Wesley klaagt aan: Ik krijg voortdurend trappen, elke week weer

Wesley klaagt aan: "Ik krijg voortdurend trappen, elke week weer"

Gepubliceerd: donderdag 18 april 2019 om 19:00do 18-04-2019 om 19:00

Laatste update: donderdag 18 april 2019 om 20:11do 18-04-2019 om 20:11

Wesley Moraes moet elke week knokken in de spits bij Club Brugge. De Braziliaan is voorin de sleutel, maar ergert zich wel geregeld aan het fysieke spel in de Jupiler Pro League.

"Ik krijg voortdurend trappen. Elke week weer. Maar ik heb geleerd er rustig onder te blijven", geeft hij aan in Sport/Voetbalmagazine. "Soms denkt een scheidsrechter: die vent is sterk genoeg, die moet ertegen kunnen, maar dat is niet altijd zo. Maar daarop reageren doe ik niet meer."

Wesley heeft duidelijk veel bijgeleerd in België. "Dat heeft te maken met mijn ontwikkeling als atleet en als mens. Soms proberen ze het nog wel, Kara onlangs nog tijdens de wedstrijd op Anderlecht, maar steeds minder, omdat ze zien dat het geen effect meer heeft. Ik blijf nu rustig."

De verdedigers tonen dan ook meer ontzag voor hem. "Dat voel ik wel, ja, dat er meer respect voor me is. Ze zijn waakzaam als ik aan de bal kom, maar het respect is wel wat groter."

Plaats een reactie

Toca +54761
donderdag 18 april 2019 om 19:13
T leven kan hard zijn in de spits. Een risicoberoep.
Vind ik leuk
Peed +977
donderdag 18 april 2019 om 19:15
Als braafste kind van de klas mag hij dat zeggen 😉
Vind ik leuk
donderdag 18 april 2019 om 19:24
Ik begrijp hem wel ,maar er lopen er ook nog een paar rond met vals gebit ,na duel met hem,al geef ik toe de laatste tijd is hij wat kalmer.
Vind ik leuk
donderdag 18 april 2019 om 19:28
Noem eens wie? Is geleden van het begin van het seizoen.
Vind ik leuk
Kingambo +3318
donderdag 18 april 2019 om 19:32
Wat hij Sasha Kotysch gelapt heeft zal ik nooit vergeten...en zelf nen bleiter eerste klas, wat wil die hogerop gaan doen? Eens goed gelachen !
Vind ik leuk
Rune1891 +8316
donderdag 18 april 2019 om 19:40
Hahahahaha, ik ken een speler van standard die een been doormidden heeft getrapt, was stukken erger dan wesley-kotysch, (dat was een duel waarvan je er 17 op een match ziet maar ja, als je maar kan lullen over Club he...)
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 april 2019 om 19:44]
Vind ik leuk
Kingambo +3318
donderdag 18 april 2019 om 19:50
Reactie aangepast
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 april 2019 om 20:13]
Vind ik leuk
Rune1891 +8316
donderdag 18 april 2019 om 20:00
Je laat weer je klasse kennen... didillon had precies wel gelijk...
Vind ik leuk
hoekschop +4539
donderdag 18 april 2019 om 21:15
Daar ben ik het niet mee eens. Dat was geen duel zoals er 17 op een match zijn. Het was een degoutante fout die het einde van de carrière van die St-Truiden speler had kunnen betekenen. De goorste fout die ik de laatste jaren op Belgische velden gezien heb.
Vind ik leuk
Rune1891 +8316
donderdag 18 april 2019 om 21:53
Euhm, is dit sarcasme of meen je dat echt? Ik heb net eens de fout terug gezien, was niks kwaadaardigs aan, gewoon een duel waarbij ze allebei voor de bal gaan en waar Wesley een fractie van een seconde te laat komt geen vliegende tackle, voet niet vooruit, gewoon een tackle die je vaak ziet alleen was het contact ongelukkig
Vind ik leuk
hoekschop +4539
vrijdag 19 april 2019 om 12:04
Je moet het willen zien. Wesley gaat met gestrekt been 40 cm boven de grond door op Kotysch. Hoort niet thuis op een voetbalveld. Zo'n been breekt niet van zelf.
Vind ik leuk
Zelfkweek +1521
vrijdag 19 april 2019 om 09:13
Nee , we zullen lachen met jou om al je domme uitspraken nu...😂😂😂
Vind ik leuk
Rune1891 +8316
donderdag 18 april 2019 om 19:32
Grappig dat dan net een supporter van de ploeg van santini dit zegt...
Vind ik leuk
Hierulf +2050
donderdag 18 april 2019 om 19:35
Hahaha hij kriigt er tien maar geeft er twintig... lmao !
Vind ik leuk
Bart Joos +3390
donderdag 18 april 2019 om 19:42
Toen stond hij nog onder de verderfelijke invloed van ketje Gilles, U weet wel de man met het Anderlecht DNA die recent nog onderhoud heeft gehad met Coucke & Cie..
Vind ik leuk
DDT +4103
donderdag 18 april 2019 om 19:56
oei, wat een verrassing. Vanaf volgende week een meter afstand houden van meneer Wesley jongens
Vind ik leuk
Truth +4551
donderdag 18 april 2019 om 20:15
Uitdelen en incasseren ...hoort bij het voetbal maar jammer genoeg zijn de scheidsrechters niet altijd even consequent daarin ! Gewoon verder doen Wes en je zal ons serieus wa kluiten opleveren 😜🥳
Vind ik leuk
dethklok28 +5931
donderdag 18 april 2019 om 20:15
Wesley "Stannah" Moraes.
;-)

Voor de rest begrijp ik hem. Hij heeft een punt. Wat zijn voorgeschiedenis (en het is wel degelijk geschiedenis) ook is. Doet in principe niet ter zake.
Vind ik leuk
Snoeck +2
donderdag 18 april 2019 om 20:28
Ge moet maar zo geen etter zijn, zoekt elke match om fouten uit te lokken
Vind ik leuk
dethklok28 +5931
donderdag 18 april 2019 om 21:00
Al staat die met een bordje "trap mij" dat maakt geen bal uit. En dat maakt van hem geen etter.
Jouw reactie maakt van jou wel een blijter. Met alle respect.
Vind ik leuk
donderdag 18 april 2019 om 21:39
Ik weet dat er veel mensen zijn die een hekel hebben aan Brugge maar je moet eerlijk toegeven dat hoe groter en fysieker je bent als aanvaller hoe meer fouten er op je gemaakt worden.. En dat is bij wesley wel het geval.

er zijn ook andere spitsen bij andere ploegen die het zelfde meemaken.

Ik vind dat de scheidsrechters wat conesquenter mogen optreden. Het zelfde met Dieumerci Mbokani die wordt ook elke match op een oneerlijke manier tegengehouden.

Gewoon consequentere scheidsrechters die de aanvallers beschermen
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 april 2019 om 21:40]
Vind ik leuk
dethklok28 +5931
donderdag 18 april 2019 om 23:27
Zo fysiek sterk zijn Messi of Neymar niet. Op hen worden nog veel meer fouten gemaakt.
Zij zijn het aanspeelpunt. Haal je die uit de wedstrijd sta je er goed op.
Verschil is wel dat Wesley niet zo vaak de fout meekrijgt als een Messi of Neymar. Die krijgen net dat meer "bescherming"
Vind ik leuk
vrijdag 19 april 2019 om 07:52
De vraag is waarom want erg eerlijk is dat niet
Vind ik leuk
dethklok28 +5931
vrijdag 19 april 2019 om 09:13
Omdat een kind omduwen er erger uitziet...
Vind ik leuk
vrijdag 19 april 2019 om 09:20
Iemand vasthouden zodat hij niet kan bewegen is een fout
Vind ik leuk
dethklok28 +5931
vrijdag 19 april 2019 om 14:24
Hoor je mij dat ontkennen?
Vind ik leuk
firedwarf +4578
donderdag 18 april 2019 om 22:00
En gij wilt in engeland gaan spelen of italie? sukkelaar toch...
Vind ik leuk
deket +393
vrijdag 19 april 2019 om 02:01
Wat zit je te zeuren man, je bent de minst sportieve spits die ik ken, had begin van het seizoen een maandenlange schorsing moeten krijgen, alle analisten waren het hierover eens, maar werd vrijgepleit wegens PROCEDURE fouten, blijkbaar is iedereen dat al vergeten
Vind ik leuk
Rune1891 +8316
vrijdag 19 april 2019 om 13:07
Maandenlange schorsing..... was je even streng toen harbaoui of santini of Theo bij jullie hetzelfde deden? Of was je toen iets milder?
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws