'Wesley krijgt de informele vraag om voor de Rode Duivels te spelen'

'Wesley krijgt de informele vraag om voor de Rode Duivels te spelen'

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 07:13di 16-04-2019 om 07:13

Momenteel blinkt op de identiteitskaart van Wesley Moraes enkel nog de Braziliaanse nationaliteit. Volgens Sportwereld is het evenwel niet uitgesloten dat de aanvaller van Club Brugge straks voor de Rode Duivels speelt.

Sinds januari 2016 speelt Wesley voor Club Brugge. In de Jupiler Pro League en in de Champions League toonde hij al zijn waarde voor Club Brugge. Ondanks zijn sterke prestaties bij Blauw-Zwart, zat een oproep voor de Braziliaanse nationale ploeg er nog niet in. Op korte termijn lijkt daar ook weinig verandering in te komen.

Volgens de krant kreeg Wesley ondertussen de informele vraag hoe hij tegenover een selectie voor de Rode Duivels staat. Moest hij 'ja' zeggen, dan is een selectie voor de Belgische nationale ploeg ook nog niet voor morgen. In theorie kan hij pas na vijf jaar in ons land uitkomen voor België. Moest Wesley deze zomer vertrekken bij Club Brugge, dan moet zijn domiciliëring dus nog een tijdje in België blijven met het oog op een selectie van de Rode Duivels.

Poll

Is Wesley een aanwinst voor de Rode Duivels?

(458 stemmen)

Plaats een reactie

TageMeister +9175
dinsdag 16 april 2019 om 07:28
Laat het uit aub...
Vind ik leuk
Zero123 +1231
dinsdag 16 april 2019 om 08:08
Een spits die wel een bal kan controleren,laat het idd uit aub.
Vind ik leuk
TageMeister +9175
dinsdag 16 april 2019 om 08:29
Moet ne spits niet scoren dan?
Vind ik leuk
DragonEgg +421
dinsdag 16 april 2019 om 08:43
Hij zit aan 12 goals intussen, 't is niet dat hij nooit scoort. Het is natuurlijk een ander type spits dan Lukaku.
Vind ik leuk
Wim1966 +2175
dinsdag 16 april 2019 om 09:41
Hans heeft er al 13 als middenvelder en hij kan ook een bal stoppen. Hij kan daarna zelfs ook nog een goeie bal terug geven. 😉
Dus Hans voor onze nieuwe spits! 😁
Vind ik leuk
boogie +399
dinsdag 16 april 2019 om 09:19
als ik mij niet vergis heeft hij dit seizoen ook 10 assists. dat zij22 goals waar hij een voet in had. + hij weegt op een verdediging
Vind ik leuk
Wim1966 +2175
dinsdag 16 april 2019 om 09:39
Met die redenering zetten we beter Hans Vanaken in de spits want hij scoort meer en heeft meer assists op zijn naam dan Wesley en dat als middenvelder.
Vind ik leuk
taz +29
dinsdag 16 april 2019 om 11:04
vooral met zijn "gewicht"
Vind ik leuk
hoekschop +4342
dinsdag 16 april 2019 om 07:39
De krant hem die vraag zelf gesteld, dus het klopt.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:08
We "moeten" Lukaku vervangen, zen ego zal ons ten onder brengen op 2020.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:16
Was Wesley er eigenlijk bij in Genk ? Geef mij maar Samatta !!!
Vind ik leuk
DragonEgg +421
dinsdag 16 april 2019 om 08:43
Deal, maar ik stuur hem niet op, ge gaat hem moeten ophalen hoor!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:45
Goed idee donald, we gaan hem ook eerst een jaar of 5 in de kern laten tot hij 27 is en dan ineens uit het niets een lucky jaar heeft. We gaan zien als Wesley 27j is waar hij dan speelt.
Vind ik leuk
Truth +4351
dinsdag 16 april 2019 om 08:22
Hoe goed of slecht wesley ook is ...mijn voorkeur gaat uit naar een belg ! Liefst een echte !
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 08:46
Dan moet lukaku ook niet spelen
Die voelt zich Congolees
Vind ik leuk
Truth +4351
dinsdag 16 april 2019 om 08:54
Zou ik geen probleem mee hebben want hij trekt toch op niks ook al vind hij zichzelf de beste
Vind ik leuk
TageMeister +9175
dinsdag 16 april 2019 om 10:08
wat hij zich voelt doet der ni toe, hij is BELG
Vind ik leuk
blondel +3825
dinsdag 16 april 2019 om 12:18
Hij is belg en de beste spits.
Vind ik leuk
dakcota +4644
dinsdag 16 april 2019 om 13:06
we zijn het eens eens!
Vind ik leuk
BST83 +1201
dinsdag 16 april 2019 om 08:57
Hij kan geen letter frans nederlands of duits. Oliveira kon wel 1 van de talen en was een complete voetballer.

Idd laat het uit aub
Vind ik leuk
blondel +3825
dinsdag 16 april 2019 om 12:19
Oliveira spreekt wel nederlands hoor.
Vind ik leuk
BST83 +1201
dinsdag 16 april 2019 om 19:12
Ja was dat zelfs al vergeten, thx for the reminder
Vind ik leuk
Figaro +352
dinsdag 16 april 2019 om 08:57
Die wil dat ook helemaal zelf niet, ben ik zeker van. Is een echte Braziliaan en heeft verder geen enkele band met ons land, behalve het feit dat hij hier nu een paar jaar voetbalt.
Vind ik leuk
Wankstar123 +2627
dinsdag 16 april 2019 om 09:33
Vraag anders of Vormer geen goesting heeft om bij ons te spelen...
Vind ik leuk
TageMeister +9175
dinsdag 16 april 2019 om 10:09
een geluk da gaat ni meer !
Vind ik leuk
Quizmaster +1128
dinsdag 16 april 2019 om 09:46
Wat gaan we daarmee doen?!
Vind ik leuk
TageMeister +9175
dinsdag 16 april 2019 om 10:07
Ben geen voorstander !
Ik hekel steeds de "belgen" die nationaliteit shoppen, dan zeg ik waar is de speler geboren etc. dus zou ik hypocriet zijn moest ik dit nu wel willen !

En is hij beter als hetgeen we zelf hebben?
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 10:26
Zijn ellebogen brengt hij gratis mee. Zijn theatraal vallen ook. Als hij nu nog kan voetballen, ok.
Vind ik leuk
blondel +3825
dinsdag 16 april 2019 om 12:21
Hij zal toch beter zijn dan jouw reacties hier.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 12:53
Brechtje laat weten dat z'n theater nog altijd tiptop is, zijn ellebogen ook maar hij reikt niet hoger dan Wesley z'n knieën.
Toch mag de bondscoach hem altijd bellen
Behalve bij Handzame kermis. Dit jaar is hij moppentapper.
"het is dun en heeft meer punten dan gent in de play offs!
"Een potlood"
Vind ik leuk
dakcota +4644
dinsdag 16 april 2019 om 13:04
LOL


sure...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws