Club Brugge-spits Wesley is overtuigd: Ik vind mezelf beter dan Samatta van Genk

Club Brugge-spits Wesley is overtuigd: "Ik vind mezelf beter dan Samatta van Genk"

Gepubliceerd: woensdag 17 april 2019 om 08:45wo 17-04-2019 om 08:45

Club Brugge staat dan wel vier punten achter op KRC Genk, het geeft een tweede titel op rij nog niet op. Blauw-Zwart rekent daarbij op de doelpunten van Wesley Moraes. De Braziliaan vergelijkt zichzelf met zijn collega-spits, Ally Samatta.

Tegenover Sport/Voetbalmagazine spreekt Club-spits Wesley zich uit over de Tanzaniaan. "Ik denk dat hij voetbalt zoals Diaby vorig jaar. Meer de ruimte in, minder op kracht. Misschien krijgt hij daardoor wat meer kansen dan ik, omdat hij wat vaker los wordt gelaten. En is dat de reden waarom hij vaker scoorde."

Wesley geeft toe dat zijn statistieken nog beter kunnen. "Dat is iets waar ik ook aan werk, meer ruimte maken voor mezelf. Diep gaan, in plaats van de bal in de voet te vragen. Ik ben snel, dat zou moeten kunnen."

Toch schat de Braziliaan zichzelf hoger in dan Genk-spits Samatta. "Ik vind van mezelf dat ik beter ben. Maar vraag het hem en hij zal hetzelfde antwoorden. Ik laat het aan de buitenwereld om daarover te oordelen. Hij is belangrijk voor Genk en ik voor Brugge", aldus Wesley.

Poll

Wie vind jij de beste spits?

(573 stemmen)

Plaats een reactie

ToCa1969 +249
woensdag 17 april 2019 om 08:50
Als hij beter was zou hij nu de topschutterlijst aanvoeren, da’s niet het geval, dus mss volgend jaar Wesley ;)
Vind ik leuk
blondel +4270
woensdag 17 april 2019 om 12:03
Wat heeft dat ermee te maken.Is zoals Wesley zegt,Samata wordt meer vrijheid gegunt dan hemzelf.Bij hem hangt er 90 min een speler op,waarom denkje ?
Vind ik leuk
woensdag 17 april 2019 om 08:51
Met zijn ellebogen is hij in ieder geval beter 🤣
Vind ik leuk
Ultron1891 +1208
woensdag 17 april 2019 om 09:05
Klein grut vergeleken met den Ivan hé ;-)
Vind ik leuk
woensdag 17 april 2019 om 10:48
Dat is ook waar, maar den Ivan kan niet voetballen, Wesley wel 😉
Vind ik leuk
Toca +54761
woensdag 17 april 2019 om 08:54
Heb zondag niet gemerkt dat hij beter is.
Vind ik leuk
woensdag 17 april 2019 om 09:00
Zondag was hij inderdaad niet beter.
Zoiets heet 'een momentopname'.

Als je naar transfermarkt.nl gaat en hun marktwaardes opzoekt, staat samatta op 9milj, Wesley op 18.
Wie is de beste van de twee? Tja, da's afhankelijk van welke statistiek voor jou de doorslag geeft zeker.
Vind ik leuk
Quizmaster +1352
woensdag 17 april 2019 om 09:04
Das gewoon door zijn leeftijd...
Je kan toch niet serieus menen dat Wesley beter is?
Als ze Wesley daadwerkelijk voor 18milj kunnen verkopen: onmiddelijk doen!
Vind ik leuk
Truth +4551
woensdag 17 april 2019 om 09:44
18 zal zelfs niet genoeg zijn !
En zijn leeftijd ? Samatta is van 92 en wesley van 96 ...een heel groot verschil 🙄
Wesley 2 x kampioen van belgië 2 x supercup kan ook een factor zijn !
Samatta niks !
Samatta 151wedstrijden 62 doelpunten!
Wesley 124 wedstrijden 42 doelpunten

Geen giga grote verschillen wat mij betreft
Vind ik leuk
Rune1891 +8316
woensdag 17 april 2019 om 11:59
Samatta heeft wel de titel gepakt in Congo, 2 jaar op rij en 2 keer gescoord in de finales van de Afrikaans CL en die ook gewonnen. Geen flauw idee wat daar de verhouding naar is naar Europees voetbal maar stellen dat hij niks heeft gewonnen is ook niet correct
Vind ik leuk
THOR4ever +3977
woensdag 17 april 2019 om 17:19
Die site is inderdaad een betrouwbare waardemeter 🤮
Vind ik leuk
woensdag 17 april 2019 om 22:09
Dat heb ik ook nooit beweerd.
ik stel gewoon vast dat het antwoord op de vraag wie beter is afhankelijk is van waar je het meest waarde aan hecht.
Vind ik leuk
JanB +7100
woensdag 17 april 2019 om 09:20
is een totaal ander type spits
hij creëert gaten voor zijn medemaat
vorig jaar was dat Diaby, nu is dit Schrijvers
het is totaal verkeerd die twee spelers met elkaar te vergelijken
beiden in de spits; OK maar van een andere slagorde
het ideale zou zijn ze beiden naast elkaar te zien
dàt zou vonken geven
Vind ik leuk
Quizmaster +1352
woensdag 17 april 2019 om 09:03
Maar goed dat het bij hem aan zelfvertrouwen niet ontbreekt. Hij is een zeer doorsnee spits in mijn ogen. Het enige nuttige aan hem is dat hij ballen kan bijhouden. Hij heeft amper scorend vermogen.
Geef mij maar Samata, veel betere sputs dan Wesley..
Hij is wel nog jong maar om een echte topspits te zijn bij een Europese (sub)topper moet hij toch veel meer scoren...
Vind ik leuk
Ultron1891 +1208
woensdag 17 april 2019 om 09:41
Samatta en Wesley zijn totaal verschillende type spelers. Kan je niet vergelijken. Is ook totaal zinloos. Of denk je er aan om er een van die twee te kopen misschien ? En jouw ogen zijn alleen belangrijk voor jou. En misschien voor je vrouw/vriendin/man/vriend :-)
Vind ik leuk
Quizmaster +1352
woensdag 17 april 2019 om 09:47
Wrm zegt Wesley dan dat hij beter is, als je ze toch niet kan vergelijken :-)
Voor de rest van uw post zal ik maar niet antwoorden, anders is het weer wenen 😋
Vind ik leuk
Ultron1891 +1208
woensdag 17 april 2019 om 09:51
Da moet ge aan Wesley vragen hé... ik heb nie gezegd da Wesley gelijk heeft hé...
Tja, als ge al niet tegen een grapje kunt...mijn excuses dan. Ik zal het nooit meer doen.
Vind ik leuk
Kris1 +1331
woensdag 17 april 2019 om 09:03
Hij is hier ongetwijfeld zelf heel zeker van. Dat zie je aan zijn attitude bij een vroegtijdige vervanging. Hij wordt dan nukkig en weigerde al de hand van Leko maar ook die van Openda die hem kwam vervangen. Wesley kan zeker nog groeien in het volwassen en nederig worden. Misschien ontdekt hij binnenkort dat de wereld niet om hem draait en dan zal hij een nog betere spits zijn.
Vind ik leuk
Ultron1891 +1208
woensdag 17 april 2019 om 09:32
Geld voor een aantal mensen hier op het forum ook :-)
Vind ik leuk
freejazz +3478
woensdag 17 april 2019 om 10:08
Het gaat hier wel over Wesley, dus geen andere factoren erbij slepen ter verdediging.
Vind ik leuk
Ultron1891 +1208
woensdag 17 april 2019 om 10:49
Ter verdediging ??? Smiley niet gezien op het einde van de zin ? Was een grapje maar da wordt steeds minder en minder geapprecieerd precies.
Of voelt ge u aangesproken misschien ? :-) :-) :-) :-) :-)
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 april 2019 om 10:50]
Vind ik leuk
freejazz +3478
woensdag 17 april 2019 om 11:25
Niet kwaad worden op mij, ik kan heus wel tegen grapjes. Ik voel me ook niet aangesproken. En nu je toch bezig bent, misschien kan jij me de betekenis van die 'tekens' even uitleggen, want gezien mijn (hogere) leeftijd ken ik er de betekenis (echt waar) niet van.
Vind ik leuk
Ultron1891 +1208
woensdag 17 april 2019 om 12:35
Gewoon even :-) 90° naar rechts roteren en dan even je verbeelding gebruiken :-)
Vind ik leuk
freejazz +3478
vrijdag 19 april 2019 om 09:56
Bedankt Ultron
Vind ik leuk
Ultron1891 +1208
vrijdag 19 april 2019 om 11:54
Graag gedaan👍🏻
Vind ik leuk
BST83 +1275
woensdag 17 april 2019 om 09:13
Spreken is zilver...
Vind ik leuk
Bart Joos +3390
woensdag 17 april 2019 om 10:43
Beter zou zijn dat hij met "de voeten spreekt' die bij voorkeur op de grond staan!
Vind ik leuk
Dan4red +1440
woensdag 17 april 2019 om 09:14
Geef mij Samatta maar
Vind ik leuk
DragonEgg +883
woensdag 17 april 2019 om 12:05
Nix geven, ge moet betalen als je 'm wilt zoals iedereen.
Vind ik leuk
CobraX +662
woensdag 17 april 2019 om 09:41
Als ik mag kiezen, dan kies ik toch voor Samatta.
Vind ik leuk
THOR4ever +3977
woensdag 17 april 2019 om 09:50
Is een appel beter dan een peer ? Dat is de discussie hier.
Vind ik leuk
DDT +4103
woensdag 17 april 2019 om 12:03
Een peer is alleszins wel lekkerder 😂
Vind ik leuk
woensdag 17 april 2019 om 09:52
Appels en peren vergelijken....

Vind ik leuk
taz +159
woensdag 17 april 2019 om 10:30
Over wie de beste is kan je discussiëren.
maar als je het van jezelf moet zeggen dat je beter bent ?
getuigt van weinig respect voor tegenstrever of hoogmoed.
Vind ik leuk
woensdag 17 april 2019 om 10:57
Het is duidelijk een boer die spreekt. Opnieuw die arrogantie zoals Vormer en Leko voor de match tegen Genk. Bah! Leer van Ajax Wesley en zwijg 🙂
Vind ik leuk
Rune1891 +8316
woensdag 17 april 2019 om 12:01
Leer van Ajax en zwijg? Wanneer zwijgt Ajax dan? "Wij zijn Ajax wij zijn de beste" getuigt natuurlijk niet van arrogantie, zeker niet als je al 4 jaar niks hebt gewonnen in eigen land...
Vind ik leuk
DragonEgg +883
woensdag 17 april 2019 om 12:06
Wie is Ajax Wesley? Die ken ik niet!
Vind ik leuk
woensdag 17 april 2019 om 11:32
En santini is wel de beste in ellebogen had al zeker drie maal rood moeten krijgen
Vind ik leuk
Kingambo +3318
woensdag 17 april 2019 om 11:42
In elk geval beter in comedie spelen...zal nooit top halen met zo'n mentaliteit, het feit dat hij dit ook in media brengt zegt genoeg...
Vind ik leuk
Lodecol13 +4230
woensdag 17 april 2019 om 11:59
we weten zeker dat Wesley na de Po weg zal zijn naar een ploeg in de subtop van een grote Compt ,tegen een flink bedrag dus als die daar zo een belangstelling voor hebben, zal het rap opgelost zijn deze discussie wie de beste is !!
Vind ik leuk
woensdag 17 april 2019 om 13:11
Tja, als je zo redeneert (transferprijs/belangstelling uit grote competitie), dan zijn de laatste 2 gouden schoenen toch onterecht gegeven denk ik. Voor Vormer is er buiten een bod uit één of andere woestijn nooit deftige interesse geweest... Vanaken valt nog te zien...

Trouwens, ken jij de transferprijs die Genk eventueel voor Samata gaat vangen?
Vind ik leuk
Lodecol13 +4230
woensdag 17 april 2019 om 19:15
Het zijn wel zulke clubs die bepalen of ge de betere speler uit een Compt bent om hem aan te kopen , Ruud was terecht de beste in België , maar hij heeft de leeftijd tegen ,HvA is ook weg als die dat wil ,maar die is honkvast en speelt graag in Brugge met een goed contract , dat is het verschil geen grote belangstelling voor Samata is nog geen ploeg die er over een transfer of prijskaartje iets gemeld heeft , op Wesley jaagden verleden zomer en deze winter Mercato al verscheidene clubs maar moest nog een jaar blijven dus...….
Vind ik leuk
Jake Genk +364
woensdag 17 april 2019 om 13:56
In arrogantie veel beter !
Vind ik leuk
Marcenkie +303
woensdag 17 april 2019 om 20:21
Is dat een spits??Een niet scorende spits dan...jongens toch.. Eigen lof stinkt...
[Reactie gewijzigd op woensdag 17 april 2019 om 20:22]
Vind ik leuk
Steve-O212 +209
donderdag 18 april 2019 om 20:34
In eerste plaats vind ik het nogal arrogant om zoiets over jezelf te zeggen.
En zijn timing is ook niet echt geweldig.. 🤨
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws