Propere Handen: 'Bondsprocureur Wagner komt tegen het paasweekend met nieuws'

Propere Handen: 'Bondsprocureur Wagner komt tegen het paasweekend met nieuws'

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 10:28di 16-04-2019 om 10:28

Laatste update: dinsdag 16 april 2019 om 15:52di 16-04-2019 om 15:52

Al sinds oktober vorig jaar staat het Belgische voetbal in het teken van 'Operatie Propere Handen'. De Belgische voetbalbond voert nu een eigen onderzoek naar matchfixing. Het Nieuwsblad meldt dat er snel nieuws mag verwacht worden.

Een maand geleden kreeg de KBVB hulp van het Parket. Zij speelden namelijk 35 documenten uit het strafdossier door. Nu werkt de voetbalbond in alle sereniteit naar een uitspraak toe. De krant weet dat die er binnenkort aankomt.

'In bondskringen valt te horen dat bondsprocureur Kris Wagner net voor of net na het paasweekend zal communiceren over de procedure en de mogelijke straf die betrokken clubs als KV Mechelen en Waasland-Beveren boven het hoofd hangt', schrijft Het Nieuwsblad.

De afgelopen maanden werden al 130 personen ondervraagd door de voetbalbond. Dat naar aanleiding van Eupen - Moeskroen en KV Mechelen - Waasland-Beveren. De KBVB moet nu oordelen of die clubs zich bezondigden aan omkoping. Indien de club(s) aansprakelijk word(en) gesteld, riskeren zij de degradatie.

Plaats een reactie

dinsdag 16 april 2019 om 10:32
Weer die Wagner, dat wordt lachen... Alsof iemand die kerel nog serieus neemt?
Vind ik leuk
Bart Joos +3030
dinsdag 16 april 2019 om 10:49
U doet er beter aan de brave man zéér serieus te nemen...
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:16
=_Vind Naaakt Dames in jouw buurt hier op: Ej.Uz/Dames
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:36
Allee hier is de paljas terug , daar gaan we nog serieus last mee hebben met dat ventje , dienstkloppertje eerste klas , gefrustreerd ventje dat zijn macht wil laten zien .
Vind ik leuk
Jos4716 +73
dinsdag 16 april 2019 om 10:36
De Wagner weer. Dat wordt er weer eentje om duimen en vingers bij af te likken.... Mogelijks een aantal clubs die naar de provinciale afdelingen doorverwezen worden voor de volgende 7 jaar en een drie dagen durende persconferentie. En uiteindelijk zal iedereen vrijgesproken worden. Eentje om naar uit te kijken dus!
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 10:39]
Vind ik leuk
Brubru +5947
dinsdag 16 april 2019 om 10:42
Laat dezelfde fase uit Genk-Gent zich voordoen in Genk-Club en vervang Mali door Wesley en Wagner werd hier bij zijn eis van 7 speeldagen schorsing heilig verklaard.
Perceptie!
Vind ik leuk
TageMeister +9175
dinsdag 16 april 2019 om 10:56
of Santini...

je hebt een punt !

En laat Boloni of MPH direct na de match degene die de strafmaat moet bepalen zéér direct aanvallen en iedereen staat ook op zijn achterste poten...
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:08
Schriemmuile
Vind ik leuk
Jake Genk +219
dinsdag 16 april 2019 om 12:20
BVH zou dat sneller opgelost hebben.
Vind ik leuk
Cripler +623
dinsdag 16 april 2019 om 10:42
met wat gaat die nu afkomen? clubs mogen aan de competities aantreden maar moeten eerste 7 speeldagen geschorst toekijken?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:45
Geen degradatie Anderlecht ook dan omkoping en nog zoveel meer
Vind ik leuk
TageMeister +9175
dinsdag 16 april 2019 om 10:56
wat brabbel je daar?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:02
was da voor onsamenhangende tekst, als je iets schrijf zorg dan dat de mensen het kunnen lezen....
Vind ik leuk
Frefke +1495
dinsdag 16 april 2019 om 12:00
zou "ze" het zelf nog kunnen ontcijferen ?
Vind ik leuk
dakcota +4644
dinsdag 16 april 2019 om 12:34
wat jij marginaal weet waarom kutwijf wat hoezo? neen.
Vind ik leuk
Frefke +1495
dinsdag 16 april 2019 om 10:45
Als het weer van Wagner moet komen... dan zie ik KVM in eerste instantie geschrapt worden, om uiteindelijk in 1A en europees te spelen...
Vind ik leuk
DOMI +646
dinsdag 16 april 2019 om 16:18
Wacht maar tot ze de beker winnen....!
Vind ik leuk
Frefke +1495
dinsdag 16 april 2019 om 16:49
Aan het gezicht van de trainer te zien zondag, is er maar weinig kans... maar je weet maar nooit.
Vind ik leuk
Bart Joos +3030
dinsdag 16 april 2019 om 10:46
Nu wordt het menens. Geen gepalaver meer over biomechanische beweging . Neen, nu komen we in de vijver terecht waar mter.Wagner zich als een vis thuisvoelt namelijk procedurekwesties en interpretatie van gerechtelijke dossiers. Jullie kunnen reeds beginnen jammeren.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 12:04]
Vind ik leuk
Blue-Blanc +1073
dinsdag 16 april 2019 om 10:50
Die zou wel eens rotte eieren kunnen brengen..
Vind ik leuk
Wankstar123 +2627
dinsdag 16 april 2019 om 10:50
Indien er bewijzen zijn, 7 speeldagen forfait voor de ploegen ;)
Vind ik leuk
Peed +826
dinsdag 16 april 2019 om 10:50
Ocharme de 'rechters' die zijn betoog gaan moeten aanhoren. Neem maar alvast een bed en een deftige doos dafalgans mee ...
Vind ik leuk
TageMeister +9175
dinsdag 16 april 2019 om 10:57
ik ben eens benieuwd !

Bij vele ist Paasweekend nu al om zeep
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 11:15
Oei die gaat jaren nodig hebben om een pleidooi te houden. De gewone supporters kunnen daar toch geen vertrouwen meer in hebben
Vind ik leuk
j.caesar +1904
dinsdag 16 april 2019 om 11:15
Lach maar en blijf maar Wagner beledigen; maar straks zullen dikke tranen vloeien !😢
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:16
---Vind Naaakt Dames in jouw buurt hier op: Ej.Uz/Dames
Vind ik leuk
Keet19 +1
dinsdag 16 april 2019 om 12:20
Blij dat Voetbalprimeur voor de zevendertigste keer zegt dat er antwoorden zullen komen. Wat een primeur ;-).
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 13:39
Tegen dat het nieuwe seizoen begint ,zullen ze er wel uit zijn.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 16:06
Dat zullen weer hamstrings worden in de broek.. 7 weken onderbroeken lol.. Moet je van zo iemand nog een normale uitspraak verwachten.. Hij hoort thuis, bij madame thusaed in Londen.. Wassenbeeldenmuseeum..
Vind ik leuk