KRC Genk heeft lastige opdracht op Sclessin na schamele 2 op 33

KRC Genk heeft lastige opdracht op Sclessin na schamele 2 op 33

Gepubliceerd: donderdag 18 april 2019 om 19:15do 18-04-2019 om 19:15

KRC Genk kan vrijdag een flinke stap richting titel zetten als het Standard verslaat op Sclessin. Het zou in ieder geval historisch zijn, want Genk kon de laatste elf wedstrijden niet winnen in Luik.

Meer nog: KRC Genk haalde in die elf wedstrijden zelfs maar twee gelijke spelen. Negen keer ging Genk de boot in. Met een doelsaldo van 22-4 over die elf wedstrijden kan Genk dus moeilijk als favoriet worden gezien.

Vorig seizoen ging Genk een keer met 5-0 ten onder op Sclessin. Dit seizoen ging het echter beter. In de reguliere competitie kon Genk een 1-1 uit de brand slepen op Standard. 

De laatste keer dat KRC Genk daar won was in het seizoen 2011/2012, toen het in Play-Off 1 2-3 werd voor de bezoekers. Töszer, Vossen en Benteke zorgden toen voor de Genkse doelpunten.

Poll

Wie wint Standard - KRC Genk?

(863 stemmen)

Plaats een reactie

DDT +4103
donderdag 18 april 2019 om 19:30
en dan, brugge de laatste 21 niet tot nu ;)
Vind ik leuk
j.caesar +2392
donderdag 18 april 2019 om 19:59
een Limburger is inderdaad een eeuwige optimist
Vind ik leuk
zaterdag 20 april 2019 om 16:48
Optimisten zijn de beste aangezien we met 1-3 zijn gaan winne
Vind ik leuk
donderdag 18 april 2019 om 20:01
Deze keer gaan ze winnen..
Dit hoop ik toch..
Vind ik leuk
firedwarf +4576
donderdag 18 april 2019 om 22:07
ik denk van niet :D standard gaat revanche willen nemen voor de voetballes die ze kregen van brugge EN ze hebben een oefenmatch van een half uurke tegen anderlecht erop zitten daar waar racing genk tegen brugge wel diep is moeten gaan... Volgens mij wint standard dit gemakkelijk of genk zou standard gelijk brugge direct bij de keel moeten grijpen
Vind ik leuk
Toca +54757
donderdag 18 april 2019 om 20:06
Genk moet in staat zijn daar te winnen.
Vind ik leuk
ToCa1969 +249
donderdag 18 april 2019 om 21:40
Dat zijn ze ook, nu nog hopen dat de voetbal goden meewerken... Maar ‘t blijft een lastige verplaatsing. Het gaat er hopelijk heet aan toe gaan, op het veld weliswaar.
Vind ik leuk
Genkies +501
donderdag 18 april 2019 om 21:52
Als we spelen met dezelfde grinta als tegen Brugge wel maar Standard uit is nu eenmaal heel moeilijk voor ons!
Vind ik leuk
GT8 +786
vrijdag 19 april 2019 om 09:12
Als Genk ooit zou moeten winnen daar, is het nu. Money time! Het zal moeilijk zijn, we'll see!
Vind ik leuk
Gimini +1384
vrijdag 19 april 2019 om 01:42
Dat zijn wedstrijden waar je punten moet pakken wil je kampioen spelen. Ze gaan er echt geen cadeau krijgen. Standard is thuis ijzersterk, MPH zal geen moeite moeten doen om zijn ploeg te motiveren. Als Genk zich niet ingraaft en het 1 ste kwartier kan overleven, maken ze kans om iets uit Luik mee te brengen.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws