Komt volgende Anderlecht-coach uit JPL? 'Hij staat voor goed voetbal'

Komt volgende Anderlecht-coach uit JPL? 'Hij staat voor goed voetbal'

Gepubliceerd: vrijdag 19 april 2019 om 07:15vr 19-04-2019 om 07:15

Laatste update: vrijdag 19 april 2019 om 07:22vr 19-04-2019 om 07:22

RSC Anderlecht zal na het vertrek van Fred Rutten voorlopig verdergaan met het duo Karim Belhocine-Jonas De Roeck. Toch verwacht Het Laatste Nieuws dat er binnenkort een nieuwe trainer komt. Een mogelijke opvolger is Félice Mazzu.

De krant verwacht dat een type-Mazzu wel zou aarden bij een club als Anderlecht. 'Mazzu staat voor goed voetbal, kan een organisatie neerzetten, is een peoplemanager en heeft met Charleroi, in de onderlinge confrontaties met Anderlecht, tactisch telkens een sterke indruk nagelaten.'

Tijd is rijp
Mazzu is nu al ruim vijf jaar trainer bij Charleroi, waardoor het stilaan het moment wordt om naar een topclub te trekken. 'Het is voor hem nu of nooit om een stap hogerop te zetten. Met de Franstalige Mazzu als trainer kan Anderlecht ook de perceptie breken van een té Vlaamse club.'

Naast Mazzu passeerden ook namen als Martin Jol en – uiteraard – Kasper Hjulmand al de revue bij paars-wit. Afwachten wie de nieuwe coach van Anderlecht wordt, en wanneer.

Poll

Zou Mazzu bij RSCA passen?

(446 stemmen)

Plaats een reactie

vrijdag 19 april 2019 om 07:21
Ik heb sterk mij twijfels als Mazzu wel een coach is voor Anderlecht..
Vind ik leuk
Ku Ma +646
vrijdag 19 april 2019 om 07:21
Is zie deze trainer wel zitten!
Zeker om een ploeg op de rails te krijgen!
(Dit is de eerste keer dat ik positief ben over een potentiële trainer voor Anderlecht)
De laatste trainer die ik kon hebben was Ariel Jacobs. Wat volgde paste niet bij Anderlecht qua mentaliteit (mijn persoonlijke bescheiden mening) velen zullen niet akkoord zijn :)
Vind ik leuk
Mckenzie +5165
vrijdag 19 april 2019 om 07:24
Tja. Misschien wel, hé. Misschien hebben we in eerste instantie organisatie nodig.
Vind ik leuk
Jake Genk +364
vrijdag 19 april 2019 om 08:34
Beter iemand tweetalig !
Vind ik leuk
blondel +4270
vrijdag 19 april 2019 om 08:46
Boskamp is 3 x naeen kampioen geworden met Anderlecht,en kan Boskamp Frans?Nee,wat is het probleem dan.Komt er een buitenlandse trainer ,dan spreekt die ook alleen maar engels.Waarom zou Mazzu 2-talig moeten zijn?Maar ik dacht dat Huljmand al bezig was met Anderlecht?Of zijn dat allemaal losse verzinsels.
Vind ik leuk
vrijdag 19 april 2019 om 13:31
Boskamp kan enkel "Bossies" praten he ;-)
Vind ik leuk
oesje +583
vrijdag 19 april 2019 om 08:50
dat moeten ze doen en geef ik supporters een raad verschaf jullie geen ab want het zal juist hetzelfde zijn maar dat is de waalse pers die dat wil
Vind ik leuk
Wankstar123 +2816
vrijdag 19 april 2019 om 08:50
Bij charleroi speelt hij defensief omdat hij niet anders kan (denk ik). Ben benieuwd of hij z’n visie kan aanpassen bij Anderlecht. Of hij maakt er een soort van belgische Atletico Madrid van.
Vind ik leuk
JaiVes +130
vrijdag 19 april 2019 om 09:07
Laat Hjulmand maar komen. Een nieuwe wind met verzorgd voetbal en kansen voor talent en de jeugd
Vind ik leuk
Mrbai +590
vrijdag 19 april 2019 om 09:32
Zetterberg en Schifo samen op de bank als je RSCA DNA wilt :)
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws