Anderlecht staat voor moeilijke zomer, maar: We zien of horen hem amper

Anderlecht staat voor moeilijke zomer, maar: "We zien of horen hem amper"

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 14:30ma 15-04-2019 om 14:30

Dat het slecht gaat bij Anderlecht is nog een understatement. Komende zomer moet paars-wit helemaal opnieuw beginnen onder leiding van Michael Verschueren en Frank Arnesen. Die laatste blijft evenwel op de achtergrond.

Jacques Sys van Sport/Voetbalmagazine had gehoopt op een reactie van Arnesen. "Ze moeten compleet herbeginnen, op alle mogelijke niveaus. Wat is de bedoeling, wat is het plan? Er wordt veel gesproken over jeugdbeleid, Arnesen werd aangetrokken als technisch directeur maar zien of horen we amper, welke rol vertolkt Zetterberg daar eigenlijk, is Rutten wel de juiste trainer? Er zijn veel onduidelijkheden."

Bovendien dreigt het een lastige zomermercato te worden. "Als ze straks naast Europees voetbal grijpen,welke aantrekkingskracht heeft de club dan nog op spelers? Welke ambitieuze trainer of topspelers willen er deze zomer dan nog naar Anderlecht komen? Als Marc Coucke een balans opmaakt van dat eerste jaar kan hij onmogelijk tevreden zijn. Ik kan me inbeelden dat hij toch eens denkt: waar ben ik aan begonnen?"

Nu staat Anderlecht voor cruciale maanden. "Het is de vraag of Michael Verschueren voldoende ervaring heeft om met zulke crisissen om te gaan. Zijn hij en Arnesen de juiste mensen voor dit soort situaties? Dat moeten ze nog steeds bewijzen. Ik stel alleen maar vast dat ze momenteel mee delen in de malaise en niet het gevoel geven dat ze weten hoe de club hier moet uitkomen."

Poll

Zal Arnesen zorgen voor een heropstanding van Anderlecht?

(733 stemmen)

Plaats een reactie

maandag 15 april 2019 om 14:41
Het is niet nodig dat we Arnesen niet horen want alle media zouden toch maar negatieve beoordelingen geven
Vind ik leuk
Diego A M +4529
maandag 15 april 2019 om 15:27
Nu supporters zich tegen Coucke gekeerd hebben, gaat de media met keygnaert voorop de supporters opzetten tegen arnesen en Verschueren. Ongelooflijk.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:31
Ne rotjournalist die de ballen van voetbal kent en daarom maar wat liegt en fantaseert over de randzaken .
Vind ik leuk
Brubru +6095
maandag 15 april 2019 om 17:50
En niet vergeten : paarswit supporter in hart en nieren.
Vind ik leuk
Diego A M +4529
dinsdag 16 april 2019 om 09:30
Ik weet niet waar jij dat haalt. Heb vorig jaar zelfs mijn abonnement opgezegd omdat ik zijn artikels kotsbeu was.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 14:45
Volgens mij heeft Arnesen ook weinig te zeggen.

Master Coucke zal het wel overnemen, om het dan nog een beetje erger te maken.
Vind ik leuk
TageMeister +9431
dinsdag 16 april 2019 om 07:26
Dit is op wat gebaseerd?
Vind ik leuk
Mckenzie +4951
maandag 15 april 2019 om 14:53
Ze moeten, heel simpel, een sterke coach een stuk of vijf basisspelers aantrekken. Sterk scouten, overal ter wereld, als Arnesen netwerk dan toch zo goed is. Sterren kunnen we sowieso niet betalen. Pozuelo en Malinovski zijn toch ook naar Genk gekomen!?
Vind ik leuk
Steven007 +119
maandag 15 april 2019 om 15:09
Genk heeft dan ook al heel lange tijd de beste scouting van België! Anderlecht had de laatste jaren een huismakelaar Bayat genaamd, sinds dit seizoen is die op straat gezet en het lijkt precies nog erger als je moet vaststellen dat er spelers worden gehaald voor heel veel geld die amper de top van België aan kunnen, kopen een matige verdediger voor 8 mil die amper de bank haalt en ervoor door de scouts van Genk te licht was bevonden! Zegt genoeg denk ik dan.
Vind ik leuk
Mckenzie +4951
maandag 15 april 2019 om 15:15
Dus hoop ik dat Arnesen het, met zijn fameuze netwerk, de ommekeer brengt.
Vind ik leuk
Steven007 +119
maandag 15 april 2019 om 15:25
Denk niet dat jij de enige bent die dat hoopt.
Vind ik leuk
Diego A M +4529
dinsdag 16 april 2019 om 09:33
Ik hoop wel dat arnesen nog de kans krijgt want sommige journalisten hebben nu hem als doelwit gekozen
Vind ik leuk
depeet +48
maandag 15 april 2019 om 15:02
in het laatste seizoen van den herman kreeg anderlecht het verwijt dat er niets binnenkamers kon blijven 1 we weten nu hoe dat kwam 2 als ze niet weten wat schrijven verzinnen ze het zelf ….
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20283
maandag 15 april 2019 om 16:51
Arnesen komt wel bijzonder weinig aan bod, vind ik.
Vind ik leuk
FL +296
maandag 15 april 2019 om 18:24
Waarom zou hij nu aan bod moeten komen ? Deze zomer moet hij vlammen 😉
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 19:29
Vroeger hoorde je Constant ook zeer weinig. Ook Michel Verschueren hoorde je amper. Die stonden 1 of 2 keer per jaar in het groot in de krant en dan was het smullen geblazen om te lezen wat ze van plan waren. Maar hoe ze stil ze ook waren, de ploeg stond er. En als het niet goed draaide, dan zwaaide er wat. Een tweede plaats toen stond toen ook gelijk aan een niet geslaagd seizoen. En het was heel simpel toen, Degryse blonk uit...wel ze kochten Degryse. Toen een recordbedrag van iets meer dan 2,5 miljoen euro. Maar ze hadden hem en hij deed Anderlecht beter spelen. Nilis was goed, kochten ze. De Bilde blonk uit...kochten ze. Toen kochten ze de beste spelers voor veel geld. Nu kopen ze mindere spelers voor veel geld. Het is niet omdat je stil achter de schermen werkt, dat je niets groots kan verwezenlijken. Moest ik in de positie van Arnesen zijn, ik zou ook in de luwte werken. Je kan moeilijk in de pers gaan strooien dat je met speler x bezig bent, want de concurrentie ligt op de loer.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws