In beeld bij RSC Anderlecht, maar: 'Feyenoord zou een goede stap zijn'

In beeld bij RSC Anderlecht, maar: 'Feyenoord zou een goede stap zijn'

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 10:45di 16-04-2019 om 10:45

Michel Vlap staat in de belangstelling van diverse clubs. RSC Anderlecht mikt op de Nederlander, maar ook het Duitse Hoffenheim springt nu op de kar voor de aanvallende middenvelder. 

Vlap (21) beleeft een topseizoen in Friesland. Hij scoorde al veertien keer in de Eredivisie. Niet zo gek dus, dat er veel interesse is voor hem. "Ik denk dat hij wel gaat. Hoffenheim heeft ook al eens voor hem op de tribune gezeten", aldus Roelof De Vries, in podcast Radio Camataru van FeanOnline.

"Je kunt zeggen dat het beter voor zijn ontwikkeling is om nog een jaartje te blijven. Maar als je nu een twee ton pakt en je kunt daar een miljoen pakken - ik noem maar wat, hoor, - dan ga je ook weg, toch."

Feyenoord, Hoffenheim of Anderlecht?
Anderlecht moet de concurrentie aangaan met Hoffenheim. De Vries denkt dat een stap hogerop binnen Nederland waarschijnlijk verstandiger is voor de jeugdinternational. "Ik zou zeggen: Feyenoord. Die missen een nummer tien. Tonny Vilhena is niet echt een tien en speelt meer op acht. Als hij op tien speelt, scoort hij als middenvelder eigenlijk te weinig. Jens Toornstra speelt op allerlei posities."

"Ik denk dat hij een goede zou zijn voor Feyenoord, dat is net even een ander niveau. Ik denk dat de stap naar PSV of Ajax te groot is."

Plaats een reactie

dinsdag 16 april 2019 om 11:08
Kom maar naar Anderlecht...
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:15
-_-Vind Naaakt Dames in jouw buurt hier op: Ej.Uz/Dames
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:13
Is welkom bij anderlecht, kunnen we goed gebruiken
Vind ik leuk
Toca +52340
dinsdag 16 april 2019 om 11:15
Te duur voor Anderlecht.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:22
Kom, tussen de 4-10 miljoen zal er wel gevraagd worden zeker? Dat moet toch kunnen. Zeker als je als Anderlecht zijnde wat spelers verkoopt.
Vind ik leuk
Toca +52340
dinsdag 16 april 2019 om 12:34
Kan niet geloven dat ze 10 miljoen voor één speler zullen kunnen betalen. Er moet wel veel gekocht worden en ik zie ook niet direct wie ze voor wat geld zullen kunnen verkopen.
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
dinsdag 16 april 2019 om 12:42
Ruilen 😂
Vind ik leuk
Toca +52340
dinsdag 16 april 2019 om 12:47
Vlap voor 15 spelers van ons :-)
Vind ik leuk
woensdag 17 april 2019 om 23:50
Met heel onze kern kom je nog niet toe ;-)
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:50
10 miljoen moet kunnen vind ik. Maar dan wel bij spelers die het potentieel hebben om het Belgisch voetbal te ontstijgen. Want als die slagen kan je gemakkelijk pakweg 15 miljoen voor vragen (als het al niet meer is). Je kan slechter af zijn met een speler zoals Musona te kopen voor 2,5 miljoen euro en hem nadien met verlies te verkopen. Ik blijf het herhalen. In de tijd van Constant en Michel haalden ze regelmatig de beste speler binnen. Constant zou niet Musona gehaald hebben, niet Makarenko, niet Milic, .... Die ging gewoon achter 1 hoofddoelwit. Die zou de dag van vandaag 15 miljoen op tafel gelegd hebben voor Trossard (die je later nog met winst kan verkopen), dat is een directe versterking en een zekerheid. En dan was ook de achterban gesust. Als je eerlijk bent. Wat heb je het liefst als volgende transferzomer... 15 modale spelers zoals verleden zomer of Trossard? Ik zeg het nu maar theoretisch, want waarom zou Trossard naar een mindere club gaan. Maar je begrijpt wat ik bedoel. En zou kan je Anderlecht terug opbouwen.
Vind ik leuk
maandag 22 april 2019 om 13:48
Ik begrijp je hypothese wel, maar je moet kijken naar de HUIDIGE situatie en jezelf de vraag stellen: Wat kunnen ze op dìt moment doen om uit dit dal te komen? Zelfs als je het geld voorhanden hebt, krijg je een topper niet gelokt zonder Europees voetbal...
Vind ik leuk
maandag 22 april 2019 om 15:24
Ik denk dat ze opnieuw moeten gaan structuren vanaf 0. Alles in vraag stellen. Daar bovenop zullen ze nu geld op tafel moeten gooien voor een paar gerichte versterkingen. De eerste prioriteit is een scorende spits, zelfs liefst 2. De ene moet er boenk op zijn en al wat ervaring hebben. De tweede mag een talent zijn met veel potentieel. En een goede flankaanvaller is altijd welkom.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:26
Heeft Verscheuren niet gezegd dat ze kwaliteit zullen kopen,en dat het een centje mag kosten,liever drie van 8miljoen dan 8 van 3 miljoen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:30
Laat maar komen !
Vind ik leuk
Neutrale fan +2014
dinsdag 16 april 2019 om 11:31
Laat maar naar Feyenoord gaan
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
dinsdag 16 april 2019 om 12:43
Jij wil die uit de MLS zien komen hé, misschien de tip nog eens naar het bestuur doorgeven...
Vind ik leuk
Neutrale fan +2014
dinsdag 16 april 2019 om 13:29
Ik heb gewoon mijn twijfels bij Vlap. Ik wil transfers zien - die haalbaar zijn - waar je veel potentieel in kan zien. Dat gevoel heb ik niet genoeg bij Vlap.

Zelfs in Nederland twijfelen ze toch wel aan Vlap zijn potentieel. Geen slechte speler, daar niet van.
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
dinsdag 16 april 2019 om 13:34
En statistieken in Nederland, is geen garantie...andersom natuurlijk ook niet maar remember bulykin, Vleminckx,...
Zulj was ook een van de betere Oostenrijkse spelers maar als je soms ziet hoeveel tijd en ruimte je krijgt in zulke competities. Ik wil niet zeggen dat onze jpl beter is, maar het is een andere manier van spelen.
Vind ik leuk
Neutrale fan +2014
dinsdag 16 april 2019 om 14:16
In Nederland is het ook makkelijker om te scoren omdat de meeste defensies een lachertje zijn. Op dat vlak is België al zeker beter. En zo zie je maar dat men de competitie in België schromelijk onderschat. Dit is een fysiekere competitie ook. Dat is nog steeds aanpassen bij Žulj, maar je ziet wel dat hij kwaliteiten heeft.
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
dinsdag 16 april 2019 om 14:20
Maar je krijgt hier geen tijd om rustig balletje aan te nemen en nog eens te draaien op je dooie gemak. Datzelfde vond ik van Stanciu, in die jongen zat echt wel het Anderlecht-gen maar hij had soms teveel tijd nodig. En dan heb je tijd nodig om je aan te passen, laat dat nu hetgeen zijn wat je bij Anderlecht niet krijgt. Je moet direct en instant inpasbaar zijn.
Vanaken is ook traag maar denkt steeds twee stappen vooruit en die jongen is ook hier opgegroeid. Bovendien is die zijn handelingssnelheid al serieus omhoog gegaan
Vind ik leuk
blondel +3830
dinsdag 16 april 2019 om 16:09
Natuurlijk heeft Zulj kwaliteiten,die heeft hij toch opgesomt als hij hier toekwam,nl/Hij ziet wat een ander niet ziet,alleen hij voert het veel trager uit dan een andere.
Vind ik leuk
Neutrale fan +2014
dinsdag 16 april 2019 om 14:20
En by the way wie er ook komt, maakt niet veel uit. Als je maar 100 % achter de aankoop staat en het een kwalitatieve speler is.
Vind ik leuk
Gimini +1331
dinsdag 16 april 2019 om 11:51
Blijf maar met de voeten op de grond , goede spelers kosten geld , dat is momenteel een probleem bij Anderlecht. Coucke wil wel investeren , maar hij is echt geen filantroop. Zoals het er nu voor staat , met alles en nog wat tegen hem , zie ik hem niet meer veel investeren , eerder naar een mogelijkheid uitkijken om zijn geld te recupereren. De harde kern wil hem buiten , dat de harde kern dan maar geld ophoest en hem zijn aandelen afkoopt . Veel geschreeuw en weinig wol.....
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:15
Dat lijkt me inderdaad wel het toppunt van hun kunnen : je eigenaar "buiten" roepen.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:14
=Vind Naaakt Dames in jouw buurt hier op: Ej.Uz/Dames
Vind ik leuk
Vlad +4918
dinsdag 16 april 2019 om 13:14
Ik denk dat het met de huidige malaise bij Anderlecht niet gemakkelijk zal zijn om spelers met potentieel aan te trekken. Zeker al niet wanneer er ploegen als Feyernoord en Hoffenheim in de dans springen.
Vind ik leuk
Zetterberg +13493
dinsdag 16 april 2019 om 13:15
Het niet behalen van Europees voetbal is natuurlijk ook geen hulpmiddel om spelers uit het buitenland te willen aantrekken
Vind ik leuk
Vlad +4918
dinsdag 16 april 2019 om 13:22
Het zal vooral goede scouting vergen om witte raven die tot nu toe onder de radar bleven naar Anderlecht te krijgen, ik denk dat dat nu zo goed als de enige mogelijk te bewandelen weg wordt. Een andere mogelijke piste wordt dat de nieuwe trainer via zijn netwerk een aantal spelers kan overtuigen voor een overstap.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws