Brave fans van Anderlecht willen zelfde behandeling als hooligans

Brave fans van Anderlecht willen zelfde behandeling als hooligans

Gepubliceerd: maandag 15 april 2019 om 12:33ma 15-04-2019 om 12:33

Het gaat niet goed met RSC Anderlecht. Vrijdag kwam er tegen Standard een nieuw dieptepunt. Niet alleen de hooligans van Anderlecht zijn het beu. Ook de gewone fans vinden het dringend tijd voor verandering en stellen hun eisen.

Door onrust in de bezoekerstribune moest Standard – Anderlecht vroegtijdig worden gestaakt. Op Anderlecht wacht nu een forfaitnederlaag. Om in de toekomst dergelijke incidenten te vermijden, gaat Michael Verschueren het gesprek aan met de harde kern van Anderlecht.

Echt goed valt dat niet bij de andere fans van Anderlecht. Zij, die zich wel gedragen, willen ook gehoord worden. Het Fan Board van Anderlecht wil niet alleen een gesprek met het bestuur. De verenging van supportersclub pleit ook voor een onderhoud met de spelersgroep. "We willen dat ze hun truitje natmaken en hen dat zelf even vertellen", klinkt het in Het Laatste Nieuws.

Poll

Is het logisch dat Verschueren een gesprek voert met de hooligans?

(297 stemmen)

Plaats een reactie

Toca +52682
maandag 15 april 2019 om 12:58
Er moet op een volwassen manier gesproken worden. In plaats van al die zever zouden we beter is wegblijven uit het stadion. Beter dan matchen te laten stilleggen.
Vind ik leuk
Brubru +6096
maandag 15 april 2019 om 13:03
Toca wegblijven van de match is voor een echte supporter eerder zichzelf straffen. Je zal echt niet gemist worden hoor.
Of denk je dat ze zonder jou niet gaan spelen ?

Ik weet niet hoe jullie zijn maar meestal kan ik na een goede 5 matchen al zeggen waar de ploeg zal eindigen.
Vind ik leuk
Toca +52682
maandag 15 april 2019 om 13:06
ik zie nu ook niet in wat we daar zitten te doen. Maar wees gerust ze zullen het in de toekomst wel merken hoeveel mensen er nog zullen zitten.
Vind ik leuk
dinsdag 16 april 2019 om 06:25
Vraagje: over welke periode zie jij die 5 goede matchen ...? 🤔
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 13:58
Dat doet gij niet , gij moet Uw DNA laten nemen en opsturen naar Coucke dan kan die dat ontleden en weet hij ineens wat het Anderlecht-DNA is
Vind ik leuk
Toca +52682
maandag 15 april 2019 om 15:15
Sorry Ward maar van Coucke gaan we nooit een Anderlecht man maken. Het verleden zal een mooie herinnering blijven. De toekomst weet ik niet.
Vind ik leuk
maandag 15 april 2019 om 15:36
Ik begrijp Uw ontgoocheling maar het komt goed , daar ben ik dan weer heilig van overtuigd . De enigen die roet in het eten kunnen gooien zijn de hooligans . Wij hebben véél dieper gezeten en ondanks alle kritiek en tegenwerkingen kruipen we stilaan uit onze put en hetgeen jullie nu eens kunnen leren van ons is "geduld"
Vind ik leuk
Toca +52682
maandag 15 april 2019 om 15:58
Had gehoopt dat we dit jaar een beetje vooruitgang hadden geboekt op vorig seizoen maar we zijn nog dieper gezakt. Het huidige bestuur zal ons vertrouwen in de zomer moeten winnen met wat transfers en een deftige trainer. Maar vooral spelers natuurlijk.
Vind ik leuk
dakcota +4649
maandag 15 april 2019 om 17:29
Ben benieuwd met welke trainer 'wij' dan wel tevreden kunnen zijn, ze gaan geen "naam alla de boer" kunnen halen hoor. en zelfs dat zal nog niet genoeg zijn
Vind ik leuk
Toca +52682
maandag 15 april 2019 om 17:53
Je kan toch niet doorgaan met een trainer die geen punten haalt in de play offs. Zeg niet dat hij de grote schuldige is maar onder de indruk kan je toch niet zijn.
Vind ik leuk
Vlad +4965
maandag 15 april 2019 om 13:00
Met die mannen valt niet te praten, die zoeken gewoon uitvluchten om amok te maken, het voetbal zelf interesseert hen niet...
Vind ik leuk
Toca +52682
maandag 15 april 2019 om 13:04
Sorry maar dat is overdreven. Anders zouden er wel meer zever zijn. Ik heb er mijn buik ook van vol. En nee ik keur de feiten van vrijdag ook niet goed.
Vind ik leuk
TageMeister +9432
maandag 15 april 2019 om 13:33
Vlad ik ben het zens met U.
Vind ik leuk
Hierulf +1951
maandag 15 april 2019 om 13:03
Iedereen samen aan tafel en eens goed spreken !
Vind ik leuk
TageMeister +9432
maandag 15 april 2019 om 13:03
Hij moet die debielen aanhoren om ze te kalmeren
Vind ik leuk
Rune1891 +7461
maandag 15 april 2019 om 13:28
Kan die brave mensen begrijpen, bij de protesten vorige week was een stuk tussen Verschueren en 1 van hun harde kern te horen waarbij die zegde "ge moet niet naar hen luisteren -doelend op de vele fans die daar ook waren- maar naar ons, uw harde kern"
Ik moest daar eens goed mee lachen! Wat maakt hem tot een "betere" supporter dan Pierre of Paul naast hem?
Ik hoor dan veel het argument "ja maar die mannen gaan overal mee, dat zijn echte supporters"
Ik ken genoeg mensen die iedere (Europese) verplaatsing doen maar die niet de behoefte hebben om onnozel te doen, DIE mensen moeten gehoord worden, niet dat groepje randdebielen die de sfeer rond een match kunnen verzieken!
[Reactie gewijzigd op maandag 15 april 2019 om 13:28]
Vind ik leuk
Olli +419
maandag 15 april 2019 om 13:42
Ik moet de eerste met acceptabel IQ, niveau, job,... nog zien verschijnen tussen eender welke "harde kern". Nutteloze sujets in de maatschappij die hun frustraties (voortvloeiend uit hun eigen achterlijk gedrag en overtuigingen) enkel kunnen uitwerken met macho gedrag enerzijds en laf kick en run / sjaaltjes rond het gezicht anderzijds. Volledig gelijk Rune, ipv er naar te luisteren moeten ze gewoon doodgezwegen worden. Komt toch niks zinnig uit.
Vind ik leuk
Rune1891 +7461
maandag 15 april 2019 om 13:55
Vergis je niet, tussen die randdebielen zitten er wel degelijk mensen met een degelijk verstandelijk vermogen of een deftige job, dat maakt het eigenlijk nog net iets akeliger... het is gemakkelijk om ieder lid van een harde kern te kunnen wegzetten als een Cara zuipende werkloze marginaal, werkelijkheid is echter dat er ook mensen tussen zitten waarvan je het op het eerste zicht niet zou denken
Vind ik leuk
Olli +419
maandag 15 april 2019 om 14:03
Ah neenee, absoluut. 80% van de kern voldoet aan de beschrijving hier boven. nog eens 10% voelt zich te goed voor Cara dus drinkt een premium brand. en overige 10% zijn inderdaad de mensen waar je het totaal niet van verwacht. My guess, die zij op macht belust of gewoon ronduit sociopaten. #justaguess
Vind ik leuk
K1908 +3058
maandag 15 april 2019 om 13:28
Juiste reactie zou zijn om die gasten op tes poren en zwaar te straffen, als in, nooit meer welkom in Anderelcht!
Er mee gaan spreken is toegeven aan hun wangedrag, ze worden in feite beloond. Uit het stadion bannen en dan met de 'brave' (lees: echte) supporters eens praten!
Vind ik leuk
TageMeister +9432
maandag 15 april 2019 om 13:37
Der niet mee spreken is ook geen oplossing ...

Dan voelen ze zich niet gehoord en gerespecteerd(alsof zij dit hebben) en breken ze den boel nog maar af...
Vind ik leuk
Olli +419
maandag 15 april 2019 om 13:43
respect verdien je en eis je niet? negeren. Nutteloos als supporter, nutteloos als mensen.
Vind ik leuk
TageMeister +9432
maandag 15 april 2019 om 13:48
Je hebt gelijk en jij ziet dit zo en ik ook, maar de Charls niet...
Vind ik leuk
Olli +419
maandag 15 april 2019 om 13:56
Ja, heb je punt. ieder zn standpunt zeker.
Vind ik leuk
K1908 +3058
maandag 15 april 2019 om 14:42
We zijn veel te bepamperend wat dat betreft, repressiviteit is het enige wat mensen van dat allure begrijpen...
Vind ik leuk
depeet +48
maandag 15 april 2019 om 14:00
het waren wel die suporters die Dedour niet lusten ,Hani was niet goed genoeg …….en nu zagen voor een kwaliteit injectie …..
Vind ik leuk
TageMeister +9432
maandag 15 april 2019 om 14:03
ze dromen van Scifo, Zetterberg, Van Himst, Rensenbrinck,.... volgens mij zijn deze mannen een beetje oud !
Vind ik leuk
VeeDeeVee +20283
maandag 15 april 2019 om 14:18
Er moet natuurlijk met elke fan rekening gehouden worden, maar het zijn wel de zware mannen die je nu moet zien te kalmeren.
Vind ik leuk

Bekijk het laatste nieuws