heer Vrancken heeft BW zich steeds afzijdig en waardig opgesteld terwijl het toch zo verschrikkelijk belangrijk is voor onze ploeg . Uiteraard worden onze bestuursleden nu gecontacteerd door de sensatiezoekende pers om hun mening te geven en zij die dan kunnen verbuigen tot sensationele koppen .
Hopelijk besef je dat wij ditmaal slachtoffer zijn en geen dader
Het is ook wat je aanhaalt dat de tijd dringt om de ploeg op een deftige manier te versterken .
Vind ik leuk
Peed +977
woensdag 24 april 2019 om 09:51
Twee keer ?
Vind ik leuk
woensdag 24 april 2019 om 10:01
Ja , éénmaal met de hervorming van de competitie en vorig seizoen op Cercle Brugge
Vind ik leuk
Peed +977
woensdag 24 april 2019 om 10:20
Die late penalty bedoel je ? Was een twijfelgeval : indien hij niet zou gegeven zijn, had Cercle op de barricades gestaan en vica versa.
Vind ik leuk
woensdag 24 april 2019 om 10:32
Als BW supporter voelde je aan dat deze wedstrijd nooit kon gewonnen worden ( extra vergadering op zaterdagmorgen om het opschortend beroep van Alex Maes ongedaan te kunnen maken voor zijn rode kaart dan de ballenjongens verwijderen toen men voorstond en ze laten terugkomen zo snel men achterstond en terug onmiddellijk weg na de penalty , van de extra tijd is maximum 1 minuut werkelijk gespeeld en zo kunnen we blijven opnoemen .)
Vind ik leuk
sceptomaan +556
woensdag 24 april 2019 om 17:49
Die penalty was toch écht belachelijk...
Vind ik leuk
Verne +502
woensdag 24 april 2019 om 07:55
Ja, inderdaad want voorzitter Huyck van Beveren heeft al meermaals in de pers verklaard dat hij benaderd was door bestuursleden van Mechelen, maar niet wist dat een meldingsplicht aan de Voetbalbond verplicht was. Dat zijn toch wel serieuze bewijzen.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +21083
woensdag 24 april 2019 om 10:57
Op procedurefouten spelen in een zaak over sport, je moet het maar durven. Ethiek is zo belangrijk in het voetbal, best zielig dus als dat regeltje in het bondsreglement het enige is waar je op kan terugvallen.
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2980
woensdag 24 april 2019 om 08:17
Probeer maar eens een rechtszaak te winnen met als argument "Het heeft in de krant gestaan", daar zal veel volk naar komen kijken... :-)
Vind ik leuk
TageMeister +10212
woensdag 24 april 2019 om 08:27
Als journalist gesprek heeft opgenomen (wat niet vreemd is in een interview) kan dit wel als sluitend bewijs dienen(vrees ik)
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2980
woensdag 24 april 2019 om 09:17
Ik heb daar sterk mijn twijfels over.
Ten eerste moet diezelfde journalist dan al bereid zijn of via een rechtbank gedwongen worden om die opnames vrij te geven aan het parket maar zelfs dan blijft het een verklaring die niet onder ede werd afgenomen en zal de eerste de beste advocaat die opname kaderen als grootspraak en leugens vanwege zijn cliënt om zichzelf interessant te maken.

Dat laatste is dan in ieder geval wel goed delukt. :-)
Vind ik leuk
TageMeister +10212
woensdag 24 april 2019 om 09:44
miss was hij zo "dom" dit ook aan de flikken zo te zeggen...
Vind ik leuk
Don John +245
woensdag 24 april 2019 om 08:40
echte ratten... als ge zo moet promoveren... triestig
Vind ik leuk
K1908 +3187
woensdag 24 april 2019 om 09:37
Het zou hen sieren om gewoon hun bek te houden en af te wachten.
Als gieren er zo rondvliegen, 't is niet om aan te zien...
Vind ik leuk
Peed +977
woensdag 24 april 2019 om 09:54
Daar is hij weer ...
Vind ik leuk
woensdag 24 april 2019 om 12:03
Er is gezegt Da ze benaderd zijn wie zegt dat kvm hen benaderd heeft en ni velkovic
Vind ik leuk
Inco +17
woensdag 24 april 2019 om 13:10
Plus het is wel gemakkelijk zeggen, we zijn benaderd door kv. Als er geen bewijzen van zijn is het woord tegen woord. Anders zou het gemakkelijk om een ploeg te laten degraderen. Even beweren dat ze een u ploeg hebben benaderd en het is gefikst.
Vind ik leuk
woensdag 24 april 2019 om 19:10
Beerschot naar 1A ?laat de federale politie dan maar klaar staan bij elke wedstrijd
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws