Moet Wagner opstappen? Hij heeft zich kunnen tonen, maar hij is genoeg geweest

Moet Wagner opstappen? "Hij heeft zich kunnen tonen, maar hij is genoeg geweest"

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 23:32ma 15-04-2019 om 23:32

Kris Wagner stond de laatste dagen in het middelpunt van de belangstelling. De bondsprocureur vorderde zeven speeldagen schorsing voor Ruslan Malinovskyi, maar hij werd daar in niet gevolgd door de Geschillencommissie.

De middenvelder van KRC Genk werd uiteindelijk vrijgesproken. Een blamage voor Wagner, die besloot om niet in beroep te gaan tegen de beslissing. Marc Degryse gaat zelfs nog een stapje verder. Hij stelt maandagavond in Extra Time dat de bondsprocureur niet langer kan aanblijven.

"In de toekomst zitten we wel met die man opgescheept", aldus Degryse. "Ik vind niet dat hij nog kan functioneren. Deze man kan ik niet serieus nemen. Bij de volgende rode kaart moet hij beslissen hoeveel wedstrijd iemand moet geschorst worden. Ze hebben hem aangesteld in december. Hij heeft zich kunnen tonen, maar nu is het genoeg geweest."

Plaats een reactie

Charlie VS +284
dinsdag 16 april 2019 om 00:06
Een goei beurt maakte de bondsprocureur in deze zaak absoluut niet, maar waar haalt Marc Degryse het recht om hier een karaktermoord te plegen?
Vind ik leuk
Chroom +658
dinsdag 16 april 2019 om 00:57
Dat heeft Marc Degryse niet gedaan, maar Wagner zelf heeft zijn hoofd in de strop gestoken en aangetrokken, het is enkel nog wachten op iemand van de bond die het stoeltje wegschopt.
Vind ik leuk
Bart Joos +3079
dinsdag 16 april 2019 om 07:28
Het siert de deelnemers aan deze discussie dat ze proberen te begrijpen en te relativeren.
1° mter Wagner is de absolute top in zijn vakgebied,nl. financiële geschillen.Dan weet U meteen waarom hij werd verzocht de functie waar te nemen.
2°Hem vragen een voetbaltechische fase te analyseren was idd een miscast maar wees gerust, hij zal ook in die rol groeien.
3° toekomstgericht mag het voor iedereen duidelijk zijn dat mter.Wagner zich door niemand zal laten opzij zetten zeker niet door figuren als Degryse of De Vlieger die naar mijn mening iets teveel vriendjes in het voetbalmilieu hebben om objectief te zijn en het recente verleden heeft ons allen geleerd waar dit toe leidt,niet??
Vind ik leuk
Chroom +658
dinsdag 16 april 2019 om 00:07
Correcte conclusie, hij heeft zich enorm belachelijk en ongeloofwaardig gemaakt, een echte clown die geen enkel gevoel heeft met de voetbalsport en zichzelf belangrijker vindt en graag in de belangstelling staat zodat zijn vorderingen als bondsprocureur alle geloofwaardigheid heeft verloren en hij niet meer serieus overkomt maar als een egotripper.
Conclusie, een andere en betere met gevoel voor de voetbalsport ipv voor moorddrama'scheidsrechters.
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 00:08]
Vind ik leuk
Xynix +1180
dinsdag 16 april 2019 om 00:26
Ik heb Degryze altijd een geweldige voetballer gevonden en ik ben het dikwijls met zijn analyses eens. Maar was hij het niet die niet zolang geleden klaagde over het makke Anderlechtpubliek dat alles te gelaten over zich heen liet gaan? En dat het in zijn tijd wel anders was, dat het kot vlugger op stelten werd gezet na slechte resultaten Zijn stelling werd overigens gretig door andere columnisten overgenomen. En zie nu. Heeft dat voorbije vrijdag, ook al was het maar een tikkeltje, bij een aantal heethoofden meegespeeld? Diezelfde Degryze en columnisten haasten zich nu om het wangedrag te veroordelen, volkomen terecht overigens, laat daar geen twijfel over bestaan. Zijn deze mensen dan zoveel geloofwaardiger dan de heer Wagner? Horen zij in de toekomst ook niet wat meer nuance in hun beoordelingen te leggen?
Vind ik leuk
Chroom +658
dinsdag 16 april 2019 om 00:48
Er is wel een verschil tussen het kot op stelten zetten en het kot in vuur steken, je kan niet niet plots alle schuld op een nieuwe voorzitter steken terwijl de verloedering al enkele jaren ervóór aan de gang was en dan ook nog eens een overname midden in het seizoen plannen.
Alle begrip voor de ontevredenheid bij de supporters maar de manier van protest is verkeerd en schadelijk voor het imago voor niet alleen de club Anderlecht maar voor het hele Belgische voetbal.
Vind ik leuk
Xynix +1180
dinsdag 16 april 2019 om 01:27
Volledig akkoord, en voor alle duidelijkheid: ik was/ben ontgoocheld en kwaad over wat er vrijdag is gebeurd. Er zijn beschaafdere manieren om ongenoegen te laten blijken. Persoonlijk vind ik zelfs amok maken op een training of een spelersbus tegenhouden (wat we de voorbije jaren bij meerdere clubs gezien hebben) te ver gaan. Als je sportliefhebber bent moet je met nederlagen kunnen omgaan. Ik heb evenmin iets tegen onze nieuwe voorzitter, al kan hij af en toe wat beter kledingadvies gebruiken😉 Van mij hoeft hij zelfs geen jota van voetbal te snappen. Hij moet wel mensen aanstellen die daar wel goed in zijn en deze mensen, liefst zonder inmenging hun werk laten doen. Van mijnheer Coucke verwacht ik dat hij de club naar een moderner economisch beleid tilt, want hij heeft al aangetoond dat hij daar zeer goed in is en de club heeft dat nodig.
Tenslotte heb ik er niets op tegen dat de media kritisch over mijn club schrijven. Meer zelfs, zij moeten dat vooral blijven doen als het niet goed is. Maar naar mijn aanvoelen hebben ze daar de voorbije weken en maanden enige zin voor nuance in verloren. Als je zoals het HLN vorige week tot vervelens toe liefst 55 ex-spelers gaat bevragen over hoe slecht het wel niet loopt, als je godbeterd de moeder van Coucke plots gaat interviewen, wat wil je daarmee dan eigenlijk bereiken? Het neigt naar leedvermaak waarmee je een grimmige sfeer creeert. Camps, wie anders, vond het naast zijn terechte afkeer voor het wangedrag nog eens nodig om de club volledig af te branden en te vernederen waarmee hij elke goedmenende Anderlechtsupporters op de ziel trapte. Ik vond dat onnodig, gemakkelijk, laag bij de gronds en in de gegeven omstandigheden zelfs een beetje onverantwoord. Mijn excuses voor mijn te lange betoog beste mensen.
Vind ik leuk
Bart Joos +3079
dinsdag 16 april 2019 om 15:10
Een lang betoog?? Hoegenaamd niet, ik dacht bij mezelf dit was de eerste paragraaf waar is de tweede?? :-)
Ik ben uw meesterwerk maar ononderbroken beginnen lezen om 01.12' en het is nu slechts 15.21'.
Wijlen Umberto Eco zou stikjaloers geweest zijn beste Xynix :-)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 15:23]
Vind ik leuk
Xynix +1180
dinsdag 16 april 2019 om 17:42
😃 De nachtraaf in mij was het uur even uit het oog verloren, beste buurman. De oogjes waren zeer klein bij het vroege ontwaken. Bij het ontbijt moest dochterlief mij even met een Heimlichgreep redden nadat ik las dat Dhr. Camps zich zowaar verontschuldigd had bij de Schuer. Ik vermoed dat hem azijn van een slecht jaar werd aangeleverd😊 Hoewel ik daar voor niets tussen zat, werd ik daar zowaar een beetje week van, of heb ik zijn sarcasme niet herkend?
Vind ik leuk
Brubru +6096
dinsdag 16 april 2019 om 01:10
Degrijse heeft gezegd dat in zijn tijd het publiek bij de thuismatchen zulke flauwe resultaten en matchen niet zou gepikt hebben, dat ze de spelers op hun donder zouden gegeven hebben (figuurlijk dan). Maar dat ze nu gelaten zijn.
De actie van vrijdag heeft daar niets mee te zien. Dat zijn gewoon een bende die de situatie aangrijpen om baldadigheden te kunnen doen. Die mannen staan 80 pct van de match met hun rug naar het veld en komen niet om voetbal te zien maar om de anderen hun hobby te verpesten.
Vind ik leuk
Doomster +52
dinsdag 16 april 2019 om 00:44
Als je extra time gezien hebt geef je Degryse groot gelijk als je ziet wat een belachelijke argumenten Wagner gebruikte om Mali te schorsen , sorry maar die man zit niet op de juiste plaats. 7 werkdagen schorsen die handel ;P
Vind ik leuk
TageMeister +9432
dinsdag 16 april 2019 om 07:06
Alles wel uit zijn context gehaald.

MDG heeft ook al wat blunders op zijn conto staan e.
Vind ik leuk
Doomster +52
dinsdag 16 april 2019 om 11:22
Dat kan ik ken niet heel zijn geschiedenis van MDG maar Wagner heeft wel veel macht (al moeten we dit met een korreltje zout nemen want hij beslist niet alleen , gelukkig maar anders zat het seizoen er nu al op voor Mali) als dit meer gebeurt in de toekomst moet er toch wel ingegrepen worden.
Vind ik leuk
TageMeister +9432
dinsdag 16 april 2019 om 11:32
Voor ?

Nu zijn de straffen te mild ! bij 2 speeldagen spreken we van een zware straf !

2maal geel is altijd 1 speeldag schorsing é.

De regel zou moeten zijn, rood is direct volgende match geschorst . zoals bij 2 keer geel .
Vind ik leuk
Doomster +52
dinsdag 16 april 2019 om 11:37
Dus als de scheids een verkeerde beslissing neemt moet de speler dat dan maar bekopen dan? Maar ik zeg niet dat je ongelijk hebt 2 speeldagen ging mss ook nog fair zijn maar toch geen 7.
Vind ik leuk
TageMeister +9432
dinsdag 16 april 2019 om 11:38
als het verkeerd is, is de VAR daar....

dus ja ik ben voorstander rood(direct of via 2 maal geel) is volgende speeldag niet mee doen !
Vind ik leuk
Doomster +52
dinsdag 16 april 2019 om 22:20
Ja akkoord maar toch geen 7 speeldagen.
Vind ik leuk
TageMeister +9432
dinsdag 16 april 2019 om 22:51
Het ging over 1 speeldag...
Vind ik leuk
Doomster +52
dinsdag 16 april 2019 om 23:09
K'snap zoiezo niet wrm er altijd bij een rode kaart een speeldag overgeslagen wordt en dan pas de schorsing in gaat.
Vind ik leuk
TageMeister +9432
dinsdag 16 april 2019 om 23:13
Erger dat der vaak geen schorsing volgt, maar 2 maal geel is een ander soort rood...
Vind ik leuk
Bart Joos +3079
dinsdag 16 april 2019 om 08:24
En wat heeft U eigenlijk in Extra Time gezien.Fragmenten geduid door MDG die de context niet snapt omdat hij de logica in de redenering niet begrijpt.
Vind ik leuk
Doomster +52
dinsdag 16 april 2019 om 11:14
En wat is de logica dan in de redenering bij een schorsing van 7speeldagen door een speler die niet eens de intensie had iemand te raken? Een bondsprocureur hoort toch onpartijdig zijn oordeel te vellen , dit zie ik niet bij meneer Wagner , ik ben geen Genk supporter maar kvond dit er echt over. Tis zoals MDG zegt Wagner moet in de toekomst gaan beslissen over dit soort acties ik hou mijn hart al vast. Vonden jullie dit dan wel correct die 7 speeldagen schorsing?
Vind ik leuk
Bart Joos +3079
dinsdag 16 april 2019 om 11:29
Een volwassen reactie Doomster. De bondsprocureur interpreteert hetgeen hij ziet en hetgeen de ref hem toestuurt en vordert dan in eer en geweten.Dat wordt van hem verwacht. De strafmaat was idd exuberant maar dat dient U te kaderen in zijn logica die niet de logica van Jan Modaal is. Neutraal is hij zeker en vast en een oordeel velt hij niet. Hij vordert, ttz hij draagt zijn argumenten aan. Dat is het spel. Hij werd aangezocht bondsprocureur te worden om de stal te kuisen. Een al dan niet opzettelijke overtreding valt daar niet echt onder maar ja, part of the job. Het echt grote werk zit er aan te komen en dan, gelooft U mij, zal er veel minder gelachen worden, ongeacht de club waar we voor staan.
Vind ik leuk
Doomster +52
dinsdag 16 april 2019 om 11:41
We zullen zien in de toekomst. Ik geef gewoon mijn mening kweet niet wat daar onvolwassen aan is maar swat you have to deal with this als je hier je mening deelt.
Vind ik leuk
Bart Joos +3079
dinsdag 16 april 2019 om 11:45
Ik tikte wel degelijk volwassen hoor. Ik krijg soms ook andere opmerkingen naar het hoofd geslingerd. Zoals U zegt, we have to deall with it
Vind ik leuk
Doomster +52
dinsdag 16 april 2019 om 22:17
Ik dacht eerlijk gezegt dat je het sarcastisch bedoelde , mijn fout dan.
Vind ik leuk
Bart Joos +3079
dinsdag 16 april 2019 om 22:27
No prob
Vind ik leuk
Xynix +1180
dinsdag 16 april 2019 om 18:02
Beste Bart, mag ik u op mijn beurt wat leesvoer aanbevelen? Ik ben momenteel een schitterend boek van Ruben Mersch aan het lezen: " Oogklepdenken, waarom we allemaal idioten zijn". De jonge auteur gaat op zoek naar de valkuilen in ons denken en hij helpt ons de idioot te ontmaskeren die in ieder van ons schuilt. Hij schrijft op een weergaloos grappige manier. Ik weet zeker dat je je daar net zoals ikzelf zou mee amuseren. Als dit boek uit is staat jouw leestip op het menu.
Vind ik leuk
Bart Joos +3079
dinsdag 16 april 2019 om 18:29
Mijn dierbare Xynix, bedankt voor de tip die ik ter harte zal nemen. U wordt op de hoogte gehouden.En geheel in ondergeschikte maar niet onbelangrijke orde weze het me toegestaan dat de Luikse furie de levende toepassing van het kernidee van dit boek is...
Vind ik leuk
Xynix +1180
dinsdag 16 april 2019 om 19:57
Yep! Maar in dit boek zal je bijkomend antwoorden vinden op vragen zoals wat Popper en Darwin gemeen hebben met autopech, waarom God pinguïns haat en wat Warren Buffet gemeen heeft met een aap die Hamlet schrijft ;-)
[Reactie gewijzigd op dinsdag 16 april 2019 om 19:58]
Vind ik leuk
Bart Joos +3079
dinsdag 16 april 2019 om 20:15
Prachtig, I'm looking forward! Thx
Vind ik leuk
TageMeister +9432
dinsdag 16 april 2019 om 11:34
hij was van meening dat hij deze intentie wel had... Wie heeft gelijk, dat weet enkel en alleen Mali en hij zal het niet "verklappen"
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 00:54
Volledig mee akkoord, niet alleen heeft die Wagner een belachelijk figuur geslaan, hij heeft ook het proces in de openbaarheid gegooid om ook eens effe in de schijnwerpers te kunnen staan en dat kan echt niet in zijn positie, die man is niet bekwaam, dus voor mij mogen ze hem onmiddellijk buiten stampen bij de bond 🤜
Vind ik leuk
TageMeister +9432
dinsdag 16 april 2019 om 11:35
Heeft hij alles naar buiten gebracht of heeft iemand anders per direct de man gespeeld en alles naar de media getrokken?

Ik denk dat laatste ! Wagner is per direct onbekwaam genoemd...
Vind ik leuk
Chroom +658
dinsdag 16 april 2019 om 01:06
Ik twijfel niet aan zijn vakbekwaamheid als jurist en misschien is hij een briljante advocaat maar als bondsprocureur is hij dik gebuisd.
Vind ik leuk
freejazz +2678
dinsdag 16 april 2019 om 08:52
Zijn allergrrotste misser in de functie van bondsprocureur had hij reeds voor de beruchte zitting gedaan, nl. het chatten met de (door hem opgenaaide) Genk-supps. Ik dacht niet dat iemand met zulk een ernstige functie er goed aan doet om zich op voorhand reeds te laten vangen aan zulke populistische handelingen, waardoor je de van jouw verwachte objectiviteitsnorm volledig uit je handen laat glippen.
Vind ik leuk
Bart Joos +3079
dinsdag 16 april 2019 om 11:42
Mmm, hij staat voor transparant optreden, ook buiten het voetbal. Moedig ? Best wel. Opportuun? Denk het niet maar daarom hoeven we hem niet 'en masse' te ridiculiseren.Wagner is echt wel een briljant jurist en leergeld betalen we toch allemaal? :-)
Vind ik leuk
TageMeister +9432
dinsdag 16 april 2019 om 07:03
MDG zevert der zelf ook vaak op los, ook maar bannen vant voetbal dan?

Hoe langer hoe meer wordt da ne kleine mijnheer....
Vind ik leuk
Doomster +52
dinsdag 16 april 2019 om 11:33
Ja ok volledig mee akkoord maar als analist heeft hij gewoon zijn mening ik vind daar niet echt iets verkeerd aan , terwijl Wagner de macht heeft om straffen en sancties te geven. Wat gaat Wagner doen met het geval van ons op Sclesin levenslang geen supporters meer in het Astridpark?
Vind ik leuk
TageMeister +9432
dinsdag 16 april 2019 om 11:37
Heeft hij gezegd héél Genk is 7 wedstrijden geschorst ?
Want deze vergelijking maak jij nu...

Als hij deze daders hard aanpakt(hoe extreem ook) ben ik als RSCA fan blij !

Zelfs al zegt hij 3-5 jaar geen RSCA fans meer in Luik geeft hij een duidelijk signaal...
Vind ik leuk
Doomster +52
dinsdag 16 april 2019 om 22:31
Voor Genk kwam dit wel zo binnen denk ik , en wat de daders betreft van rsca die moeten zeker hard aan gepakt worden maar dit gaat ook spijtig genoeg weer ten koste gaan van anderen die er niets mee te maken hebben zoals jij en ik.
Vind ik leuk
TageMeister +9432
dinsdag 16 april 2019 om 22:52
Pareto mijn beste...
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws