De mogelijke opvolgers voor Fred Rutten bij RSC Anderlecht

De mogelijke opvolgers voor Fred Rutten bij RSC Anderlecht

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 17:00di 16-04-2019 om 17:00

Dinsdag raakte bekend dat RSC Anderlecht het seizoen niet uitdoet met Fred Rutten als trainer. VoetbalPrimeur.bezet alvast de mogelijke vervangers voor Rutten op een rijtje. 

Het leger assistenten

Jonas De Roeck 
De Roeck liet bij Sint-Truiden, Berchem Sport en de beloften van Anderlecht al zien een ploeg aan het voetballen te kunnen krijgen. De Roeck was sinds de komst van Fred Rutten deel van een leger assistenten. Hij lijkt de ideale man om een jong Anderlecht te sturen in de zes resterende wedstrijden van Play-Off 1.

Pär Zetterberg 
De chouchou van het Astridpark werd in dezelfde periode als Frank Arnesen naar Anderlecht teruggehaald, om het DNA van de club in ere te herstellen. Zetterberg werd weggepromoveerd naar een plekje als raadgever in het bestuur. Een nadeel: Zetterberg heeft geen enkele ervaring als coach, maar zou ongetwijfeld de man zijn die het meeste krediet krijgt van het Anderlecht-publiek. 

Karim Belhocine 
De ex-speler van onder meer KV Kortrijk werd als assistent onder Hein Vanhaezebrouck naar Anderlecht gehaald. Belhocine is in principe de man die deze spelersgroep het beste kent. Viel na het ontslag van Vanhaezebrouck al even in als interim-coach. Anderlecht pakte toen drie op zes tegen Moeskroen en Waasland-Beveren.

De gedoodverfde opvolger

De kans lijkt groot dat Anderlecht een van de assistenten aanstelt als interim-coach. Wat ook kan is dat de assistenten samen het roer overnemen. Ook bij het ontslag van Vanhaezebrouck ondersteunde De Roeck Belhocine al. Een andere mogelijkheid is dat Anderlecht meteen een coach voor volgend seizoen aanstelt, daarbij wordt meteen gedacht aan Kasper Hjulmand.

Kasper Hjulmand 
Hjulmand was al in beeld bij Anderlecht voor de aanstelling van Fred Rutten. Er hangt dan ook al weken in de lucht dat de Deen deze zomer Rutten zou opvolgen. Hij zou zelfs zijn baan bij Nordsjaelland hebben opgezegd om de kern van Anderlecht grondig te kunnen doorlichten. Afwachten of Anderlecht Hjulmand nu al aanstelt, of eerste de nodige transfers doet. Hij zou gezien na zijn vertrek bij Nordsjaelland gratis naar Anderlecht kunnen komen. In de winter vormde de afkoopsom in zijn contract nog een struikelblok.

Wild-cards
Anderlecht kan ook nog een totaal andere weg inslaan. Daarvoor denkt VoetbalPrimeur.be aan twee namen. Een logische en een iets minder voor de hand liggende.

Frank Vercauteren
Vercauteren is naast Zetterberg ongetwijfeld de man met meeste Anderlecht-DNA uit dit rijtje. Hij is momenteel sportief adviseur bij OH Leuven, dat maandag een oefenwedstrijd (2-4) verloor van Anderlecht. Tijdens die oefenwedstrijd stond Vercauteren zowat de hele wedstrijd naast Zetterberg. Benieuwd of een nakend sollicitatiegesprek ook een van de gespreksonderwerpen was.

Gert Verheyen
Verheyen speelde tussen 1988 en 1992 61 wedstrijden voor Anderlecht, om daarna uit te groeien tot een icoon bij Club Brugge. Zijn Club Brugge-verleden zou wel voor gemor bij de Anderlecht-fans kunnen zorgen. Hij oogstte veel lof als coach van de nationale U19 en weet dus hoe hij met de jeugd moet werken. Zijn eerste avontuur als hoofdcoach bij een clubteam was niet meteen succesvol, bij Oostende stapte hij zelf op.

Lees meer over:Jupiler Pro League

Poll

Wie moet Rutten opvolgen?

(1182 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +52340
dinsdag 16 april 2019 om 12:01
Verheyen 😄😄😄😄😄😄😄😄
Vind ik leuk
freeman +14161
dinsdag 16 april 2019 om 12:14
Die zal wel slimmer wezen ..... :-)
Vind ik leuk
Toca +52340
dinsdag 16 april 2019 om 12:17
We hebben rust in de tent nodig, dus zeker geen blauw zwart icoon. Een Verheyen staat voor mij ook niet verder dan De Roeck;
Vind ik leuk
dakcota +4644
dinsdag 16 april 2019 om 12:26
waarom die blauw zwarte link maken? Lijkt mij totaal onnodig, verheyen heeft hem bewezen als analist (wat totaalniet gelijk staat aan trainer, i know) en ook bewezen totaal onverschillig te zijn en neutraal naar 'zijn' blauw zwart of paars wit of blauw wit of groen geel of whatever.

ik vind zijn visie als trainer bij oostende ook leuk (ik woon daar, dus ik volgde het even dichtbij als anderlecht) ook al had hij daar het materiaal niet voor, ik denk met wat anderlecht hem "KAN" geven deze zomer dat hij wel een zeer interessante optie is. ook iemand die geen flauwekul van 'pseudovedetten' zal accepteren
Vind ik leuk
Toca +52340
dinsdag 16 april 2019 om 12:36
K vind het echt ne lastige. Ik denk ook niet dat hij interesse zal hebben. Gaat zonder twijfel een eeuwige strijd met de lastige supporters moeten aangaan en wees nu eerlijk welke buitenstaander wil er nu aan beginnen.
Vind ik leuk
dakcota +4644
dinsdag 16 april 2019 om 12:41
Dat is uiteraard de vraag. WIE wil er aan beginnen, het zal waarschijnlijk Zetterberg/Belhocine zijn tot einde seizoen, want veel valt er toch niet meer te rapen buiten de HOOP voor Europees voetbal, maar daarvoor zal een nieuwe trainer sowieso toch geen tijd hebben.

hoezeer ik het voor Verheyen heb,op dit moment misschien niet de juiste keuze.. maar ik denk wel verder dan naar de ploeg dat ze tijdens hun spelerscarrière hebben gehad, kijk naar Clement (dat gebeurt nooit natuurlijk) maar met wat hij bewezen heeft zou niemand klagen dat hij naar ons zou komen MOEST het niet voor zijn verleden zijn geweest

Investeren in een dikke naam, portemonnee opentrekken en snel iemand vinden die echt een grote naam is voor Anderlecht. en dan die persoon mee betrekken in het groepje Arnesen en Verscheuren voor de ploeg te maken voor volgend seizoen

of is dat te hoopvol? :D
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 12:42]
Vind ik leuk
Toca +52340
dinsdag 16 april 2019 om 12:47
Vrees dat je te hoopvol bent.
Rutten was al een keuze van de armoede, ook al wilden ze dat in alle talen ontkennen.
Ik zie eerlijk gezegd maar weinig kandidaten buiten Hjulmand, wat uiteraard ook gok is voor een stuk.
Maar we kunne het draaien en keren zoveel we willen, maar we hebben vooral betere spelers nodig.
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
dinsdag 16 april 2019 om 13:08
Zelfs pep zou hier snel de brui aan geven...

We moeten iemand hebben die kan bouwen vanaf 0 en bescheiden blijven.
Ik zie niet in hoe wij volgend jaar een serieus titelkandidaat zouden kunnen zijn. Om de supporters te sussen, zou het al een vooruitgang zijn om aanvallend voetbal spelen met een herkenbaar systeem en een verdediging waarvan mijn mémé niet van kan wegdraaien...
en vooral mannen die hunne kop ervoor willen smijten...

Vind ik leuk
Toca +52340
dinsdag 16 april 2019 om 13:20
In feite zo n beetje hetzelfde als 2 jaar geleden. Toen dachten we al dat we de bodem bereikt hadden.
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
dinsdag 16 april 2019 om 13:22
Anderlecht lijkt echt wel een bodemloze kelk te zijn 😒
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 17:56
Iedereen schijnt een andere favoriet te hebben...
Ik dacht dat 90% op Zetterberg ging stemmen.
Vind ik leuk
Zero123 +1242
dinsdag 16 april 2019 om 12:02
Ik mis de optie: Marc Coucke...
Vind ik leuk
JDP +843
dinsdag 16 april 2019 om 12:08
Er van uit gaande dat Hjulmand voor volgend seizoen een zekerheid is, lijkt het me moeilijk om iemand te vinden die zich nog 6 speeldagen wil verbranden aan RSCA. Ik zou zeggen : doe dan maar verder met Belhocine.
Vind ik leuk
Gimini +1331
dinsdag 16 april 2019 om 12:10
De optie "Ene grote zot " staat er ook niet bij , Met die achterban , je moet wel gek zijn.
Vind ik leuk
Peed +826
dinsdag 16 april 2019 om 12:35
Ah maar dan lijkt Sa Pinto mij de geknipte man te zijn
Vind ik leuk
freeman +14161
dinsdag 16 april 2019 om 12:13
Had eerder aan Oscar Crucke van FC De Kampioenen gedacht , zo is het complete ensemble terug verenigd !
Vind ik leuk
DDT +4026
dinsdag 16 april 2019 om 12:53
Mijn vriend Oscar is op pensioen 😉
We zullen polleke sturen dan blijft het in de familie
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 12:54]
Vind ik leuk
j.caesar +1936
dinsdag 16 april 2019 om 12:14
Ik stem op Toone, om de folklore in ere te houden
Vind ik leuk
Clo clo +162
dinsdag 16 april 2019 om 12:23
Zwakke lijst van trainers en compleet onbekenden. Een paar assistenten .. tja. Vercauteren is naar mijn mening te oud. Die hoeft helemaal niets meer te bewijzen en kan een beetje komen uitbollen. Kasper wie? En Verheyen is goed als je je ploeg in een depressie wilt laten dompelen. Wat een saaie oninspirerende man. Zetterberg hetzelfde.
Vind ik leuk
Heppen1J +938
dinsdag 16 april 2019 om 12:32
wat noem je oud Hoe oud was Goethals toen met Marseille de cl won om maar te zeggen
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 12:33]
Vind ik leuk
DDT +4026
dinsdag 16 april 2019 om 12:55
Van die Kasper ga je verschieten
Vind ik leuk
Jake Genk +228
dinsdag 16 april 2019 om 12:25
leko
Vind ik leuk
blondel +3831
dinsdag 16 april 2019 om 12:26
Mogelijke kandidaat,Zetterberg.Dat is nu eens echt om mee te lachen.Anderlecht valt steeds maar lager en lager.
Vind ik leuk
Neutrale fan +2015
dinsdag 16 april 2019 om 12:33
Dus omdat VP een kandidaat op de site zet, valt Anderlecht lager ?
Dat moet je mij toch eens uitleggen, hoor...
Vind ik leuk
Geofpurple +7242
dinsdag 16 april 2019 om 13:08
De uitleg is simpel, niveau voor de doorsnee bezoeker reikt niet hoger.
Vind ik leuk
Diego A M +4528
dinsdag 16 april 2019 om 13:23
Doe geen moeite. Hij kan het zichzelf niet uitleggen.
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
dinsdag 16 april 2019 om 12:49
Gaat het blondel? Iets tegen mij? 😉
Vind ik leuk
dakcota +4644
dinsdag 16 april 2019 om 12:57
kan je niet gewoon coucke vervangen ipv trainer worden?
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
dinsdag 16 april 2019 om 12:58
De persoon Coucke hebben niet nodig, wel zijn portefeuille, als hij die nog zal opendoen...
Vind ik leuk
freeman +14161
dinsdag 16 april 2019 om 17:10
ha ha !
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:28
Het grootste palmares heeft Vercauteren. Voor mij is hij de beste coach om een ploeg terug op de rails te zetten. Hij ziet het spelletje en kan een ploeg terug tot leven wekken. Hem maak je geen blaasjes wijs. Voor mij mag hij zelfs volgend seizoen hoofdtrainer zijn.
Vind ik leuk
j.caesar +1936
dinsdag 16 april 2019 om 12:31
De geknipte man voor exostische ploegen, en het minst dat menkan zeggen is dat RSCA in dat opzicht uitblinkt.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:42
Hij kan een organisatie neerzetten en heeft discipline. Ook veel ervaring als trainer. Ik weet dat hij niet het meest sexy speelt en dat hij zekerheden durft in te bouwen, maar hij haalt meestal wel resultaten.
Vind ik leuk
Xytox +3091
dinsdag 16 april 2019 om 13:22
Palmares is niks waard. Anderlecht heeft ook een enorm palmares en bakt er momenteel niks van.
We moeten niet in paniek teruggrijpen naar fossielen die ooit top waren zoals Vercauteren, Mbokani,...
Volgens mij moeten we juist vooruit kijken en jonge mensen met de juiste kwaliteiten binnen halen, die ons een toekomst bieden ipv een verleden...
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 14:28
Ik heb het ook niet over Mbokani. Vercauteren is een vakman en heeft ervaring. Stel je zoekt een aannemer. Wie kies je dan? Een vakman met 30 jaar ervaring die al een en ander bewezen heeft. Of die nieuwe aannemer die maar net aan de oppervlakte komt? Ik weet wel wie ik zou kiezen. De veiligste oplossing is Vercauteren in dit geval
Vind ik leuk
Xytox +3091
dinsdag 16 april 2019 om 16:24
Een aannemer van 60 die zijn carrière heeft opgebouwd met technieken die intussen verouderd zijn, of een aannemer met misschien minder ervaring, maar die perfect op de hoogte is van al de nieuwste technieken en machines... Ik weet idd wie ik zou kiezen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 17:33
Voila, daar verschillen wij van mening. Ik kies voor degelijkheid en duurzaamheid en zekerheid. Ik stort me niet in het ongewisse door iemand te nemen die plots in situaties komt die hij niet kent of meegemaakt heeft en dan plots het gebouw instort...
Vind ik leuk
Xytox +3091
dinsdag 16 april 2019 om 19:45
Tja, kwestie van voorkeur zeker... Met mijn aanpak riskeer je eens een tegenvaller, maar je kan ook innoveren en vooruitgang boeken. Met jouw aanpak woonden we nu nog allemaal in stevig gebouwde lemen hutten... We zullen wel zien wat de toekomst brengt.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 20:09
Ik weet het niet. Met mijn aanpak was Anderlecht nooit zo diep gevallen, dat weet ik. Maar onervaren trainers zoals Hasi....hebben de ploeg meer kwaad dan goed gedaan. Die knikte maar ja naar het bestuur. Een trainer met ballen had toen al bepaalde eisen gesteld.
Vind ik leuk
Prpldynmt +8007
dinsdag 16 april 2019 om 12:47
Eigenlijk is er maar 1 serieuze kandidaat en dat is Vercauteren. De vraag is alleen of hij nog wil terugkomen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:54
Wie van deze trainers wil?
Vind ik leuk
Paars hart +402
dinsdag 16 april 2019 om 13:12
Het seizoen is toch al om zeep, als het plan was on hjulmand volgend seizoen aan te nemen, zou het geen slecht plan zijn om hem nu te nemen. Enkel maar om hem nu al met de deze kern te laten werken en zodat hij weer wat voor vlees hij in de kuip heeft en weet wat soort van spelers hij erbij moet hebben, maar dan is het wel aan de supporters om niet te beginnen klagen als er geen resultaat is voor de rest van het seizoen.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 13:13]
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:20
Een beetje logisch denken,Hjulmand was kandidaat nr 1,maar kon niet direct weg,is nu vrij en heeft al andere aanbieding laten liggen,is al in Brussel gespot,is net als Arnesen en Zetterberg Scandinaaf,1 plus 1 is 2.
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20225
dinsdag 16 april 2019 om 14:14
De Roek het seizoen laten uitdoen en deze zomer Hjulmand halen. Tenzij de Deen al andere opties heeft (Genk of Club Brugge misschien).
Vind ik leuk
woensdag 17 april 2019 om 07:16
Geen Vercauteren peter maes is ook vrij
Vind ik leuk