Wat met Arnesen? 'Coucke probeert via vriend D'Onofrio naar Anderlecht te halen'

Wat met Arnesen? 'Coucke probeert via vriend D'Onofrio naar Anderlecht te halen'

Gepubliceerd: dinsdag 16 april 2019 om 06:59di 16-04-2019 om 06:59

Het is geen geheim dat Marc Coucke in Luciano D’Onofrio een bekwaam persoon ziet. Volgens de RTBF zou de voorzitter van RSC Anderlecht bezig zijn om D'Onofrio naar Brussel te halen. Cruciaal in het plan is François Fornieri.

Volgens de Waalse bron ziet Coucke in Fornieri de ideale man om de aandelen van Joris Ide over te nemen. Die Ide nam destijds samen met Coucke Anderlecht over. Ide heeft ongeveer tien procent van de aandelen van Anderlecht in handen. Sportwereld schrijft dat insiders beweren dat Ide destijds niet mee deed met de kapitaalsverhoging binnen Anderlecht en dat een vertrek sindsdien niet is uitgesloten. Coucke zou Ide een vertrek gunnen met een kleine winstmarge.

Fornieri is de man achter het farmaceutisch bedrijf Mithra, waar ook Coucke aandelen heeft. Geld is dus geen probleem. Hij zou ook zijn Waalse vrienden kunnen overtuigen om te investeren in Anderlecht. Het derde voordeel is dat Fornieri een goede vriend is van D'Onofrio. Op termijn ziet Coucke in D'Onofrio de sportief directeur van Anderlecht. Momenteel zit de voormalige grote man van Standard bij Royal Antwerp FC. Daar willen ze hem niet kwijt. Het is ook niet duidelijk wat er Frank Arnesen gaat gebeuren indien D'Onofrio naar Anderlecht komt. Binnen Anderlecht wordt het verhaal ontkend.

Poll

Zou de komst van Luciano D’Onofrio een goede zaak zijn voor RSC Anderlecht?

(784 stemmen)

Plaats een reactie

platvis +50
dinsdag 16 april 2019 om 07:03
Coucke toch, hoe durf je..
Vind ik leuk
Toca +52271
dinsdag 16 april 2019 om 07:06
Arnesen zal dan snel zijn conclusies trekken als dit waar is. Ik hoop van harte van niet want zou degoutant zijn.
Vind ik leuk
Filiep +503
dinsdag 16 april 2019 om 07:09
Als dat waar is
Vind ik leuk
Toca +52271
dinsdag 16 april 2019 om 07:55
Hoorde dat verhaal vorige week al van een antwerp supporter maar dacht toen dat hij aan t zeveren was. Kan het moeilijk geloven.
Vind ik leuk
AzEz86 +7526
dinsdag 16 april 2019 om 08:19
Zonet al gehoord op het nieuws dat Coucke dit heeft aangegeven als fake news (op Twitter), ook zouden zowel Verschueren als D'Onofrio aan de betreffende journalist nee hebben gezegd op de vraag. Die geloofde daar klaarblijkelijk niet veel van -_-
Vind ik leuk
Toca +52271
dinsdag 16 april 2019 om 08:31
D'Onofrio gaat nooit zo zot zijn om daar aan te beginnen ook niet.
Maar van Coucke zou ik er zeker niet van verschieten.
Vind ik leuk
AzEz86 +7526
dinsdag 16 april 2019 om 07:13
Gazettenpraat!
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 07:17
Ik geloof dit niet.
Vind ik leuk
Don John +211
dinsdag 16 april 2019 om 07:29
Dacht dat Fornieri een Standard man was....
en alles goed om onrust te stoken bij Antwerp zeker....
Vind ik leuk
hoekschop +4342
dinsdag 16 april 2019 om 07:38
Zelfs al is hij op vakantie in Vietnam, dan nog is hij met duivelse plannetjes bezig. Die gazetten toch.
Vind ik leuk
DOMI +646
dinsdag 16 april 2019 om 08:13
Bezig zijn met de huidige crisis is veel belangrijker dan zorgen voor extra onrust!
Vind ik leuk
DirkRAFC1 +2188
dinsdag 16 april 2019 om 07:58
Daar moet ik eens goed om lachen.
Hij zou bezig zijn om Luciano naar Brussel te halen maar die man zal uiteraard zelf van niks weten..
Vind ik leuk
deket +309
dinsdag 16 april 2019 om 11:40
Coucke wat doe je toch allemaal? Laat Arnesen zijn werk doen. Hij beschikt over goede netwerken, gerespecteerd en affectie voor Anderlecht.
Ga je nog eens beslissen om een hoop rommel uit Oostende en bv Kortrijk te halen. Grote blunder was het boycotten van de terugkeer van Mitrovic die op het punt stond te tekenen, en graag terug kwam. Ipv daarvan een hoop middelmaat gekozen
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws