Wagner houdt voet bij stuk over Malinvoskyi: “Anders was het vijf minuten kolder”

Wagner houdt voet bij stuk over Malinvoskyi: “Anders was het vijf minuten kolder”

Gepubliceerd: donderdag 18 april 2019 om 09:15do 18-04-2019 om 09:15

Laatste update: donderdag 18 april 2019 om 09:16do 18-04-2019 om 09:16

Bondsprocureur Kris Wagner kwam in een storm van kritiek terecht na de strafvordering op Ruslan Malinvoskyi. Hij houdt echter voet bij stuk en stelt zijn mening niet bij.

Wagner wilde zeven speeldagen schorsing na de rode kaart van Malinvoskyi in de slotminuten tegen KAA Gent. Uiteindelijk kreeg de sterkhouder van KRC Genk er geen. Wagner hield een betoog van twee uur. “Het was een complexe zaak, die voor mij een juridische uiteenzetting van twee uur verantwoordde.”

“Ik kon die zaak niet afhaspelen op een kwartier. Ik heb de uiteenzetting gekruid met een occasionele kwinkslag en hier en daar een vergelijking om de aandacht van de voorzitter vast te houden. Als je als buitenstaander daar de vijf minuten kwinkslagen en vergelijkingen uit distilleert, hou je geen genuanceerd betoog meer over, maar vijf minuten kolder.”

Lees ook: Wagner reageert op De Vlieger: “Met hem wil ik enkel eens gaan benchpressen"

Plaats een reactie

donderdag 18 april 2019 om 09:24
Is die kwakker daar nog mee bezig stamp die buiten bij de bond wat die is kort bij het gek worden wat met Ito clouwn
Vind ik leuk
Siculiana +361
donderdag 18 april 2019 om 09:28
Gelijk heb je. Daar scheelt precies toch iets mee met dat ventje.
Vind ik leuk
TageMeister +10212
donderdag 18 april 2019 om 09:28
Je hebt gelijk de huidige straffeloosheid is vele malen beter !

We hebben liever dat mannen als Carcela, Wesley, Santini,.... telkens onbestraft blijven...
Vind ik leuk
Siculiana +361
donderdag 18 april 2019 om 10:26
Volgens mij ben jij een kennis van hem. Ik kan geen andere verklaring vinden. Kom op he man, kan jij je vinden in de acties van die kerel?
Vind ik leuk
j.caesar +2392
donderdag 18 april 2019 om 11:33
Die man doet gewoon zijn werk als aanklager en baseerde zich op verslagen (Vissers, VAR, bondsafgevaardigde) om zijn eis te staven? Wat is er daar mis aan. Het is precies of de voetballers koorknaapjes zijn die nooit niet in het geniep proberen te flikken. Niemand kan in Malinovski zijn hoofd lezen; maar ik ben wel overtuigd dat hij een abnormale beweging uitvoert door naar links terug te komen i.p.v. gewoon naar rechts door te rollen.
n.b. ik heb lang voetbal gespeeld op een "behoorlijk" niveau en had ook meer dan één kneep in mijn zakje.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 april 2019 om 11:34]
Vind ik leuk
donderdag 18 april 2019 om 12:05
Ben er ook van overtuigd dat Malinovski wist wat hij deed..
Vind ik leuk
Patfey +6573
donderdag 18 april 2019 om 14:07
Ja, ik kan mij daar ook in vinden.
Vind ik leuk
donderdag 18 april 2019 om 12:04
Laat Wesley er maar buiten. Begin dit seizoen terecht bestraft geweest en sindsdien zijn les geleerd. Kunnen we van andere niet zeggen.
Vind ik leuk
firedwarf +4581
donderdag 18 april 2019 om 17:39
Nochtans begin van het seizoen voor een duidelijke elleboog niet bestraft geweest... ma dan moeten we zwijgen zeker...
Waarheid kwetst uiteraard...
Vind ik leuk
donderdag 18 april 2019 om 19:29
Wel gestraft geweest...
Vind ik leuk
TageMeister +10212
donderdag 18 april 2019 om 09:27
hij legt het beter uit als MDG en Geertje....
Vind ik leuk
VeeDeeVee +21083
donderdag 18 april 2019 om 09:41
Aandacht heb je gekregen ja.. 🙄 Wat een strekevent zeg.
Vind ik leuk
Boerken +8930
donderdag 18 april 2019 om 11:26
Denk jij nu echt dat het voor aandacht te doen is?
Vind ik leuk
donderdag 18 april 2019 om 10:08
Die moet eerst zijn diploma liegen en bedriegen halen vooraleer hij echte strafzaken mag pleiten en is zijn stage aan het doen bij KBVB
Vind ik leuk
Reagens +3712
donderdag 18 april 2019 om 10:35
Het enthousiasme waarmee analisten, journalisten en supporters deze man afkraken sterkt mij in de overtuiging dat niemand geïnteresseerd is in een eerlijke voetbalsport.
Overal en altijd wordt de controverse gezocht. De scheidsrechter neemt met hulp van de VAR een volledig correcte beslissing in Genk-Brugge en iedereen staat weer te mekkeren.
Dan is er eens een bondsprocureur die tot het uiterste wil gaan en dan is het ook weer van dat. Ik vond dat hij gelijk had met zijn strafvordering en ik ben blij dat er uiteindelijk geoordeeld is dat er geen kwaad opzet mee gemoeid is. Maar ik vind het positief dat het is voorgekomen.
Wagner heeft m.i. gewoon zijn job gedaan. Hij had een vermoeden van opzet en heeft dat verdedigd. De 'jury' heeft ook zijn job gedaan en geoordeeld dat er geen opzet mee gemoeid was. Normaalgezien is dat een reden voor iedereen om content te zijn. Maar ja. Veel mensen konden niet weerstaan aan de hysterie waar geen enkel onderscheid werd gemaakt tussen een strafvordering en een uitspraak ten gronde.
Als iedere openbare aanklager moet ontslagen worden die een zaak verliest gaat de gerechterlijke achterstand rap opgelost zijn wegens geen nieuwe zaken meer.
Vind ik leuk
Truth +4551
donderdag 18 april 2019 om 11:18
De scheidsrechter neemt met de hulp van de Var een volledig correcte beslissing in genk - brugge en toen ben ik gestopt met lezen
Vind ik leuk
Reagens +3712
donderdag 18 april 2019 om 11:21
Was het niet correct dan?
Vind ik leuk
Truth +4551
donderdag 18 april 2019 om 11:28
Volgens iedereen die de regels toepast als het hen uitkomt wel ...voor mensen zoals ik die voetbal aanvoelen zou ik die nooit hebben gefloten ...want het was een op zijn zachtst gezegd een lachwekkende penalty en daar was iedereen die ik tot nu toe daarover hoorde spreken het met me eens !
Maar ja de regels he ...schaf die af want we maken er ons alleen maar opnieuw belachelijk mee...net zoals supporters muilkorven ...waar gaat dit naartoe ? Is dit nog voetbal van het volk en voor het volk ?
Vind ik leuk
Reagens +3712
donderdag 18 april 2019 om 11:32
Uw eerste zin is correct. Al de rest is een waardeoordeel.
Een scheidsrechter/VAR moet de regels toepassen. Niet meer en niet minder.
De voetbalbond moet zien dat die regels duidelijk en goed zijn.
M.a.w. ge schiet op de verkeerde.
Zijde thuis ook boos op uw koortsthermometer als ge ziek zijt?
Vind ik leuk
Truth +4551
donderdag 18 april 2019 om 11:14
Ik ken advocaten dus ik verschiet hier niet in ...
Vind ik leuk
Reagens +3712
donderdag 18 april 2019 om 11:18
Wat een flauwe reactie. Precies of alle advocaten zijn hetzelfde.
Vind ik leuk
Truth +4551
donderdag 18 april 2019 om 11:20
In de al die jaren waar ik in aanraking ben gekomen met advocaten heb ik nog geen enkele tegengekomen die mij van gedachte kon veranderen !
Vind ik leuk
Reagens +3712
donderdag 18 april 2019 om 11:35
Dat zegt meer over u dan over advocaten vrees ik.
Welke van volgende 2 stellingen heeft het meest kans van correct te zijn:

1) àlle advocaten zijn narcistische klootzakken die alleen maar aan zichzelf denken.
2) Truth is een gefrustreerd ventje die alle advocaten op één hoop gooit om zijn zwakke argumentatie te verbergen.

We kunnen er altijd een poll van maken als je wil.
Vind ik leuk
Truth +4551
donderdag 18 april 2019 om 11:46
Ik ga voor stelling 1 want dat is bewezen ...nu ook weer !
Stelling 2 klopt niet ..ik ben allesbehalve gefrustreerd , ik geef enkel ongezouten mijn mening over hoe ik dingen zie en heb ervaren !

Start the poll 👍...ik ga wandelen en ben benieuwd naar de stand als ik terug ben !
1 ding is wel moeilijk ...niemand kent mij hier persoonlijk dus dat gefrustreerd moet er uit ...
Vind ik leuk
Quizmaster +1352
donderdag 18 april 2019 om 13:03
Uw probleem is dat anderen mensen ook een ongezouten mening. Soms anders dan die van u..daar is niets mis mee hoor! Maar je moet er wel mee leren overweg kunnen, dat ligt u precies toch wat moeilijker
Vind ik leuk
Truth +4551
donderdag 18 april 2019 om 13:51
Daar ben je verkeerd in ...je moet je mening ook kunnen onderbouwen en dat doen er veel niet of kunnen dat niet want velen gaan de andere toer op net omdat ze blok zitten .
Ik ga geen enkele discussie uit de weg , heb ik nog nooit gedaan maar ik stop als iemand naast de kwestie begint te praten ! Net zoals die regel ...het was geen strafschop maar de regel is de regel dergelijke discussies daar begin ik niet aan ! Nutteloze energie
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 april 2019 om 13:54]
Vind ik leuk
Quizmaster +1352
donderdag 18 april 2019 om 17:21
Dat denken vele bikj uw comments: 'nutteloze energie' 😛
Vind ik leuk
Truth +4551
donderdag 18 april 2019 om 17:24
Ik zit hier niet om mensen te plezieren of likes te verzamelen dus ik zou zeggen ...whatever 😜😜
Vind ik leuk
Steve-O212 +209
donderdag 18 april 2019 om 22:13
Dat vind ik ook! Als je je mening niet kan onderbouwen moet je zwijgen!
Vind ik leuk
Truth +4551
donderdag 18 april 2019 om 11:50
Dit was ik nog vergeten ...het enige wat dit zegt over mij is ...dat ik geen vod ben en niet geboren ben als een deurmat en wie tegen schenen schopt komt wel eens in aanraking met het gerecht !
Want mocht je insinueren dat ik krapuul ben ofzo dan wil gerust eens met je afspreken !
Vind ik leuk
LDN +293
donderdag 18 april 2019 om 11:54
neen je bent niet gefrustreerd, dit zijn heel normale reacties
Vind ik leuk
j.caesar +2392
donderdag 18 april 2019 om 11:38
Ik ben het met u eens. Wagner deed zijn job en baseerde zijn aanklacht op de verschillende verslagen (Vissers, VAR, bondsafgevaardigde) die hij kreeg. Dat de "beslissers" hun strafmaat baseren op het hoongelach van de "universitair" gediplomeerde analisten is hun volste recht en daarmee is de zaak gesloten.
Ik ben in ieder geval blij dat wij nu een bondsprocureur hebben die weet dat hij ook geen rechter moet zijn zoals zijn voorganger en die m.i. de toekomstige zaken tot op de bot zal onderzoeken.
[Reactie gewijzigd op donderdag 18 april 2019 om 11:43]
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws