'Het tikitaka van Pep Guardiola is verleden tijd, Ajax doet het korter en sneller'

'Het tikitaka van Pep Guardiola is verleden tijd, Ajax doet het korter en sneller'

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 11:32di 16-04-2019 om 11:32

Het voetbal dat Ajax laat zien in de Champions League, is 'korter en sneller' dan het fameuze tikitakavoetbal van Pep Guardiola. Dat schrijft Jan Mulder in zijn wekelijkse column in HUMO. 

Mulder genoot afgelopen woensdag met volle teugen van het spel van Ajax in de Johan Cruijff Arena. Met bij vlagen fantastisch spel werd Juve op 1-1 gehouden. Dinsdagavond volgt in Turijn de return. 'Wat Tadic, Ziyech en kompanen in die luttele seconden in een opeenhoping van verdedigers met de bal verhapstukten, grensde aan een nieuw soort voetbal, aan formules van ten minste zestig letters en cijfers', schrijft hij.

'Ik zag tikjes van 10 à 20 centimeter, opzij en terug, 12 centimeter schuin vooruit en daarna 5 centimeter naar links met dat ding, en dat vijf keer. Zo penetreerden Tadic en zijn aalgladde helpers de defensie van Juventus.'

'Het tikitakavoetbal van Pep Guardiola is verleden tijd. Ajax doet het korter en sneller. Voor dit supersonische theater heb je soms een herhaling op het grote scherm nodig om het te kunnen bevatten.' Juventus en Ajax strijden dinsdagavond om een plek in de halve finale van de Champions League. De clash begint om 21.00 uur. 

Plaats een reactie

TageMeister +9210
dinsdag 16 april 2019 om 11:40
Laat mij raden, vier gaat wéér voor Barca ???
Vind ik leuk
Reagens +3513
dinsdag 16 april 2019 om 11:48
Hebben ze keuze? Ik denk niet dat de zenders mogen kiezen wat ze uitzenden. Maar kan mij vergissen.
Vind ik leuk
TageMeister +9210
dinsdag 16 april 2019 om 11:57
volgens mij kunnen ze kiezen...
Vind ik leuk
Makke53 +424
dinsdag 16 april 2019 om 12:00
In TV blad staat Juve doo!
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20225
dinsdag 16 april 2019 om 14:17
VIER mag weldegelijk kiezen. Vaak organiseren ze zelfs een poll, maar deze keer niet. Onbegrijpelijk dat Barcelona-Man Utd wordt uitgezonden..
Vind ik leuk
AzEz86 +7526
dinsdag 16 april 2019 om 14:59
Ni echt, meer belgen bij Barca en ManU dan bij Ajax en Real. Ik denk dat het daar om te doen is?
Vind ik leuk
Reagens +3513
dinsdag 16 april 2019 om 15:02
Als ze mogen kiezen idd onbegrijpelijk.
ManUtd is een snertploeg vandaag.
Vind ik leuk
Reagens +3513
dinsdag 16 april 2019 om 11:41
Ze moeten toch eens stoppen met drugs in die zijn glas te steken.
Bij deze Frank een oproep: geen XTC meer voor Jan aub. En blijf zelf eens gvd van die slaappillen af.
Vind ik leuk
Makke53 +424
dinsdag 16 april 2019 om 12:03
Heb op Extra time nog es na Mulder gekeken. Begint toch stillekes aan wa rijstpap in zijnen brain te krijgen!
Vind ik leuk
Cremonese +172
dinsdag 16 april 2019 om 16:26
Idd, die dacht dat Lucumi van Genk een spits was...
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:14
...
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 14:26]
Vind ik leuk
THOR4ever +3429
dinsdag 16 april 2019 om 12:44
@Redactie VP : wanneer gaan jullie deze poster eindelijk blokkeren ? Ander forumlid heeft jullie dit eerder ook al gevraagd.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:51
Ik denk dat het VP zelf is
Vind ik leuk
Vlad +4918
dinsdag 16 april 2019 om 13:11
Is steeds weer een nieuw profiel...niet zo gemakkelijk te blocken denk ik, tenzij aan de hand van het ip adres? Ik heb trouwens al een naakte dame in mijn zeer nabije buurt gevonden deze ochtend. Geen link voor nodig 😉
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:31
Oei , op de nuchter maag ?
Vind ik leuk
Vlad +4918
dinsdag 16 april 2019 om 13:32
Vvor een sportman mag dat geen probleem zijn he😉
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
dinsdag 16 april 2019 om 13:59
En voor jou? 😂
Vind ik leuk
Vlad +4918
dinsdag 16 april 2019 om 14:11
Nice try😅, maar met minstens drie zware trainingen in de week gaat het nog best.
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
dinsdag 16 april 2019 om 14:14
Die zware trainingen, dat is toch met die nabije naakte vrouwen of interpreteer ik dat weer verkeerd 😋
Vind ik leuk
Vlad +4918
dinsdag 16 april 2019 om 14:16
Neen, dat komt er nog bovenop.
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
dinsdag 16 april 2019 om 14:16
Arme jij
Vind ik leuk
Vlad +4918
dinsdag 16 april 2019 om 14:18
Het leven kan hard zijn, maar iemand moet het doen...
Vind ik leuk
Lord Wenger +18253
dinsdag 16 april 2019 om 14:25
Ik heb al een heleboel van die botaccounts hun posts verwijderd. Sommige lukt het zelfs niet, dan moet ik eerst "verwijder" klikken, de pagina refreshen en dan wijzigen. Dan pas zijn de posts weg..

Ik stuur dadelijk nog wel eens een mailtje naar de redactie met de accountnamen voor een ban. Maar er zijn er veel verschillende.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 14:25]
Vind ik leuk
Vlad +4918
dinsdag 16 april 2019 om 17:07
Ik denk dat ze meer moeten zoeken van wáár die komen en die ip adressen blokkeren, het account alleen gaat niet veel helpen denk ik.
Vind ik leuk
Lord Wenger +18253
dinsdag 16 april 2019 om 18:19
Ik heb de redactie gemaild met je suggestie. Alvast bedankt voor het meedenken!
Vind ik leuk
Vlad +4918
dinsdag 16 april 2019 om 18:24
Graag gedaan, hopelijk werkt het.
Vind ik leuk
Lord Wenger +18253
dinsdag 16 april 2019 om 19:37
Ik hou je op de hoogte!
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws