Anderlecht nodigt twee ex-Rode Duivels uit voor clash met KAA Gent

Anderlecht nodigt twee ex-Rode Duivels uit voor clash met KAA Gent

Gepubliceerd: donderdag 18 april 2019 om 19:30do 18-04-2019 om 19:30

Anderlecht speelt pas op zondag thuis tegen KAA Gent, maar het is inmiddels wel bekend wie de aftrap geeft. Twee ex-Rode Duivels nemen dat voor hun rekening. 

Alex Czerniatynski en Michel De Wolf zijn uitgenodigd in het Astridpark. Czeniatynski was in de jaren tachtig een gevreesde spits, die 55 goals maakte op 120 wedstrijden voor Anderlecht. 

Zondag hebben we het plezier twee clublegendes te mogen verwelkomen in het Astridpark. Alexandre Czerniatynski en Michel De Wolf trappen dan de wedstrijd tegen Gent op gang. Met hem in de ploeg bereikte Anderlecht twee keer de finale van de UEFA Cup, die het in 1983 ook won. Czerniatynski speelde ook nog voor Standard, Antwerp en KV Mechelen.

De Wolf kwam pas op zijn 32ste naar Anderlecht, maar heeft toch nog 146 wedstrijden verzameld in het paars-witte shirt. In 1991, 1993 en 1994 mocht hij de landstitel meevieren. Op zijn 36ste ging hij nog bij Olympique Marseille spelen, dat doen wel uitkwam in de Ligue 2.

Plaats een reactie

donderdag 18 april 2019 om 19:35
Clash?
Vind ik leuk
donderdag 18 april 2019 om 19:39
Een clash tussen de nr 5 en 6de in de stand?
Spannend!
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2980
donderdag 18 april 2019 om 19:39
De vraag is of ze die mannen nog speelgerechtigd gaan krijgen voor zondag? :-)
Vind ik leuk
Rune1891 +8317
donderdag 18 april 2019 om 19:46
Blauw zwarte bond zal dat wel regelen 😉
Vind ik leuk
Rimka96 +1293
donderdag 18 april 2019 om 19:39
Misschien allebei gewoon opstellen...
Vind ik leuk
Toca +54777
donderdag 18 april 2019 om 19:56
Ben is benieuwd hoeveel volk er nog gaat zijn zondag.
Vind ik leuk
donderdag 18 april 2019 om 19:58
Ik vrees dat er niet veel volk zal komen opdagen..
Vind ik leuk
Toca +54777
donderdag 18 april 2019 om 20:04
Vrees ook wel dat het wat gaat schelen.
Vind ik leuk
firedwarf +4583
donderdag 18 april 2019 om 20:22
dacht al effe da ze die mannen gingen opstellen... nuja veel slechter dan nu zou het toch nie zijn in ieder geval :D
Vind ik leuk
BVDS +1306
donderdag 18 april 2019 om 21:12
Ze kunnen misschien ook Maurice de schrijver uitnodigen... lekker nostalgisch kletsen over de goede oude tijd...
Vind ik leuk
Dondie +303
donderdag 18 april 2019 om 21:46
Daar kijken ze waarschijnlijk al enorm naar uit 🙄🙄
Vind ik leuk
ScheveStek +2454
donderdag 18 april 2019 om 22:29
Op zijn 36ste ging hij nog bij Olympique Marseille spelen, dat doen wel uitkwam in de Ligue 2.

"dat DOEN wel..."

Serieus?
Vind ik leuk
vrijdag 19 april 2019 om 00:31
Tegenwoordig is er meer te zien voor de match als tijdens de match.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws